התעשייה האווירית מציגה: שיא ברווחים בחציון הראשון של השנה

בחציון הראשון של השנה הרווח הנקי של התעשייה האווירית עמד על 165 מיליון דולרים - גידול של כ-28% בהשוואה לתקופה המקבילה • יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ: ״התעשייה האווירית מציגה שוב נתונים המשקפים מצוינות ביטחונית וטכנולוגית"

האנגר של התעשייה האווירית / צילום: התעשייה האווירית
האנגר של התעשייה האווירית / צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית הודיעה היום (ד') כי החציון הראשון של שנת 2023 היה הרווחי ביותר בתולדות החברה. בחציון הראשון חל גידול של כ-28% ברווח הנקי לכ-165 מיליון דולר, בהשוואה לכ-129 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מתוך כך, ברבעון השני חל גידול של כ-45% ברווח הנקי לכ-74 מיליון דולר, בהשוואה לכ-51 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מספינת דגל לצוללת: צים חזרה להפסיד והמניה התרחקה ב-70% מהשיא 
מאנדיי צומחת ומגייסת עובדים: "נהנים מיתרון ה־AI, בהיבט של ייעול ללקוחות" 

מנגד, ברבעון השני חלה ירידה ברווח התפעולי, שהסתכם בכ-88 מיליון דולר (כ-7% מהמכירות), בהשוואה לרווח תפעולי של כ-98 מיליון דולר (כ-8.5% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. ככלל, בחציון חל גידול ברווח התפעולי לכ-205 מיליון דולר (כ-8% מהמכירות), בהשוואה לרווח תפעולי של כ-204 מיליון דולר (כ-9% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.

בה בעת, נרשם גידול של כ-6% ב- EBITDA בחציון הראשון של שנת 2023 לכ-329 מיליון דולר, בהשוואה לכ-310 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה- EBITDA ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם בכ-146 מיליון דולר (כ-12% מהמכירות), בהשוואה לכ-149 מיליון דולר (כ-13% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

גידול של כ-8% במכירות החברה

היקף המכירות בחציון הראשון של 2023 גדל בכ-8% לכ-2.5 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-2.3 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מתוך זאת, ברבעון השני חל גידול של כ-9% במכירות החברה לכ-1.2 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-1.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות הנהלה וכלליות והוצאות מכירה ושיווק במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ- 144 מיליון דולר, לעומת כ-145 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, המהווים כ-5.7% וכ-6.1% מהמכירות בהתאמה. הוצאות הנהלה וכלליות והוצאות מכירה ושיווק ברבעון השני הסתכמו בכ-71 מיליון דולר לעומת כ-69 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, המהווים כ-5.6% וכ-6.0% מהמכירות בהתאמה.

בתוך כך, ב-17 במאי 2023, אישר דירקטוריון התעשייה האווירית חלוקת דיבידנד בסכום של 104 מיליוני דולר. סכום זה ייחשב כחלוקה סופית בגין רווחי שנת 2022. החלטת הדירקטוריון כפופה לאישור רשות החברות והאסיפה הכללית אשר טרם התקבלו במועד פרסום הדוח.

יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ: ״התעשייה האווירית מציגה שוב נתונים המשקפים מצוינות ביטחונית וטכנולוגית, שמאחוריה עובדות ועובדים, מנהלות ומנהלים. המספרים, גם הפעם, מספרים בעיקר סיפור על אנשים, סיפור שהוא גאוותה של מדינת ישראל כולה".

"ביצועי החציון, הטוב ביותר בתולדות התעשייה האווירית, הם ציון דרך נוסף ליום חגה של החברה המציינת 70 להקמתה, והם תוצר של עבודה מרשימה של ההנהלה, העובדות והעובדים, תוך שיתוף פעולה עם הדירקטוריון והעומד בראשו", מסר מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי. "לצד שיגורי לוויינים וניסויים עוצמתיים בישראל ובחו"ל ופעילות פוריה עם משרד הביטחון, כלקוח וכבעלים אך בעיקר כשותף, התעשייה האווירית מזניקה את ישראל כלכלית, ביטחונית וטכנולוגית".