אחרי העלאת הריבית בארה"ב, עיני המשקיעים נודדות לאירופה

הבורסה בתל אביב לא תפעל היום לרגל תשעה באב • בהתאם לציפיות, הבנק המרכזי בארה"ב העלה את הריבית ב-0.25% • מטא פרסמה תוצאות חזקות לרבעון • היום בצהריים צפויה להתפרסם החלטת הריבית של ה-ECB

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

1. הבורסה סגורה היום

הבורסה בתל אביב לא תפעל היום לרגל תשעה באב. המסחר יתחדש ביום ראשון.

2. לאחר שהשקל צלל בכ-2.7% מול הדולר תוך יומיים, אמש השקל התחזק קלות 

ביטול חוק עילת הסבירות הוביל להיחלשות חדה של השקל שצלל בכ-2.7% תוך שני ימי מסחר בלבד. שלשום (ג') הסערה בשוק המט"ח נרגעה והשקל התחזק קלות מול הדולר במהלך המסחר ונסחר סביב רמה של 3.70 שקלים.

3. נעילה מעורבת בוול סטריט לאחר החלטת הריבית של הפד 

המסחר בוול סטריט ננעל אמש במגמה מעורבת. דאו ג'ונס התחזק ב-0.24%, S&P 500 ירד קלות ב-0.01 ונאסד"ק ירד ב-0.12%.

מניית אלפאבית (גוגל)  עלתה ב-5.78%, ספוטיפיי  עלתה ב-6.3%, אמזון  ירדה ב-0.76%, נטפליקס  ירדה ב-1.18% ומיקרוסופט  ירדה ב-3.76%.

הפדרל ריזרב העלה אתמול שוב את הריבית ב-0.25%, בהתאם לציפיות השוק. מדובר בפעם ה-11 שהריבית בארה"ב עלתה בשנה וחצי האחרונות.

4. מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון

מטא (פייסבוק) דיווחה על הכנסות של 32 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 31.12 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 2.98 דולר למניה, מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על 2.91 דולר למניה. 

בנוסף, החברה הודיעה כי ישנם 3 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים, וכי ההכנסה הממוצעת פר משתמש עומדת על 10.22 דולרים. לפי הדוחות הרבעוניים, ההכנסות של החברה זינקו ב-11% ברבעון השני, זאת בעקבות התאוששות שוק הפרסום. החברה פירסמה תחזית טובה לרבעון הבא, במסגרתה ההכנסות צפויות לעמוד על 34.5 מיליארד דולר, לעומת 31.3 מיליארד דולר בהערכות האנליסטים.

5. ה-ECB צפוי לפרסם את החלטת הריבית 

היום בשעה 15:15 (שעון ישראל) הבנק המרכזי באירופה צפוי לפרסם את החלטת הריבית שלו.

אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בבית ההשקעות מיטב מתייחס להערכות שלו לגבי החלטת הריבית של ה-ECB: "על פי הקונצנזוס הרחב, ה-ECB צפוי להעלות ריבית ב-0.25% ל-3.75%. להערכתנו, ריבית ה-ECB תגיע ל-4% לפחות. נתוני האינפלציה לחודש יולי באירופה, שגם הם יתפרסמו השבוע (ו'), צפויים להשפיע במידה מהותית על ציפיות השוק להמשך תהליך הידוק מוניטארי".

גם כלכלני בנק הפועלים התייחסו בסקירתם השבועית להחלטת הריבית של ה-ECB: "היום צפוי הבנק המרכזי בגוש האירו להעלות את הריבית פעם נוספת לרמה של 3.75%. התחזיות משוק ההון צופות עליית ריבית של 0.25% בהחלטה הקרובה בחודש יולי, והעלאה נוספת באחת מההחלטות הבאות בין ספטמבר לדצמבר, כך שהריבית תגיע בסוף השנה הנוכחית לרמה של 4.0%. שוק ההון צופה שבשנת 2024 הריבית תרד במתינות לרמה של כ-3.5% בסוף השנה. למרות הצפיות משוק ההון, מסתמן שנוצרו ספקות לגבי העלאה נוספת בספטמבר על רקע התבטאויות של נגידי הבנקים המרכזיים בהולנד ובגרמניה, הנחשבים לאלה שהובילו את הדיונים הפנימיים ב- ECB לקראת מדיניות מרסנת".