הסטארט-אפ הישראלי שניהל מו"מ למכירתו בכ-47% פחות מהשווי שלו

החברה שהוקמה ב-2014, גייסה עד היום כ-79 מיליון דולר • נמוגו ניהלה משא ומתן למכירתה בסכום הנמוך בכ-47% מהשווי שלה לאחר הגיוס האחרון • בין השמות שהועלו כרוכשות פוטנציאליות, הוזכרה קונטנט סקוור

ניהלה משא ומתן למכירתה בסכום הנמוך בכ47% מהשווי שלה / אילוסטרציה: Shutterstock
ניהלה משא ומתן למכירתה בסכום הנמוך בכ47% מהשווי שלה / אילוסטרציה: Shutterstock

לגלובס נודע כי הסטארט-אפ נמוגו (Namogoo), המפתח תוכנה שעוזרת לבעלי אתרים להלחם בתופעת "חטיפת משתמשים", ניהל עד לאחרונה משא ומתן למכירתו בתמורה ל- 100 מיליון דולר, כשבין שמות החברות שהועלו כרוכשות פוטנציאליות, עלה שמה של החברה הצרפתית קונטנט סקוור, הפועלת גם בישראל.

ניתוח | גל של פניות להליכים של חדלות פירעון סוחף את המשק

לכאורה, מדובר בעסקה בהיקף גדול, אך ב-2019, גייסה החברה 40 מיליון דולר, זאת לפי שווי של 188 מיליון דולר, כך לפי PitchBook. כלומר, מכירה של החברה בסכום של 100 מיליון דולר מהווה ירידה של כמעט 47% בשווי.

פברואר: סבב פיטורים שהותיר 80 עובדים

בנוסף, בחודש פברואר האחרון ערכה חברת נמוגו סבב פיטורים, זאת לאחר סבב קודם שהתרחש בנובמבר אשתקד, מה שהשאיר את החברה עם 80 עובדים, מתוכם 60 בישראל, כך לפי IVC.

חברת נמוגו הוקמה ב-2014 על ידי חמי כץ ואהד גרינשפן, והחברה גייסה עד היום 79 מיליון דולר, כך לפי IVC. היא פועלת בזירת אתרי האיקומרס, בין היתר במטרה לספק להם הגנה כנגד תוכנות פרסום מזיקות.

לדברי מקור המעורה בפרטים, ההכנסות השנתיות של החברה עומדות על כ-30 מיליון דולר.

שיתוף פעולה עם קונטנט סקוור

נמוגו הינה שותפה טכנולוגית של חברת קונטנט סקוור (Contentsqaurs), כך נטען על פי שתי החברות. שתי החברות משתפות פעולה משנת 2019, במקביל להקמת השלוחה הישראלית של קונטנט סקוור, זאת בעקבות רכישת חברת Clicktale. לדברי החברות, הן בנו אינטגרציה בין הטכנולוגיות שלהן. נמוגו חברה בתוכנית השותפים של קונטנט סקוור, דבר המתבטא בין היתר בכך שכל אחת מן החברות מפנה מן הלקוחות שלה לחברה השנייה.

כאמור, השלוחה הישראלית של חברת קונטנט סקוור הצרפתית, שהוקמה ב2019, זאת בעקבות רכישת חברת Clicktale, חברה שפיתחה פלטפורמת חווית לקוח מבוססת ענן שנועדה להציע בין היתר מגוון הדמיות, מונה כ250 עובדים, כך לפי הIVC, אם כי מקורב לחברה מספר כי בפועל מדובר בכ120 עובדים. החברה גייסה 600 מיליון דולר ביולי אשתקד, זאת לפי שווי של 5.6 מיליארד, כפול משוויה במאי 2021.

מחברת נמוגו נמסר: "אין מו"מ בינינו ובין קונטנט סקוור".

מחברת קונטנט סקוור נמסר כי: "קונטנט סקוור גאה בשותפות שלה עם נמוגו ותמשיך להשקיע בפיתוח השותפות ובחדשנות על מנת להמשיך ולספק ערך ללקוחותינו המשותפים. קונטנטסקוור אינה מגיבה על שמועות, אך אנו יכולים לומר שהחברה מתמקדת במתן ערך יוצא דופן ללקוחות, לשותפים ולמשקיעים שלנו".