בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה במגמה חיובית; נובוקיור צנחה ב-37%

מדד הנאסד"ק טיפס בכ-0.8%, תשואת האג"ח הממשלתית לעשר שנים יורדת • הצלילה של מניית החברה הישראלית באה על רקע כישלון בניסוי שערכה בסרטן השחלות • בורסות אירופה ננעלו בעליות • הניקיי זינק בכ-1.7% • בבורסה בבריטניה לא התקיים מסחר היום • מה צופים הכלכלנים ביום שאחרי ועידת הנגידים בג'קסון הול?

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:20

וול סטריט ננעלה במגמה חיובית. הדאו ג'ונס וה-S&P 500 רשמו שניהם עלייה של כ-0.6%, בעוד שמדד הנאסד"ק הוסיף לערכו כ-0.8%.

כל הסקטורים של מדד ה-S&P 500 נצבעו בירוק היום. סקטור הנדל"ן רשם את העלייה המשמעותית ביותר, בכ-1.2%. מניות הוסט הוטלס אנד ריזורטס , בוסטון פרופרטיס , וסי.בי.אר.אי. גרופ  הובילו את העליות במסחר.

סקטור שירותי התקשורת רשם את העלייה השנייה בגודלה, וטיפס בכ-0.9%. המניות שהובילו את העליות במסחר הן של החברות וורנר ברדרס דיסקברי , צ'רטר קומיוניקיישנס  ופרמאונט גלובל .

מניית סיילספורס  רשמה עלייה לקראת הדוח הרבעוני שהיא צפויה לפרסם ביום רביעי הקרוב לאחר המסחר. סקר אנליסטים שנערך על־ידי FactSet צופה רווח של 1.9 דולר למניה והכנסות בגובה של 8.53 מיליארד דולר. תחזית החברה צופה הכנסות בטווח של 8.51-8.53 מיליארד דולר, ורווח למניה של בין 1.89 ל-1.9 דולר.

מניית החברה הישראלית נובוקיור  צללה היום ב-37%, לאחר שהודיעה על כישלון בניסוי שערכה בסרטן השחלות. החברה הודיעה על כישלון בניסוי בשלב השלישי והמכריע בסרטן השחלות באמצעות הטכנולוגיה שפיתחה, המשתמשת בשדות חשמליים (TTFields), כדי לעצור את תהליך החלוקה של תאים סרטניים, בשילוב עם התרופה הכימותרפית טקסול (Paclitaxel).

בשוק האג"ח, תשואת האג"ח הממשלתית לעשר שנים יורדת בכ-3.5 נקודות בסיס ונסחרת סביב רמה של 4.21%. תשואת האג"ח הממשלתית לשנתיים יורדת בנקודת בסיס אחת ונסחרת סביב רמה של כ-5.05%.

בשוק הקריפטו, הביטקוין רושם ירידה של כ-0.5% ומחירו עומד על כ-25,995. האת'ריום יורד גם הוא בכ-0.5%, ומחירו עומד על כ-1647 דולר.

22:00

העליות בוול סטריט נמשכות. מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 רושמים שניהם עלייה של כ-0.4%, בעוד הנאסד"ק מטפס בכ-0.6%.

לקראת פרסום הדוח הרבעוני של חברת הטכנולוגיה פיור סטורג' , המפתחת מוצרי אחסון פלאש, בנק אוף אמריקה ציין היום (ב') כי בטווח הארוך, צפויה החברה להרוויח מעליית הבינה המלאכותית, וממגמת המעבר מכוננים קשיחים לאחסון פלאש.

"מוצרי אחסון הפלאש חותרים תחת הכוננים הקשיחים, בשל ביצועים יותר טובים, עמידות טובה יותר, אמינות גבוהה יותר, צריכת חשמל נמוכה יותר, וטביעת רגל אקולוגית קטנה יותר", מסרה האנליסטית וומסי מוהן. "החברה חותרת תחת מודלים מסורתיים של מכירות בכך שהיא מאפשרת ללקוחות להשתמש באותה חומרה במשך למעלה מעשר שנים, ומציעה שדרוגים חינמיים כל שלוש שנים תמורת עמלת שירות".

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים במגמה מעורבת. מחירה של חבית מסוג WTI עולה בכ-0.5% ועומד על כ-80.2 דולר; מחירה של חבית מסוג ברנט נסחר ביציבות, ועומד על כ-83.9 דולר.

20:50

המגמה החיובית בוול סטריט מתחזקת. הדאו ג'ונס וה-S&P 500 מטפסים בכ-0.5%, בעוד מדד הנאסד"ק מוסיף לערכו כ-0.6%.

מניית קרן השקעות הנדל"ן אר.פי.טי ריאלטי  מזנקת, לאחר שקרן השקעות הנדל"ן קימקו ריאלטי  הודיעה כי תרכוש אותה בעסקה בגובה של כשני מיליארד דולר. העסקה צפויה להסגר בתחילת 2024.

בין המניות הנוספות הבולטות לחיוב, ניתן למצוא את ג'יניוס , מיסטר קאר וואש  והוריזון תרפיוטיקס .

בין המניות הבולטות לשלילה, ניתן למצוא את סנואופלייק , אבוט  וולרו אנרג'י .

בשוק האג"ח, תשואת האג"ח הממשלתית לעשר שנים יורדת בכ-3 נקודות בסיס ונסחרת סביב רמה של 4.21%. תשואת האג"ח הממשלתית לשנתיים נסחרת ביציבות.

בשוק הקריפטו, הביטקוין רושם עלייה של כ-0.4% ומחירו עומד על כ-26,165. האת'ריום נסחר ביציבות, ומחירו עומד על כ-1650 דולר.

19:00

בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית. מדד הדאקס טיפס בכ-1%, בעוד מדד הקאק זינק בכ-1.3%. מדד הסטוקס 600 ננעל בעלייה של כ-0.9%.

המדדים המרכזיים בוול סטריט ממשיכים לעלות. הדאו ג'ונס מטפס בכ-0.5%, הנאסד"ק מוסיף לערכו כ-0.4%, ומדד ה-S&P 500 רושם עלייה של כ-0.3%.

בין המניות הבולטות לחיוב, ניתן למצוא את הענקיות הסיניות ג'יי.די.קום , עליבאבא  ובאידו .

מניית חברת המכשור הרפואי בוסטון סיינטיפיק  רושמת עלייה לאחר שאתמול (א') פרסמה תוצאות חיוביות לטיפול שפיתחה להפרעות קצב לב.

בין המניות הבולטות לשלילה, ניתן למצוא את אפירם , איי.אמ.סי. , וג'ונסון אנד ג'ונסון .

מניה נוספת הבולטת לשלילה היא של חברת אבטחת הסייבר קראוד סטרייק . הירידה באה על רקע הורדת התחזית של החברה על־ידי בנק ההשקעות מורגן סטנלי, לקראת הדוח לרבעון השני של 2023 שהחברה צפויה לפרסם ביום רביעי הקרוב.

בשוק האג"ח, תשואת האג"ח הממשלתית לעשר שנים יורדת בכ-3.5 נקודות בסיס ונסחרת סביב רמה של 4.21%. תשואת האג"ח הממשלתית לשנתיים נסחרת ביציבות.

בשוק הפורקס העולמי, האירו והליש"ט מתחזקים שניהם בכ-0.1% מול הדולר. הין היפני נסחר מול הדולר ביציבות.

בשוק הקריפטו, הביטקוין יורד בכ-0.2% ומחירו עומד על כ-26,092. האת'ריום גם רושם ירידה ומאבד מערכו כ-0.6%, כך שמחירו עומד על כ-1,645 דולר.

18:15

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת. מדדי הדאו ג'ונס והנאסד"ק מטפסים בכ-0.5%, בעוד מדד ה-S&P 500 עולה בכ-0.4%.

16:45

בניו יורק נפתח שבוע המסחר האחרון לחודש אוגוסט. המסחר נפתח בעליות שערים, מדדי הדאו ג'ונס והנאסד"ק מטפסים בכ-0.7%, בעוד מדד ה-S&P 500 עולה בכ-0.6%.

מניות הטכנולוגיה מובילות את העליות. טסלה  מזנקת ב-1.5% עם פתיחת המסחר ומפצה מעט על האובדן המסתמן לחודש אוגוסט, שעומד עד כה על 9%. כמו כן, בולטות לחיוב המניות מטא , אפל , אלפאבית  ואינטל . מנגד, מניית אנבידיה  בולטת לשלילה.

נובוקיור  צוללת בכ-30%, לאחר כישלון בניסוי שערכה בסרטן השחלות. החברה הודיעה על כישלון בניסוי בשלב השלישי והמכריע בסרטן השחלות באמצעות הטכנולוגיה שפיתחה, המשתמשת בשדות חשמליים (TTFields), כדי לעצור את תהליך החלוקה של תאים סרטניים, בשילוב עם התרופה הכימותרפית טקסול (Paclitaxel). תוצאות הניסוי הראו כי מטופלים שקיבלו את הטיפול המשולב שרדו בממוצע כ-12.2 חודשים, לעומת המטופלים שקיבלו רק טקסול שרדו בממוצע כ-11.9 חודשים.

תשואת האג"ח הממשלתית לעשר שנים יורדת בכ-3 נקודות בסיס, ונסחרת סביב רמה של 4.21%. תשואת האג"ח הממשלתית לשנתיים נסחרת ביציבות סביב רמה של 5.07%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בעליות. מחירה של חבית מסוג WTI, המוכרת בתור נפט אמריקאי, עולה בכ-1.2% ועומד על כ-80.8 דולר; מחירה של חבית מסוג ברנט עולה בכ-0.8%, ועומד על כ-84.6 דולר.

בשוק הקריפטו, הביטקוין עולה בכ-0.2% ומחירו עומד על כ-26,142, בעוד האת'ריום עולה גם הוא בכ-0.2%, ומחירו עומד על כ-1,654 דולר.

באירופה, מדד הדאקס מטפס בכ-1%, בעוד הקאק מזנק בכ-1.3%.

15:00

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים במגמה חיובית. הדאקס עולה בכ-0.5% והקאק הצרפתי מוסיף כ-0.8%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים במגמה מעורבת. מחירה של חבית מסוג WTI עומד על 79.9 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 83 דולרים.

לקראת אסיפת בעלי המניות של ננו דיימנשן , שבה הקרן האקטיביסטית Murchinson מבקשת לשנות את הרכב הדירקטוריון - חברת הייעוץ למוסדיים ISS תומכת בעמדת החברה. ISS ממליצה ללקוחותיה לתמוך במועמדי ננו דיימנשן לדירקטוריון ולהתנגד למועמדים שהציעה מרצ'ינסון. לפי ISS, המועמדים של מרצ'ינסון לא מביאים איתם כישורים נוספים או תוכנית אסטרטגית.

בסקירתו השבועית, ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי מתייחס למגמה בשוק הנפט: "מחיר הנפט צפוי להיות מושפע בעיקר מהחלטות של קבוצת OPEC+ בטווח הקרוב בנוגע למכסות הייצוא של כלל חברי הקבוצה וכן בנוגע לקיצוצים וולונטריים בייצור או בייצוא הנפט של ערב הסעודית ורוסיה, מהלכים אשר עשויים להביא לירידה בהיצע הנפט הגלובלי, על אף הצפי לגידול מסוים במקביל בתפוקת הנפט של ארה"ב".

"הירידה בחששות מפני מיתון בכלכלת ארה"ב במחצית השנייה של 2023, בפרט לאחר צמיחת הפעילות הכלכלית של ארה"ב ברביע השני של השנה, עשויה לתמוך בביקושים לנפט. מנגד, המשך הרעה במצב היציבות הפיננסית של ענף הנדל"ן בסין, תוך כדי פגיעה בצמיחת הביקושים, עלולה להביא להאטת הביקושים. האפשרות להמשך התחזקות הדולר, על רקע התממשות של עוד העלאת ריבית שם והמצב הטוב יחסית של הצמיחה בארה"ב, מהווה גורם נוסף היכול לתרום לירידה של מחיר הנפט, הנקוב בדולרים. במבט כולל, המחיר לחבית מסוג ברנט צפוי להיות בהמשך 2023 סביב רמה של כ-78-88 דולר לחבית".

12:13

המגמה החיובית באירופה נמשכת: מדד הדאקס עולה בכ-0.5% והקאק הצרפתי מוסיף לערכו כ-0.7%. 

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

במסחר המוקדם בוול סטריט מניות הטק אנבידיה , טסלה , אפל , מיקרוסופט ואמזון  נסחרות בעליות קלות.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת קלות ונסחרת סביב 4.23%. מנגד, התשואה על אג"ח לשנתיים עולה מעט ונסחרת סביב 5%.

10:24

עליות קלות בפתיחת הבורסות באירופה: מדד הדאקס עולה בכ-0.1% והקאק הצרפתי מזנק בכ-1%. בבורסה בלונדון לא מתקיים מסחר היום.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק בכ-0.1% מול הדולר. הליש"ט מתחזק בשיעור דומה מול המטבע האמריקאי והין נסחר ביציבות מול הדולר.

08:16

באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים הבוקר בעליות שערים חדות. מדד הניקיי עולה ב-1.6%, ההנג סנג מזנק ב-1.7%, בורסת שנאחי קופצת ב-2.3% ומדד הקוספי מוסיף לערכו כ-0.7%.

הבוקר, החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים במגמה חיובית.

במסחר באג"ח של הממשל האמריקאי נרשמת הבוקר מגמה מעורבת. תשואת האיגרת ל-10 שנים יורדת קלות ועומדת על 4.23% ותשואת האג"ח לשנתיים עולה מעט ועומדת כל 5%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים הבוקר בירידות קלות לאחר שזינקו בחדות בסוף השבוע האחרון. מחירה של חבית מסוג WTI, המוכרת בתור נפט אמריקאי, עומד על 79.75 דולרים. מחיר חבית מסוג ברנט, נסחרת סביב 83 דולרים.

מלחמות המחירים בשוק הנפט מאיימות להביא את אבו דאבי וריאד להתנגשות 

בגזרת המאקרו, היום לא צפויים להתפרסם נתוני מאקרו חשובים. בהמשך השבוע צפויים להתפרסם שורה של נתוני מאקרו מרכזיים בארה"ב: נתוני הצמיחה לרבעון השני של השנה (ביום ד'), מדד ההוצאה לצריכה פרטית (PCE) שנחשב למדד המחירים המועדף על הפדרל ריזרב (ביום ה'), ונתוני המשרות הפנויות ושיעור האבטלה לחודש אוגוסט (ביום ו'). שלושת הנתונים הללו צפויים להוות אינדיקטורים חשובים בהחלטת הריבית הבאה של הפד, שתערך בחודש ספטמבר.

דיוויד בנימינוב, אנליסט מחקר בחברת Global X, מעריך כי: "להערכתנו, מדד ה-PCE יציג עלייה חודשית של 0.2%. אנחנו מעריכים כי גם מדד הליבה יציג עלייה דומה, וזאת לאור העובדה כי מחירי המזון והאנרגיה, שאינם נכללים במדד הליבה, לא עלו במידה משמעותית בחודש יולי, כפי שהשתקף במדד המחירים לצרכן. באשר לדוח התעסוקה, ההערכה היא כי הדוח יצביע על תוספת של 175 משרות ביולי, וזאת לאחר שבחודש הקודם הדוח היה נמוך מהתחזיות המוקדמות. נצטרך לעקוב אחר הנתונים ולראות האם אכן ההאטה בקצב הגידול בשוק התעסוקה משפיעה על הכלכלה".

האינפלציה בארה"ב: בשוק מתקשים לפרש את הפד, ומזהירים מתרחיש שנות ה-70 

בהמשך השבוע צפויים להתפרסם גם נתוני אינפלציה בגוש האירו, בגרמניה, צרפת וספרד.

אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות פסגות, התייחס בסקירתו השבוע לנאומו של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, בסוף השבוע האחרון בועידת הנגידים בג'קסון הול. "המסר העיקרי שיצא מהנאום של יו"ר הפד, ג'רום פאוול, בג'קסון הול הוא מסר של חוסר ודאות", כתב גרינפלד. "מכיוון שבפד חוששים לחזור על הטעויות של שנות ה־80 ולתת לאינפלציה להרים שוב את הראש, הם חייבים לראות סימנים של הצלחה לפני שיוכלו לאותת שהעלאות הריבית הסתיימו".

מתי הסימנים הללו יגיעו? גרינפלד מעריך כי "סביר להניח שכבר בחודשים הקרובים נתחיל לראות שינוי בקרב הצרכן הפרטי ובנתונים שמגיעים משוק העבודה. הסיבה העיקרית לכך היא שלפי מחקר שבפד עצמו הוציאו רק בסוף השבוע, חסכונות העתק של משקי הבית עומדים להסתיים ברבעון השלישי, מה שיביא ככל הנראה להאטה משמעותית בצריכה הפרטית. אנו מעריכים שכבר ברבעון האחרון של השנה נראה את שיעור האבטלה בארה"ב מתחיל לעלות ואת הפד מתחיל לשדר מסרים על שינוי כיוון במדיניות הריבית".