טסלה מכה את התחזיות, אך נתון אחד מטריד את המשקיעים

יצרנית הרכב החשמלי עקפה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות • בנוסף, טסלה הציגה צמיחה של 50% במכירות החברה • מנגד, החברה הציגה תזרים מזומנים חופשי נמוך מהצפי המוקדם • המניה רושמת עליות קלות במסחר המאוחר

טסלה / צילום: Associated Press, David Zalubowski
טסלה / צילום: Associated Press, David Zalubowski

טסלה , חברת הדגל של אילון מאסק, פרסמה את התוצאות הכספיות לרבעון השני של שנת 2023: החברה דיווחה על הכנסות של 24.9 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על כ-24.5 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על רווח של 91 סנט למניה ועקפה את התחזיות המוקדמות שעמדו על רווח של 81 סנט למניה.

במקביל, החברה דיווחה כי עד כה היא עומדת בתחזית המכירות השנתית שלה שעומדת על כ-1.8 מיליון מכוניות.

מנגד, החברה דיווחה כי תזרים המזומנים החופשי עמד על מיליארד דולר, בניגוד לצפי שעמד על 2.18 מיליארד דולר.

בדרך להיות "הצ'יפוטלה הבאה", רשת קאווה צריכה לעבור רף גבוה 
חדשות רעות לאנבידיה ולאינטל: מיקרוסופט מפתחת שבבים במעבדה בחיפה 

מניית טסלה זינקה בכ-168% מתחילת השנה ונסחרת במחיר של 298 דולר, נכון להיום. יתכן כי ההכרזה, רק לפני ימים ספורים, על כך שהסייברטראק הראשונה ירדה מפס הייצור- טנדר חדש ומתקדם של החברה שמסמל גם את כניסתה לפלח שוק שטרם לקחה בו חלק, שוק הטנדרים האמריקאי, תרמה לעליית שוויה של המניה. לאור זאת עולה שאלה חשובה, מהו כוח הייצור של טסלה מבחינת הדגם החדש. באסיפת בעלי המניות השנתית של החברה, שנערכה במאי השנה, אמר מאסק שהחברה יכולה לספק בין 250,000 ל-500,000 יחידות בשנה, זאת לאחר תחילת הייצור.

״השקת דגם חדש- זה אמור להוריד את הרווח של טסלה בתקופת ההשקה- כי סך-הכול אנחנו מדברים על הוצאות די כבדות, הכוללות בן היתר שכלול בקו ייצור, תמחור אחר, כניסה לשוק חדש. אני חושב שיש הרבה באז ואני לא חושב שהחברה באמת תייצר באופן מסחרי את הסייברטראק השנה, זה יותר אירוע של שנה הבאה.״ אומר לגלובס סרגיי וסצ'ונוק מבית ההשקעות אופנהיימר. 

כמו כן, אנליסטים מציינים לחיוב את מהלך הורדת המחירים של החברה לאורך הרבעונים האחרונים. נראה כי הורדת המחירים, כמו גם זיכויי המס הפדרליים של ארה"ב על רכבים חשמליים, הגדילו את המכירות של טסלה בשני הרבעונים האחרונים. ברבעון השני, טסלה הגיעה לשיא ייצור של 479,999 יחידות, מה שמשקף עלייה של 10% ברבעון ו-83% משנה לשנה, כך לפי אתר TechCrunch .

וסצ'נוק מסביר כי הסוגייה המרכזית של טסלה היא ״הגדלת כושר הייצור״. עם זאת הוא מציין כי טסלה ממשיכה להתרחב, כשנכון להיום היא מקימה שני מפעלים חדשים, בהודו ובמקסיקו. לדברי וסצ'נוק טסלה ידועה כחברה יעילה ומהירה מהבחינה התפעולית. ״טסלה תמיד עומדת בלוחות זמנים של הקמת המפעלים.״

נקודה נוספת המעודדת תחזיות אופטימיות היא הסטנדרט החדש שפיתחה החברה בהטענת רכבים חשמליים, הכולל את תקן ה NACS, כשבמהלך הרבעון האחרון, מספר יצרניות רכב וחברות טעינה הכריזו כי הן ייבנו רכבים ועמדות טעינה לפי אותו התקן, מה שיכול להוביל בעתיד לגידול בהכנסות החברה. 

״מניית טסלה היא לא מנייה זולה ותמיד כשמשקיעים מסתכלים קדימה הם מסתכלים גם לטווח קצר וגם לטווח ארוך ואם הם לא רואים הפתעה בצפי - כשהצפי חיובי נכון למומנטום הזה, המנייה יכולה להשתמש. המנייה עשתה מהלך חזק מאוד, הסיפור של טוויטר הוריד את השווי שלה אבל מה שהרים אותה הוא המשך צמיחה טובה וגם ביקושים גבוהים.״