בורסות עולם | סיקור שוטף

טסלה ונטפליקס נחתכו: ענקיות הטכנולוגיה משכו את הנאסד"ק לירידה של כ-2%

מדד הנאסד"ק ננעל בירידה חדה, ואילו הדאו ג'ונס רשם יום תשיעי ברציפות של עליות וטיפס בכ-0.5% • בורסות אירופה ננעלו בעליות של עד 0.8% במדדי המניות המרכזיים • מובילאיי צנחה בין השאר לאחר שטסלה הודיעה כי בכוונתה למכור את מוד הנהיגה האוטונומי שלה (FSD) גם לחברות רכב אחרות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

מניות ההייטק הגדולות משכו את הנאסד"ק לירידה חדה, בין השאר על רקע דוחות מאכזבים ולאחר מספר שבועות של עליות כמעט רצופות. מדד הנאסד"ק ננעל בירידה של כ-2%, ואילו הדאו ג'ונס רשם יום תשיעי ברציפות של עליות וטיפס בכ-0.5%. מדד 500 S&P רשם ירידה של כ-0.7%.

טסלה צנחה בכ-10%, נטפליקס ב-8.5% ומטא בכ-4.4%. עוד בלטו בירידות אנבידיה , אמזון , ADM ומיקרוסופט.

בקרב המניות הישראליות בלטו בירידות וויקס , נייס, סייברארק , סנטינל וואן , פייבר, מובילאיי וטאבולה.

22:15

מניות ההייטק הגדולות מושכות את הנאסד"ק לירידה חדה. מדד הנאסד"ק יורד בכ-2.1% ואילו הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.6%.

ירידות בולטות רושמות בין השאר טסלה, נטפליקס , מטא , אנבידיה , AMD, אמזון, TSM וקוינבייס.

גם בקרב המניות הישראליות נרשמות ירידות חדות בשורת מניות מובילות ביניהן מובילאיי, סנטינל וואן , נייס , וויקס , מאנדיי, פייבר  וסייברארק .

21:25

נמשכת המגמה המעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק יורד בכ-1.8% ואילו הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.6%.

עליות חדות רושמות בין השאר בואינג , ג'ונסון אנד ג'ונסון , ריביאן , גולדמן זאקס, יונייטד איירליינס , אלי לילי ואקסון מובייל .

20:05

נמשכת המגמה המעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק יורד בכ-1.5% ואילו הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.7%. מדד 500 S&P רושם ירידה של כ-0.4%.

ירידות חדות רושמות בין השאר טסלה, מיקרוסופט , נטפליקס , אמזון, AMD , אנבידיה ואפלייד מטריאלס .

מניית אודיטי (סימול: ODD), החברה-האם של איל מקיאג' הישראלית, ממשיכה במומנטום החיובי ומזנקת בעוד 9% ביום המסחר השני שלה בוול סטריט. בעוד שבתחילה תכננה אודיטי להנפיק במחיר של 27-30 דולר למניה, היא העלתה את הטווח המבוקש בהמשך ל-32-34 דולר, ולבסוף התמחור נקבע על 35 דולר. נכון לשעה זו, מניית החברה נסחרת במחיר של 52 דולר. בעלי השליטה בחברה הם המנכ"ל אורן הולצמן, שנכנס להשקעה בחברה לפני עשור, וקרן L Catterton של חברת מוצרי היוקריה לואי ויטון, שהשקיעה באודיטי ב-2017 סכום של 95 מיליון דולר ורכשה אז 38.5% מהמניות. 

18:47

נמשכת המגמה המעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק יורד בכ-1.1% ואילו הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.7%.

בורסות אירופה ננעלו בעליות של עד 0.8% במדדי המניות המרכזיים.

בשוק האג"ח, תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי רושמות עליות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה בכ-11 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.85%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה בכ-10 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.85%.

מניית אמריקן איירליינס גרופ  צונחת למרות שהחברה פרסמה היום דוחות טובים לרבעון השני. החברה רשמה רווח מתואם של 1.92 דולר למניה, ב-33 סנט מעל צפי האנליסטים.

17:45

מגמה מעורבת בניו יורק. מדד הנאסד"ק יורד בכ-1.4% ואילו הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.4%. מדד 500 S&P רושם ירידה קלה.

מניית מובילאיי  צוללת בכ-8%. הסיבה, ככל הנראה, קשורה להודעה של חברת הרכבים טסלה. שחר כהן, מנכ"ל ומייסד לוסיד קפיטל, המנהלת קרנות גידור להשקעות בטכנולוגיה, מסביר כי "איילון מאסק הכריז שמערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה - FSD- תימכר ליצרני רכב אחרים ולא רק לשימוש פנימי ברכבים של טסלה, מה שאומר שלשוק השבבים של נהיגה אוטונומית מצטרפת שחקנית משמעותית".

לדבריו, "כיום פעילים בשוק בעיקר מובילאיי, קוואלקום ואנבידיה, ועכשיו טסלה מתחרה ראש בראש כיצרנית שבבים ולא כחברת רכב. בין היתר, היא מוכנה למכור את הטכנולוגיה שלה גם לחברות מתחרות. היתרון הגדול של טסלה זה שהמערכת שלה נמצאת כבר היום בשימוש ברכבים של החברה, ולכן בכל יום נצבר אצל טסלה דאטה על המיפוי ועל מערכת הכבישים בארצות הברית". כהן מוסיף כי "מצד שני, מערכת זו נמצאת תחת חקירה של רשויות הרגליצה האמריקאיות בדיוק בגלל הטענות שטסלה מתמשת בנהגים שלה כשפני ניסיונות אנושיים". 

17:20

מגמה מעורבת בניו יורק. מדד הנאסד"ק יורד בכ-1% ואילו הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.5%. מדד 500 S&P רושם ירידה קלה.

מניות IBM  ו-ג'ונסון אנד ג'ונסון  מזנקות לאחר הדוחות ששתי החברות פרסמו דוחות. האחרונה רשמה הכנסות של 25.5 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה - מעל תחזיות האנליסטים שציפו כי שורת ההכנסות תסתכם בכ-24.6 מיליארד דולר. הרווח למנייה הסתכם בכ-2.8 דולרים בעוד הצפי המוקדם עמד על 2.6 דולרים.

בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות וויקס , סולאראדג' , קמטק , מובילאיי וסנטינל וואן .

מובילאיי  נופלת בין השאר לאחר שטסלה הודיעה כי בכוונתה למכור את מוד הנהיגה האוטונומי שלה (FSD) גם לחברות רכב אחרות ולא רק למכוניות מתוצרתה ובכך למעשה היא פותחת תחרות ישירה מול מובילאיי, קוואלקום ואנבידיה.

מאקרו ארה"ב: מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים רשם ביוני ירידה של 0.7% לעומת צפי לירידה של 0.6%. 

16:32

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.6% ואילו הדאו ג'ונס רושם עלייה קלה. 

מניית טסלה  צונחת בכ-5% לאחר שהמנכ"ל אילון מאסק הזהיר כי ייתכן שהחברה תיאלץ להעמיק את הורדות המחירים. "יום אחד נדמה שכלכלת העולם מתפרקת, למחרת היא בסדר. אני לא יודע מה לעזאזל קורה. אנחנו במה שאני אכנה, זמנים סוערים", אמר מאסק בשיחת ועידה עם אנליסטים לאחר פרסום דוחות החברה. 

גם נטפליקס  צונחת בעקבות אכזבת המשקיעים מהדוחות שפרסמה החברה אמש לאחר סיום המסחר.

● נטפליקס התגברה על הבעיה הגדולה שלה, אבל יצרה אחת אחרת 

15:38

מאקרו ארה"ב: התביעות הראשוניות לדמי אבטלה הסתכמו בשבוע שעבר בכ-228 אלף, לעומת צפי לכ-239 אלף. מדד ה"פילי פד" עמד על 13.5- נק' לעומת צפי לרמה של 10- נק'.

הבנק המרכזי של טורקיה הודיע היום על העלאת ריבית מ-15% ל-17.5%. מדובר בהעלאת הריבית השנייה ברציפות, לאחר עלייה של 6.5% בחודש שעבר - אולם שני הצעדים הללו היו פחות אגרסיביים מציפיות השוק.

15:10

נמשכת המגמה החיובית באירופה: מדד הדאקס עולה בכ-0.2% ומדד הפוטסי 100 מוסיף לערכו כ-0.6% ובורסת פריז עולה בכ-0.3%.

במסגרת עונת הדוחות, חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון  פרסמה דוח רבעוני חזק: הכנסות החברה עמדו על 25.5 מיליארד דולרים ברבעון השני של השנה - מעל תחזיות האנליסטים שציפו כי שורת ההכנסות תסתכם בכ-24.6 מיליארד דולרים. הרווח למנייה הסתכם בכ-2.8 דולרים בעוד הצפי המוקדם ציפה כי הרווח למנייה יעמוד על 2.6 דולרים.

גם חברת  IBM   פרסמה אמש את תוצאותיה הכספיות לרבעון. החברה פספסה את התחזיות המוקדמות בשורת ההכנסות אף הפתיעה את הצפי המוקדם בשורת הרווח.

14:06 

מדדי המניות המרכזיים באירופה נסחרים במגמה חיובית. מדד הדאקס עולה בכ-0.3%, הבורסה בלונדון עולה בכ-0.7% ובורסת פריז מוסיפה לערכה כ-0.4%.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר נסחר ביציבות מול האירו. מול הליש"ט, הדולר מתחזק בכ-0.3% ומול הין, הדולר נחלש בכ-0.2%.

בשוק האג"ח, תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי רושמות בעליות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה בכ-5 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.79%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה בכ-7 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.82%.

12:30

טסלה  מאבדת במסחר המוקדם 3%, לאחר שהמנכ"ל אילון מאסק הזהיר כי ייתכן שהחברה תיאלץ להעמיק את הורדות המחירים. "יום אחד נדמה שכלכלת העולם מתפרקת, למחרת היא בסדר. אני לא יודע מה לעזאזל קורה. אנחנו במה שאני אכנה, זמנים סוערים", אמר מאסק בשיחת ועידה עם אנליסטים לאחר פרסום דוחות טסלה

מניית נטפליקס  נחתכת במסחר המוקדם 7% לאחר שענקית הסטרימינג דיווחה על הנכסות נמוכות מהתחזיות, למרות תוספת של 5.9 מיליון מנויים ורווח למניה שעקף את ציפיות האנליסטים.

בזירת הסחורות, הנפט רושם עלייה קלה, נפט ברנט מוסיף 0.1% ונסחר סביב 79.5 דולר לחבית, ונפט WTI עולה 0.3% לכ-75.6 דולר לחבית. הזהב מתקדם 0.1% ונסחר סביב 1,984 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו נמשכות העליות, הביטקוין מתחזק 0.8% ונסחר סביב 30,289 דולר, האת'יריום מתקדם 0.2% ל-1,916 דולר.

11:05

המדדים המובילים בבורסות אירופה מתאוששים, אך המסחר ביבשת עדיין מתנהל במגמה מעורבת. מדד דאקס מוסיף 0.2%, פוטסי 100 עולה 0.7%, ומדד קאק 40 מתחזק 0.3%. מדד AEX באמסטרדם יורד 0.5%, ומדד סטוקס 600 הכלל-אירופי יציב סביב רמת הפתיחה, כשמניות מגזר הטכנולוגיה מעיקות עליו בירידות של יותר מ-2%, על רקע הכנסות חלשות בארה"ב.

בנעילה באסיה, מדד ניקיי ירד 1.3%, מדד שנגחאי קומפוזיט איבד 0.9%, בסיאול מדד קוספי נחלש 0.3%, ובהונג קונג מדד הנג סנג ננעל בנסיגה קלה של 0.2%.

מגמה מעורבת בחוזים בניו יורק: החוזים על הנאסד"ק יורדים 0.7%, על מדד S&P 500 נסוגים 0.2%, ואילו החוזים על הדאו מוסיפים 0.1%. 

10:18

המדדים המרכזיים בבורסות אירופה פתחו את יום המסחר במגמה מעורבת. מדד הדאקס יורד בכ-0.3%, ומדד הקאק משיל מערכו כ-0.2%. בורסת לונדון עולה בכ-0.2%.

מאקרו אירופה: מדד המחירים ליצרן בגרמניה ירד בחודש יוני ב-0.3%, כאשר הצפי המוקדם עמד על ירידה של 0.4%.

במסגרת עונת הדוחות, חברת השבבים TSMC פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון. החברה הציגה הכנסות גבוהות מהצפי המוקדם, שעמדו על 15.6 מיליארד דולר.

08:15

באסיה, המסחר מתנהל במגמה מעורבת. מדד הניקיי יורד בכ-1.1%, ההנג סנג עולה ב-0.3%, הבורסה בשנחאי משילה מערכה כ-0.3%, והקוספי יורד ב-0.1%.

המסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב מתנהל בירידות שערים.

אמש בוול סטריט, המסחר ננעל במגמה חיובית. מדד הנאסד"ק ננעל סביב רמות הבסיס, הדאו ג'ונס הוסיף לערכו כ-0.3%, וה-S&P 500 עלה בכ-0.2%. 

אודיטי טק, החברה-האם של איל מקיאג' הישראלית, זינקה בכ-40% ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט. בעוד שבתחילה תכננה אודיטי להנפיק במחיר של 27-30 דולר למניה, היא העלתה את הטווח המבוקש בהמשך ל-32-34 דולר, ולבסוף התמחור נקבע על 35 דולר. אמש, מניית החברה נסחרה אמש במחיר של 49.10 דולר. 

● יופי של אקזיט: אורן הולצמן מכר מניות איל מקיאג' בנאסד"ק במעל 200 מיליון דולר  

במסגרת עונת הדוחות, נטפליקס  פרסמה את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני של שנת 2023: החברה דיווחה על הכנסות של 8.20 מיליארד דולר, ובכך פספסה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 8.27 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 3.29 דולר למניה ועקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 2.84 דולר למניה.

נטפליקס מציגה: גידול חד במספר המנויים ורווח גבוה מהצפי ברבעון השני  

בכל הנוגע למספר המנויים החדשים שהצטרפו לנטפליקס, החברה הציגה גידול של 5.9 מיליון מנויים ברבעון, המהווה קפיצה של 8% בהשוואה לרבעון המקביל, ועקפה את התחזיות המוקדמות.

גם טסלה , חברת הדגל של אילון מאסק, פרסמה את התוצאות הכספיות לרבעון השני של השנה: החברה דיווחה על הכנסות של 24.9 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על כ-24.5 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על רווח של 91 סנט למניה ועקפה את התחזיות המוקדמות שעמדו על רווח של 81 סנט למניה.

טסלה מכה את התחזיות, אך נתון אחד מטריד את המשקיעים  

מנגד, החברה דיווחה כי תזרים המזומנים החופשי עמד על מיליארד דולר, בניגוד לצפי שעמד על 2.18 מיליארד דולר. 

בשוק האג"ח, במסחר באג"ח ממשלת ארה"ב נרשמות הבוקר עליות קלות בתשואות האג"ח הממשלתיות. התשואה על האג"ח ל־10 שנים עולה בכ־2 נקודות בסיס ועומדת על כ־3.76%. באג"ח לשנתיים התשואה עולה בשיעור דומה לכ־4.77%.

בגזרת המאקרו, הבוקר בסין, הבנק המרכזי של הודיע על הותרת הריבית ללא שינוי ברמה של 3.55%. גם ריבית היעד ל-5 שנים (4.2%) נותרה על כנה, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

בהמשך היום צפויים להתפרסם מדד המחירים ליצרן בגרמניה, מדד הייצור של הפד של פילידלפיה ומכירות בתים קיימים בארה"ב.

במסגרת עונת הדוחות בארה"ב, היום חברות TSMC וג'ונסון אנד ג'ונסון יפרסמו את תוצאותיהן הכספיות לרבעון.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר מתחזק ב-0.2% מול האירו. מול הליש"ט הדולר נסחר ביציבות ומול הין, הדולר נחלש ב-0.2%.

בזמן שהדולר בעולם בשפל של יותר משנה, המטבע הזה בראלי ממושך  

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט נסחרים הבוקר ביציבות. מחירה של חבית נפט גולמי עומד בשעה זו על 75.3 דולר. כמו כן, מחיר נפט מסוג ברנט עומד על 79.5 לחבית. מחיר הזהב עולה קלות הבוקר לרמה של 1,987 דולר לאונקיה.