בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט לאחר נאום יו"ר הפדרל ריזרב

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול נשא דברים בכנס ג'קסון הול: "האינפלציה גבוהה מדי, מוכנים להעלות את הריבית אף יותר אם יהיה צורך" • תנודתיות חזקה נרשמה במדדים המרכזיים בוול סטריט, שננעלו במגמה חיובית • בורסות אירופה ננעלו בעליות קלות • ירידות שערים ביפן ובסין: ניקיי נחלש ב-2%, מדד שנחאי ירד ב-0.6% ומדד שנזן איבד 1.4%

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, Christopher Penler
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, Christopher Penler

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:15

וול סטריט ננעלה במגמה חיובית. מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עלו בכ-0.7%, בעוד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-0.9%.

תשואת האג"ח הממשלתית לעשר שנים נסחרת ביציבות ועומדת על כ-4.23%. התשואה לשנתיים, מטפסת ונסחרת ברמה של כ-5.07%.

יום המסחר נפתח עם דריכות לקראת מוצא פיו של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, שנשא דברים בכנס ג'קסון הול בסביבות 17:00, שעון ישראל. המשקיעים בארה"ב חששו מפני סנטימנט שלילי בשווקים בעקבות הנאום, בעיקר סביב הרצון להתחיל לראות את הריבית של הבנק המרכזי יורדת.

בנאומו, מסר פאוול כי "בשנה שעברה, ציינתי כי המטרה שלנו היא להוריד את האינפלציה ואנו נעשה זאת. למרות שהורדנו את האינפלציה משיאה בסבב הנוכחי, היא עדיין גבוהה. אנחנו מוכנים להעלות את הריבית אף יותר אם יהיה צורך בכך, וגם להשאיר את הריבית ברמה גבוהה כדי שנראה את האינפלציה יורדת".

בעקבות הנאום, נרשמה בקרב המדדים המרכזיים בוול סטריט תנודתיות משמעותית:

בדקות הראשונות לאחר פרסום דבריו של פאוול, היה נראה כי המדדים המרכזיים נותרו יחסית אדישים, שכן אלו המשיכו במגמה חיובית; אך זה לא נשאר כך לאורך זמן. כחצי שעה לאחר הפרסום, המדדים המרכזיים רשמו ירידות של עד 0.5% ונצבעו באדום. תשואת האג״ח הממשלתית לעשר שנים עלתה ב-4 נקודות בסיס ועמדה על 4.28%; קצת מתחת לשיא שרשמה בתחילת השבוע, אך עדיין נסחרה ברמות גבוהות מאוד שמזכירה את תקופת המשבר ב-2008.

כמו כן, מדד DXY, המשקף את כוחו של הדולר מול סל המטבעות, עלה בכ-0.14 אחוז לשיא של חודשיים וחצי. הדולר התחזק גם אל מול השקל ונסחר תמורת כ-3.8 שקל. האירו והליש"ט רשמו ירידות קלות מול הדולר והדולר התחזק מול הין היפני.

לאחר כחצי שעה נוספת, המגמה התהפכה, כאשר המדדים עברו לעליות קלות של עד 0.5%. בהמשך, המגמה החיובית התחזקה, עם עליות יותר משמעותיות, של בין 0.7% ל-0.9%. תשואת האג"ח הממשלתית לעשר שנים התמתנה במעט לעלייה של כ-2 נקודות בסיס, בעוד שתשואת האג"ח הממשלתית לשנתיים המשיכה לטפס.

נשיאת הפדרל ריזרב בקליבלנד, לורטה מסטר, ציינה כי היא חושבת שהעלאות ריבית נוספות יידרשו כדי להשתלט על האינפלציה בארה"ב. בשיחה עם CNBC, אמרה מסטר כי "אנו צריכים לראות עוד סימנים בשטח כדי להיות בטוחים שהאינפלציה תרד באופן שיחזיק לאורך זמן ובעיתוי הנכון".

בנק ג'יי. פי. מורגן התייחס לנאומו של פאוול ומסר: "אין התרעות ואין הפתעות. אחרי ההצהרות הללו אנו עדיין חושבים שהפד נותר בעמדת המתנה, על אף שישנו סיכוי שהם יעלו את הריבית בחודש הבא אם הנתונים ישקפו שהאינפלציה עדיין חמה".

מניית אנבידיה  בלטה היום בירידות של בין 0.2% ל-0.4%.

21:45

העליות בוול סטריט מתחזקות. מדדי הדאו ג'ונס והנאסד"ק מטפסים שניהם בכ-0.8%, בעוד מדד ה-S&P 500 עולה בכ-0.7%.

מניית אפירם  מזנקת בכ-31%, לאחר שהדוחות הרבעוניים שפרסמה היו טובים מהצפוי. לפי הדוחות, החברה רשמה הפסד של 69 סנט למניה והכנסותיה עמדו על 446 מיליון דולר. זאת לעומת תחזיות האנליסטים, שצפו הפסד של 85 סנט למניה והכנסות של 406 מיליון דולר.

מניות נוספות הבולטות לחיוב הן טסלה , דבון אנרג'י , ורטיב הולדינגס , ולרו אנרג'י , אינטואיט וקארוונה .

בין המניות הבולטות לשלילה, ניתן לראות את איי.אם. סי. אנטרטיינמנט , אוויס , דיסקברי  ואנבידיה .

בשוק הסחורות, מחירי הנפט רושמים עליות. מחירה של חבית נפט מסוג WTI עולה בכ-1% ועומד על כ-79.9 דולר, בעוד מחירה של חבית מסוג ברנט עולה בכ-1.4% ועומד על כ-84.5 דולר.

20:45

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת. מדד הדאו ג'ונס עולה מטפס בכ-0.4%, ומדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק רושמים שניהם עלייה של כ-0.2%.

תשואת האג"ח הממשלתית לעשר שנים נסחרת ביציבות ועומדת על כ-4.24%, בעוד שהתשואה לשנתיים, שנחשבת לרגישה יותר לשינויים מוניטריים, מטפסת ונסחרת ברמה של כ-5.05%.

בעקבות נאומו של ג'רום פאוול, נשיאת הפדרל ריזרב בקליבלנד, לורטה מסטר, ציינה כי היא חושבת שהעלאות ריבית נוספות יידרשו כדי להשתלט על האינפלציה בארה"ב. בשיחה עם CNBC, אמרה מסטר כי "איננו שבעי רצון, כי האינפלציה עודנה גבוהה מדי, ואנו צריכים לראות עוד סימנים בשטח כדי להיות בטוחים שהיא תרד באופן שיחזיק לאורך זמן ובעיתוי הנכון".

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בירידות. מחירה של חבית נפט מסוג WTI יורד בכ-0.8% ועומד על כ-78.4 דולר, בעוד מחירה של חבית מסוג ברנט יורד גם הוא בכ-0.5% ועומד על כ-82.9 דולר.

19:45

עליות קלות בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס מטפס בכ-0.5%, מדד ה-S&P 500 רושם עלייה של כ-0.3%, ומדד הנאסד"ק עולה בכ-0.2%.

בין המניות הבולטות לחיוב במסחר, ניתן למצוא את גאפ , וורקדיי , סולאראדג' , אוטודסק  ואורקל .

מניית חברת חנויות הכלבו נורדסטרום  צונחת בכ-10%, לאחר שהזהירה מירידה במכירות ומהפסדים גדולים עקב גניבות. החברה פרסמה דוחות טובים לרבעון השני של 2023, ודיווחה על מחיר של כ-84 סנט למניה ועל רווח של 3.77 מיליארד דולר; התוצאות עקפו את צפי האנליסטים, שחזו כי מחיר המניה יעמוד על כ-44 סנט, ורווח של 3.65 מיליארד דולר.

מניית הוואיין אלקטריק  , ספקית האלקטרוניקה הגדולה ביותר בהוואי, צונחת בכ-16%; זאת, לאחר שביום חמישי האחרון, מחוז מאווי תובע אותה בטענה להתנהלות רשלנית בעת שריפות הענק שהתרחשו במדינה.

בשוק המט"ח, האירו והליש"ט רושמים ירידות קלות מול הדולר, ומחירם כעת עומד על כ-1.1 דולר וכ-1.26 דולר, בהתאמה. כמו כן, הדולר מתחזק מול הין היפני, ומחירו כעת עומד על כ-146.4 ין.

בשוק הקריפטו, הביטקוין נסחר בירידה של כ-0.7% ועומד על כ-25,914 דולר; האת'ריום נסחר גם הוא בירידה של כ-0.5% ועומד כעת על כ-1,643 דולר.

בורסות אירופה ננעלו בעליות קלות. מדד הקאק עלה בכ-0.2%, בעוד מדדי הדאקס והפוטסי רשמו עלייה של כ-0.1%.

18:45

המגמה בוול סטריט מתהפכת שוב, כאשר נרשמת תנודתיות במדדים המרכזיים. מדד הדאו ג'ונס מטפס בכ-0.5%, מדד ה-S&P 500 עולה ב-0.2% והנאסד"ק נסחר ביציבות.

תשואות האג"ח ממשיכות לטפס. תשואת האג"ח הממשלתית לעשר שנים עולה ב-2 נקודות בסיס ועומדת על 4.25%, בעוד תשואת האג"ח הממשלתית לשנתיים עולה ב-5 נקודות בסיס ועומדת על כ-5.1%.

18:00

מגמת העלייה בוול סטריט מתהפכת לאחר נאומו של יו"ר הפדרל ריזרב. המדדים נצבעים אדום ותשואות האג״ח הממשלתיות מטפסות.

כעת יורד מדד הנאסד״ק בכ-0.5% וה-S&P 500 מאבד קצת פחות מחצי אחוז.

תשואת האג״ח הממשלתית לעשר שנים עולה ב-4 נקודות בסיס ועומדת על 4.28%. קצת מתחת לשיא שרשמה בתחילת השבוע, אך עדיין נסחרת ברמות גבוהות מאוד שמזכירה את תקופת המשבר ב-2008.

התשואה לשנתיים, שנחשבת לרגישה יותר לשינויים מוניטריים, מטפסת ונסחרת ברמה של 5.08%.

בנוסף לכך, המטבע האמריקאי מגיב גם הוא בעליות לנאומו הניצי של יו״ר הפד. מדד DXY המשקף את כוחו של הדולר מול סל המטבעות עולה בכרבע אחוז לשיא של חודשיים וחצי. הדולר מתחזק גם אל מול השקל ונסחר כעת תמורת קצת יותר מ-3.8 שקלים.

17:30

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, נשא נאום בכנס ג'קסון הול ואמר כי "בשנה שעברה ציינתי כי המטרה שלנו היא להוריד את האינפלציה ואנו נעשה זאת. למרות שהורדנו את האינפלציה משיאה בסבב הנוכחי, היא עדיין גבוהה. אנחנו מוכנים להעלות את הריבית אף יותר אם יהיה צורך בכך, וגם להשאיר את הריבית ברמה גבוהה בכדי שנראה את האינפלציה יורדת". 

בשלב זה הממדים המובילים די אדישים לדבריו של פאוול. הנאסד״ק מטפס בכ-0.6% וה-S&P 500 עולה בקצת פחות מחצי אחוז.

תשואת האג״ח הממשלתית לעשר שנים נסחרת כמעט ללא שינוי וקצת מתחת לשיא שרשמה בתחילת השבוע, אך עדיין נסחרת ברמות גבוהות מאוד בהשוואה היסטורית - 4.23%. התשואה לשנתיים, שנחשבת לרגישה יותר לשינויים מוניטריים, מטפסת ונסחרת ברמה של 5.06%.

16:30

פתיחה חיובית בוול סטריט. מדדי הדאו ג'ונס והנאסד"ק מטפסים שניהם בכ-0.6%, בעוד שמדד ה-S&P 500 עולה בכ-0.5%.

בין המניות הבולטות לחיוב, ניתן למצוא את חברת הצעצוצים ומשחקי הלוח האמריקאית הסברו  ואת חברת הבינה המלאכותית סי.3.איי.איי. , לצד וורקדיי , איביי , גיים סטופ , נטפליקס  וטסלה .

בין המניות הבולטות לשלילה, ניתן למצוא את נורדסטרום , מארוול טכנולוג'י  וטרגט .

המגמה החיובית באירופה נמשכת. מדד הקאק מטפס בכ-0.6%, מדד הפוטסי עולה בכ-0.5%, ומדד הדאקס עולה בכ-0.4%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בעליות. מחירה של חבית נפט מסוג WTI עולה בכ-1.2% ועומד על כ-80 דולר, בעוד מחירה של חבית מסוג ברנט עולה גם הוא בכ-1.2% ועומד על כ-84.4 דולר.

14:45

המדדים המובילים באירופה מטפסים בעד 0.7%. 

מניית  אפירם  קופצת במסחר המקדים ב-7.8% לאחר שהדוחות הרבעוניים שפירסמה היו טובים מהצפוי. לפי הדוחות, החברה רשמה הפסד של 69 סנט למניה והכנסותיה עמדו על 446 מיליון דולר. זאת לעומת תחזיות האנליסטים, שצפו הפסד של 85 סנט למניה והכנסות של 406 מיליון דולר.

14:05

המסחר באירופה ממשיך להתנהל בעליות. דאקס  מתחזק ב-0.5%, פוטסי  מוסיף 0.4% וקאק   עולה ב-0.6%.

פיליפס  נחלשת ב-0.5%, איירבוס  מוסיפה 0.7% ושניידר אלקטריק  מתחזקת ב-1.1%.

בגזרת הקריפטו, הביטקוין ירד ביממה האחרונה ב-1.4% והגיע לערך של כ-26,100 דולר למטבע. האת'ריום, המטבע השני בנתחו בשוק הקריפטו, ירד ב-1% לערך של 1,652 דולר למטבע.

12:10

העליות באירופה מתחזקות: דאקס  מוסיף 0.2%,  פוטסי  מטפס 0.3% וקאק  עולה ב-0.5%. מדד  יורוסטוקס  הכלל-אירופי מתחזק ב-0.4%, ועליות נרשמות גם בהולנד, ספרד, איטליה, פורטוגל, בלגיה, אוסטריה ושבדיה.

אדידס  הגרמנית מוסיפה 1.3%, טסקו  מתחזקת ב-1.6% וטוטאלאנרז'י  עולה ב-1.1%.

מגמה ירוקה גם במסחר בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט: החוזים על דאו ג'ונס ו-S&P 500 מוסיפים 0.2%, החוזים על נאסד"ק נותרים ללא שינוי ממשי.

בהונג קונג ננעל המסחר בירידות של 1.4%.

10:15

הבורסות באירופה נפתחו במגמה חיובית: פוטסי  מתחזק ב-0.3%, קאק  מוסיף 0.1% ודאקס  נותר ללא שינוי ממשי. עליות נרשמות גם בהולנד, איטליה, פורטוגל ואוסטריה.

חברת הדלק של  מטפסת ב-0.9%, רולס רויס  מוסיפה 1% וקרפור  עולה ב-0.5%.

המסחר ביפן ובסין ננעל בירידות שערים: ניקיי נחלש ב-2%, מדד שנחאי ירד ב-0.6% ומדד שנזן איבד 1.4%. בדרום קוריאה נרשמו ירידות של 0.7%. המסחר בהונג קונג מתנהל כעת בירידות של 1.3%.

08:13

המסחר באסיה ממשיך להתנהל בירידות: ניקיי  מאבד 2%, מדד שנחאי  נחלש ב-0.5%, מדד שנזן יורד ב-1%, הנג סנג  משיל 1.2% ומדד קוספי הדרום קוריאני יורד ב-0.9%. 

בארה"ב, תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים עומדת על 4.25%. תשואת האג״ח לשנתיים עומדת על 5%.

מדד הדולר העולמי, ה-DXY, אשר מודד את שער הדולר אל מול סל המטבעות הזרים, עולה ב-0.25%. מול השקל, נסחר המטבע האמריקאי ברמה של 3.80 שקלים.

07:21

המדדים המרכזיים באסיה נסחרים כעת בירידות: ניקיי  נחלש ב-1.8%, מדד  שנגחאי  יורד ב-0.5%, מדד שנזן מאבד 1%, הנג סנג  משיל 1.1% וגם בקוריאה הדרומית, ויאטנם והודו המסחר מתנהל במגמה שלילית.

סמסונג יורדת ב-1.6%, קבוצת עליבאבא מאבדת 2%, נינטנדו נחלשת ב-1%, פנסוניק נופלת ב-2.1% וסוני משילה 1.3%.

נאום בן 10 דקות הפיל את השווקים בשנה שעברה. מה צפוי הפעם בג'קסון הול?  
"גורו ההשקעות" פספסה בגדול את מניית השנה 

המסחר בחוזים עתידיים על מדדי ארה"ב מתנהל במגמה מעורבת: החוזים על דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים בעד כ-0.1%, והחוזים על נאסד"ק יורדים ב-0.2%. אתמול ננעל המסחר בוול סטריט באדום. הנאסד"ק נפל בכ-1.9%, מדד S&P 500 נסוג ב-1.3% והדאו ג'ונס איבד 1.1%. את הירידות הובילו מניות הטכנולוגיה: מניית השבבים AMD איבדה 7%,  מיקרוסופט ירדה ב-2%, ואינטל איבדה 4%.

בהמשך היום, ב-17:05 שעון ישראל, צפוי יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול לשאת את דבריו בנאום המרכזי בכנס הג'קסון הול. הצפי בשווקים הוא שהריבית בארה"ב תישאר על כנה בהחלטת הריבית הקרובה, לקראת סוף ספטמבר, אך דברי יו"ר הפד עלולים לשנות התחזיות ולאכזב את המשקיעים שממתינים לתחילת הורדות הריבית בארה"ב.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט רשמו עלייה של כ־1% בסוף השבוע האחרון. הבוקר, מחירי הנפט נסחרים בעליות של כ-0.4%. מחירה של חבית נפט מסוג WTI עומד על 79.3 דולר, ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 83.4 דולר.