בורסות עולם | סיקור שוטף

אנבידיה, טסלה ופאלו אלטו הובילו עליות בנאסד"ק בנעילה

מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-1.6%, ואילו הדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-0.1% • תשואות האג"ח המשיכו לטפס • באירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-1.6%, ואילו הדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-0.1%. מדד S&P 500 רשם עלייה של כ-0.7%. 

עליות חדות רשמו בין השאר אנבידיה, טסלה, פאלו אלטו , מטא , AMD  וברודקום. בקרב הישראליות בלטו בעליות סנטינל וואן , מאנדיי , נובה, קמטק  וסלינה.

בשוק האג"ח, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב המשיכו לטפס. התשואה על אג"ח ל-10 שנים עלתה ב-8 נקודות בסיס לרמה של 4.34% - הרמה הגבוהה ביותר משנת 2008. התשואה על אג"ח לשנתיים עלתה לכ-5%.

21:19

מניית חברת הסייבר הישראלית סנטינל וואן  מזנקת בוול סטריט בכ-14%, בין השאר בעקבות דיווח ברויטרס כי החברה שוקלת להעמיד עצמה למכירה. לפי הדיווח החברה קיבלה כמה הצעות שלא עמדו בציפיותיה וייתכן שהשיחות למכירתה יסתיימו ללא תוצאות. החברה שכרה את שירותי בנק ההשקעות Qatalyst Partners לצורך ייעוץ בנוגע למו"מ עם חברות שעשויות להתעניין ברכישתה. בין היתר, מנהלת החברה שיחות גם עם קרנות השקעה פרטיות.

20:50

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עולה בכ-1.3%, ואילו הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה. מדד S&P 500 רושם עלייה של כ-0.5%. 

מניית אנבידיה  מזנקת בין השאר לאחר שב-HSBC העלו את המלצתם על מניית החברה ל'קניה' והעלו את מחיר היעד של המניה באפסייד של 80% ממחיר הסגירה של המניה ביום שישי האחרון. ביום רביעי החברה תפרסם דוחות לאחר סיום המסחר.

גם טסלה  בולטת בעלייה חדה על רקע המלצות חיוביות של אנליסטים.

בשוק הסחורות הזהב רושם עלייה קלה, והחוזים על הנפט רושמים ירידות קלות.

18:44

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.4%, ואילו הדאו ג'ונס עבר לירידה של כ-0.6%.

באירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת. מדד הקאק טיפס בכ-1.4%, מדד הדאקס עלה בכ-0.1%, ומדד הפוטסי רשם ירידה של כ-0.1%.

מניות מודרנה, טסלה ואנבידיה בולטות בעליות חדות ומנגד ג'ונסון אנד ג'ונסון , אסתי לאודר, נייקי  וטרגט  רושמות ירידות חדות.

17:15

מגמה מעורבת בוול סטריט כעת. מדד הנאסד"ק עולה בכ-1.1%, ואילו הדאו ג'ונס עבר לירידה קלה.

עליות בולטות רושמות בין השאר טסלה, אנבידיה, ניאו , ברודקום ובקרב המניות הישראליות וויקס, סייברארק , סנטינל וואן  ומאנדיי .

בשוק האג"ח, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מטפסות. התשואה על אג"ח ל-10 שנים עולה ב-8 נקודות בסיס ונסחרת סביב רמה של 4.34% - הרמה הגבוהה ביותר משנת 2008. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה ונסחרת סביב 5%.

16:38

יום המסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות. מדד הנאסד"ק וה-S&P מטפסים בכ-0.8% ובכ-0.5%, בהתאמה. מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2%. 

העליות בבורסות אירופה מתמתנות. מדד הדאקס עולה בכ-0.4%, מדד הפוטסי עולה בכ-0.1%, והקאק מטפס ב-0.7%.

מניית סלינה  הישראלית מזנקת בכ-21%, לאחר שצנחה אתמול ב-41% לשפל של כל הזמנים. הזינוק של החברה בא על רקע הודעה שפרסמה היום (ב') על שיתוף-פעולה עם גלובאנט  , העוסקת בליווי ובתמיכה בחברות באמצעות פתרונות טכנולוגיים חדשניים.

בין המניות הבולטות לחיוב בוול סטריט ניתן למצוא את מניית אנבידיה , שצפויה לפרסם דוחות ביום רביעי הקרוב, כמו גם את המניות של טסלה , ו-וי.אם.-וור .

14:30

נמשכות העליות בבורסות אירופה. מדד הקאק מזנק בכ-1.1%, מדד הדאקס מטפס בכ-0.7%, ומדד הפוטסי עולה בכ-0.5%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

מניית פאלו אלטו  מזנקת בכ-12% במסחר המוקדם בוול סטריט, בהמשך לדוחות הכספיים שהחברה פרסמה ביום שישי האחרון.

גם מניית אנבידיה  נסחרת בעליות שערים במסחר המוקדם לאחר שב-HSBC העלו את המלצתם על מניית החברה ל'קניה' והעלו את מחיר היעד של המניה באפסייד של 80% ממחיר הסגירה של המניה ביום שישי האחרון.

בשוק האג"ח, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מטפסות. התשואה על אג"ח ל-10 שנים עולה ב-5 נקודות בסיס ונסחרת סביב רמה של 4.3% - הרמה הגבוהה ביותר משנת 2008. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה קלות ונסחרת סביב 4.96%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק בכ-0.3% מול הדולר, הליש"ט מתחזק גם בכ-0.2% מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר מתחזק בכ-0.3%.

בשוק הקריפטו, מחיר הביטקוין יורד בכ-0.7% ונסחר סביב 25,988 דולר. מחיר האת'ריום יורד בכ-0.3%.

12:35

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת. מדד ההנג סנג צנח בכ-1.6%, בעוד מדד הניקיי ומדד הקוספי רשמו עליות קלות של כ-0.3% וכ-0.2%, בהתאמה.

המגמה החיובית באירופה מתחזקת. מדד הקאק מזנק בכ-1.2%, מדד הדאקס מטפס בכ-0.8%, ומדד הפוטסי עולה בכ-0.6%.

החוזים העתידיים בוול סטריט ממשיכים להיסחר בעליות.

במסחר המוקדם בוול סטריט בולטות לחיוב מניות טסלה , אנבידיה , אדוונס מיקרו דיוויס  וג'ונסון אנד ג'ונסון .

10:30

בורסות אירופה נפתחו בעליות קלות. מדד הדאקס מוסיף לערכו כ-0.4%, מדד הקאק מטפס בכ-0.6%, ומדד הפוטסי עולה בכ-0.2%.

מאקרו אירופה: מדד המחירים ליצרן בגרמניה ירד בחודש יולי ב-1.1% בקצב חודשי, בניגוד לצפי המוקדם שחזה ירידה מתונה יותר של 0.2%. בהסתכלות שנתית, המדד ירד בכ-6% (צפי: 5.1%-).

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בעליות של כ-0.9%. מחירה של חבית נפט מסוג WTI עומד על כ-81.4 דולר, ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על כ-85.5 דולר.

08:03

באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת. מדד הניקיי עולה ב-0.7%, ההנג סנג יורד ב-1.4%, בורסת שנחאי משילה מערכה כ-0.4%, ומדד הקוספי עולה בכ-0.4%.

סין כבר לא תיראה אותו דבר: 40 שנות צמיחה הסתיימו וגלי ההדף מכים בעולם  

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים הבוקר במגמה חיובית.

כשמדדי המניות יורדים והדולר מתחזק: איפה כדאי לשים את הכסף? 

בשוק האג"ח, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב זינקו בחדות ביום שישי בעקבות פרסום פרוטוקול החלטת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב, בו נאמר כי העלאות ריבית נוספות נמצאות על השולחן. הבוקר, התשואה על אג"ח ל־10 עולה קלות ונסחרת סביב 4.27%, והתשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 4.95%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט רשמו עלייה של כ־1% בסוף השבוע האחרון. הבוקר, מחירי הנפט נסחרים בעליות של כ-0.6%. מחירה של חבית נפט מסוג WTI עומד על 81.2 דולר, ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 85.3 דולר.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק קלות מול הדולר. הליש"ט והין נסחרים ביציבות מול המטבע האמריקאי.

בגזרת המאקרו, בסין, הבנק המרכזי הוריד הבוקר את הריבית הראשית (פריים לשנה) מ-3.55% ל-3.45%, לרמה הנמוכה ביותר בתולדות סין. 

בהמשך היום (ב') יתפרסם מדד המחירים ליצרן בגרמניה, בהמשך השבוע יפורסמו נתונים על שוק הנדל"ן בקנדה, מכירות בתים חדשים ובתים קיימים בארה"ב וכן נתוני תעסוקה ואבטלה בארה"ב.

בתוך כך, ביום שישי השבוע יתקיים כנס הנגידים בג'קסון הול, שם צפוי יו"ר הבנק הפדרלי, ג'רום פאוול, לשאת דברים בנוגע למדיניות המוניטרית של הבנק.