טראמפ הגיע לכלא, שוחרר בערבות ואז החליט: זה הזמן לחזור לטוויטר

לאחר שהואשם ביותר מ-12 עבירות פליליות, נשיא ארה"ב לשעבר הסגיר עצמו לרשויות האכיפה בג'ורג'יה • טראמפ קיבל את מספר האסיר P01135809. לאחר מכן, הצטלם לראשונה עבור תמונת מעצר - שהופצה ע"י צוות הקמפיין שלו, בין היתר גם בטוויטר • "מה שהתרחש כאן הוא לעג לצדק", טען

טראמפ, אתמול / צילום: Associated Press, Alex Brandon
טראמפ, אתמול / צילום: Associated Press, Alex Brandon

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, הסגיר את עצמו אתמול (ה') לרשויות האכיפה בג'ורג'יה לאחר שהואשם ביותר מ-12 עבירות פליליות, זאת כחלק מהמשפט שמתנהל נגדו בגין ניסיון להטות את תוצאות הבחירות במדינה, לאחר שנחל בהן תבוסה.

השבוע בעולם | ההתרסקות "המסתורית" של יריבו של פוטין והודו עושה היסטוריה 
מיד ימינו של פוטין לבוגד: התרסקות המטוס הרוסי וסימני השאלה 

טראמפ נרשם במערכת כלא פולטון באלטנטה, וקיבל את מספר האסיר P01135809. הנשיא לשעבר שוחרר בערבות של 200 אלף דולר, בהתאם לסיכומים בין צוותו ובין צוות התביעה.

הפעם, בניגוד לשלוש הפעמים הקודמות בהן הסגיר עצמו ושוחרר בערבות, נאלץ הנשיא לשעבר להצטלם בכלא. טראמפ חזר לרשת החברתית טוויטר אחרי יותר משנתיים בהן חשבונו לא היה פעיל, ופירסם שם את התצלום המשטרתי. התמונה עלתה גם באתר הקמפיין שלו, יחד עם בקשה לתרומות.

אסיר P01135809. תצלום המעצר של טראמפ / צילום: Associated Press, Fulton County Sheriff’s Office
 אסיר P01135809. תצלום המעצר של טראמפ / צילום: Associated Press, Fulton County Sheriff’s Office

הציוץ בטוויטר נראה כציוץ הראשון של טראמפ ברשת מאז שחשבונו נחסם לאחר ההסתערות על הקפיטול בינואר 2021. בעלי טוויטר, אילון מאסק, ביטל את חסימתו בסוף 2022.

"אנחנו רוצים לשים את התמונה על טי-שירטים. זה יופץ בכל העולם, זו תהיה תמונה פופולרית יותר מהמונה ליזה", אמרה לרויטרס לורה לומר, בת 30, מועמדת רפובליקנית לשעבר לקונגרס שעמדה יחד עם תומכים נוספים של טראמפ מחוץ לכלא.

"מה שהתרחש כאן הוא לעג לצדק"

טראמפ שהה רק כ-20 דקות בכלא לפני ששב למועדון הגולף שלו בניו ג'רזי. בנאום שנשא לפני שעלה על המטוס הפרטי שלו, הוא חזר על הטענה לפיה התביעות נגדו נובעות ממניעים פוליטיים בלבד: "מה שהתרחש כאן הוא לעג לצדק", אמר לכתבים. "לא עשיתי שום דבר רע, וכולם יודעים את זה".

טראמפ בן ה-77 הוא הראשון מבין נשיאי ארה"ב לשעבר שעומד בפני אישומים פליליים, זאת בזמן שהוא מתמודד על קדנציה נוספת בבית הלבן בשנה הבאה. עם זאת, מצבו המשפטי רחוק מלפגוע במועמדותו: נראה שארבעת התיקים נגדו רק חיזקו את מצבו בסקרים, וכעת הוא המועמד המוביל מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות.

ישנם 18 נאשמים נוספים בתיק. חלקם, ביניהם ראש הסגל לשעבר של טראמפ, מארק מידוז, כבר הספיקו להסגיר את עצמם. עדיין לא נקבע מועד לפתיחת משפטו של טראמפ, שעומד בפני 13 סעיפי עבירות בג'ורג'יה, כולל סחיטה, הפעלת לחץ על פקידי מדינה וניסיון לערער על אישור הקונגרס הפורמלי על נצחונו של ביידן.

התובעת המחוזית של מחוז פולטון בג'ורג'יה, פאני וויליס, הציעה בזמנו שהמשפט ייערך בארבעה במרץ, אך דחתה אותו לאחר שאחד מהנאשמים בתיק, עורך הדין קנת' צ'אסברו, ביקש שהמשפט שלו יתחיל באוקטובר. הצוות המשפטי של טראמפ טרם הציע תאריך, אך הוא צפוי לדחוף להתחלה הרבה יותר מאוחרת של המשפט.