מטרנה עצרה את הייצור במפעל בשל חיידקים במוצרים שטרם שווקו

חברת מטרנה הודיעה כי צפוי חוסר במוצרי מהדרין שלב 1, לאחר שעצרה את הייצור בעקבות "בדיקה שגרתית במפעל בה נמצאו ממצאים מיקרובאיליים החורגים מהסטנדרט המקובל" • עם זאת, בחברה מדגישים כי "כל מוצרי מטרנה הנמצאים בחנויות שווקו רק לאחר שכל הבדיקות הנדרשות נמצאו תקינות"

מוצרי מטרנה על המדף בסופר / צילום: סיון פרג'
מוצרי מטרנה על המדף בסופר / צילום: סיון פרג'

חברת מטרנה מבקשת ליידע את הציבור כי צפוי חוסר במוצרי מהדרין שלב 1, זאת בשל בדיקה שגרתית במפעל בה נמצאו ממצאים מיקרובאליים החורגים מהסטנדרט המקובל, אשר בעקבותיה היא עצרה את הייצור.

"נתון קיצוני לעומת אירופה וארה"ב": מחירי האופנה בישראל בצניחה היסטורית
מנהלי השיווק מפרגנים לקמפיינים ישראלים 

מהחברה נמסר כי "למען הסר ספק - כל מוצרי מטרנה הנמצאים בחנויות שווקו רק לאחר שכל הבדיקות הנדרשות נמצאו תקינות, לפי סטנדרטים לייצור מזון תינוקות. הממצאים נתגלו הודות לבדיקות איכות וסטנדרטים קפדניים, עוד בטרם יציאת המוצרים משטח המפעל לחנויות. משרד הבריאות עודכן על-ידי מטרנה באופן מיידי, והחברה פועלת עימו בשיתוף-פעולה מלא. אנו מתנצלים על אי-הנוחות".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "עם קבלת הדיווח מהחברה על הממצאים במוצרי תמ"ל שלב 1 בכשרות מהדרין של מטרנה, הגיעו גורמי המקצוע משירות המזון במשרד הבריאות על-מנת לבצע בקרות ופעולות נוספות במטרה ולוודא שאכן לא הגיעו מוצרים שיש בהם סיכון לשווקים.

"מדיווחי החברה - כלל המוצרים ששווקו עברו את הבדיקות הנדרשות, וזאת בהתאם לאמות-המידה אשר נקבעו ברגולציה הרלוונטית במוצרים אלה. 

"משרד הבריאות ממשיך לפקח ולוודא כל העת שעסקי מזון מממשים את אחריותם כלפי הצרכן לשמירה על בטיחות המזון במטרה להגן על בריאות הציבור. המשרד יוסיף ויעדכן בענייןן במידת הצורך".