מה הוביל לירידה של 20% בהכנסות של יבואנית סמסונג לישראל?

סאני תקשורת, יבואנית סמסונג, מציגה ירידה של 20% בהכנסות ברבעון ושחיקה ניכרת ברווחיותה, אותן היא מסבירה בין היתר ב"האטה בביקושים בשוק מוצרי הצריכה" • מניית החברה הגיבה בירידה של כ-5% בצהרי יום ראשון

יעקב לוקסנבורג / צילום: סיון פרג'
יעקב לוקסנבורג / צילום: סיון פרג'

איתות מדאיג להיחלשות בשוק הצריכה הישראלי מגיע מהדוחות הכספיים של סאני תקשורת  סלולרית, יבואנית מכשירי הסלולר הפופולריים של סמסונג לישראל. ברבעון השני של השנה סבלה החברה מהחלשותו של השקל מול הדולר, לצד מה שהנהלת החברה מגדירה כ"האטה בביקושים בשוק מוצרי הצריכה".

אלוט בוחנת אסטרטגיה; לקראת פיטורי עשרות עובדים? 
הפיטורים בידיעות אחרונות: ועד העובדים וארגון העיתונאים הכריזו על סכסוך עבודה 

סאני תקשורת, בשליטת לפידות קפיטל של יעקב לוקסנבורג, מציגה ירידה של 20% בהכנסותיה ברבעון השני ביחס למקבילו אשתקד. הללו הסתכמו ב-194 מיליון שקל, כאשר שיעור הרווח הגולמי הורע ועמד על 10.7% מההכנסות למול 13.8% בעת המקבילה.

למרות הגלקסי S23

בסאני ציינו כי השחיקה ברווחיות הגולמית נבעה מהשפעה שלילית של שער הדולר. זאת בשל העובדה שהרכישות של המכשירים הסלולריים מסמסונג הקוריאנית נקובות בדולר והמכירות לשוק המקומי מתבצעות לרוב בשקלים. בפברואר השנה החלה החברה לשווק את מכשיר הדגל הנוכחי של סמסונג, גלקסי S23, ובאוגוסט, עוד סדרה של מכשירים מתקפלים, טאבלטים מסדרה חדשה ושעונים חכמים. 

יש לציין כי חלק מהסיבה לנפילה שמציגה סאני תקשורת בנתוני הרווחיות, נובעת מכך שבתקופה המקבילה מכרה החברה מבנה שהיה שייך לה בפתח תקווה, שבו מוקמו משרדיה תמורת 30 מיליון שקל וברווח של 19 מיליון שקל. לכן נרשמה צניחה חדה של כ-87% בברווח התפעולי ברבעון השני של 2023, ל-4.7 מיליון שקל.

בשורה התחתונה הציגה סאני תקשורת רווח נקי של 5.8 מיליון שקל ברבעון - ירידה של 82% לעומת הרבעון המקביל ב-2022. בסיכום המחצית הראשונה של השנה נשחקו הכנסות החברה בכ-12.6% והסתכמו ב-434 מיליון שקל, והרווח הנקי ירד ב-67% ל-15.9 מיליון שקל.

אי ודאות ותנודות בשע"ח

אלי לביא, מנכ"ל החברה, ציין כי "החברה הצליחה במהלך הרבעון לשמור על רף הכנסות גבוה, וזאת בצל האי-ודאות הכלכלית הגלובלית, התנודתיות בשער הדולר וכן שינוי בסביבה העסקית של שוק מוצרי הצריכה הטכנולוגיים, בין היתר כתוצאה מעליית הריבית המתמשכת".

מניית סאני תקשורת הגיבה בירידה של כ-5% בצהרי יום ראשון, למחיר המגלם לה שווי שוק של כ-295 מיליון שקל. בשנה החולפת נפלה מניית החברה בקרוב ל-20%. החברה כאמור נשלטת על ידי לפידות קפיטל, כאשר בעל עניין בולט נוסף הוא בית ההשקעות אלטשולר שחם המחזיק בכ-17% מהחברה.