בורסות עולם | סיקור שוטף

בהובלת מניות הטכנולוגיה: וול סטריט ננעלה בעליות חדות

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה חיובית במיוחד • אחת המניות המובילות את ההתחזקות בבורסה בארה"ב היא זו של אפל • תשואות האג"ח בארה"ב יורדות בחדות • בשוק הקריפטו המטבעות ממשיכים לשמור על עליות שערים חזקות

בורסת נאסד''ק , ניו יורק / צילום: יח''צ
בורסת נאסד''ק , ניו יורק / צילום: יח''צ

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים  

 

 

23:10

השקל ממשיך להתחזק אל מול הדולר וזאת על רקע היחלשות הדולר במגמה העולמית. השקל התחזק ב-0.3% ועומד על שער של 3.78 שקלים למטבע.

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה חיובית במיוחד: מדד הנאסד"ק מוביל עם עלייה של 1.7%, מדד ה-S&P500 התחזק אף הוא ב-1.5%. עליות בולטות נרשמות במניית טסלה  שמתחזקת ב-7% ומניית אנבידיה  שעלתה ב-3.4%.

בשוק הקריפטו, המטבעות ממשיכים לשמור על עליות שערים חזקות לאחר הפרסום אודות פסיקת בית המשפט לערעורים לטובת גרייסקייל. מטבע הביטקוין התחזק ביותר מ-7% והאת'ריום בכמעט 6%.

21:55

הוריקן "אידליה" (Idalia) עלול לגרום למחירי הנפט לזנק, מאחר והוא צפוי לפגוע באזורי החוף של פלורידה, ומאיים על מאגרי הנפט המצויים שם.

בתוך כך, החוזים העתידיים על נפט מסוג ברנט עלו ב-0.4% המחיר לחבית ברנט עומד כרגע על 87.64 דולר לחבית.

ההוריקן נמצא כרגע באזור קובה וצפוי להגיע לחופי פלורידה במלוא עוצמת כבר ביום רביעי. חברת הנפט האמריקאית שברון  הגדילה לעשות ופינתה את אתרי כריית הנפט של באזור לקראת חשש מנזקיו של ההוריקן.

20:40

הדולר נחלש בעקבות נתוני שוק העבודה בארה"ב, הנתונים הראו צניחה במספר המשרות שנפתחו במהלך חודש יולי. הירידה החדה, 338 אלף פחות משרות מהחודש הקודם, סימנה את הנתון הנמוך ביותר מאז מרץ 2021.

כאמור, הדולר נחלש בעולם בעקבות הנתונים, והחל אף להיחלש אל מול השקל, זאת כאשר בתחילת היום הדולר התחזק והגיע לשער של 3.82 שקלים לדולר. כעת המגמה התהפכה ושער החליפין חזר לקצת פחות מרף ה-3.8 שקלים.

בשוק הסחורות, הזהב עולה לשיא של שלושה שבועות לאחר היחלשות הדולר. החוזים העתידיים על המתכת הנוצצת עלו ב-0.9% והזהב נסחר כעת ב-1964 דולר לאונקייה.

19:55

בוול סטריט מתחזקות העליות מתחילת היום. מדד הנאסד"ק עולה ב-1.9%, המדד התעשייתי, הדאו ג'ונס מתחזק ב-0.6% ומדד ה-S&P 500 עולה ב-1.2%.

אחת המניות המובילות את התחזקות המניות בבורסה בארה"ב היא מניית אפל , שעולה ב-2% מתחילת יום המסחר הנוכחי. החברה שלחה לפני שעה קלה הזמנות לאירוע השקה, שם היא צפויה להודיע על השקת אייפון חדש, אייפון 15.

שוק הקריפטו לוהט לאחר החלטת בית המשפט לערעורים לטובת חברת גרייסקייל. מטבע הביטקוין מתחזק ועולה בכ-7%. השוק מצפה כעת שבמידה ולא ימצאו טיעונים חזקים נגד הנפקת תעודת הסל. לרשות לא תהיה ברירה אלא לאפשר לגרייסקייל להנפיק את תעודת הסל. ענקית ההשקעות בלקרוק, הגישה לאחרונה בקשה דומה להנפקה שנמצאת בבחינה של הרשות.

מניות החברות הפועלות בשוק הקריפטו זינקו בעקבות החדשות, מנית קויינבייס לדוגמה, מזנקת בכ-13% במסחר בארה"ב.

בתוך כך, תשואות האג"ח בארה"ב יורדות בחדות: תשואת האג"ח ל-10 שנים יורדת ביותר מ-2 נקודות האחוז. התשואה הנדרשת עבור אג"ח זה עומדת כעת על 4.1%. האג"ח לשנתיים נחלש אף הוא ב-2.5 נקודות האחוז. תשואתה כעת היא 4.88%.

19:30

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת. מדד הנאסד"ק עולה ב-1.7%, דאו ג'ונס מוסיף 0.7% ומדד ה-S&P 500 מטפס ב-1.2%.

ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה שאירוע המוצרים השנתי של החברה יתרחש ב-12 לספטמבר. באירוע צפוי להחשף דגם האייפון 15 בנוסף לדגמי השעונים החכמים החדשים של החברה. האירוע צפוי להתרחש במתחמי החברה בקליפורניה, וישודר דרך אתר החברה.

מניית  אפל  מזנקת ב-1.7% לאחר ההודעה.

מניות התקשורת  ורייזון  מזנקת ב-2.4% ומניית AT&T  מוסיפה 2.7% לאחר שבנק סיטי העלה את הדירוג שלהן.

מניית הקמעונאית  בסט ביי  עולה ב-6% לאחר שפרסמה דוחות חיוביים ברובם. החברה דיווחה על הכנסות של 9.47  מיליארד דולר, ובכך פספסה את תחזיות האנליסטים שעמדו על  9.52  מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 1.15 דולר למניה ועקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.11 דולר למניה. 

18:45

נעילה ירוקה באירופה. מדד דאקס טיפס ב-0.9%, קאק הוסיף 0.7%, ומדד פוטסי זינק ב-1.8%.

בוול סטריט מתחזקות העליות. מדד הנאסד"ק עולה ב-1.6%, דאו ג'ונס מוסיף 0.5% ומדד ה-S&P 500 מטפס ב-1.1%.

עם העליות במדד ה-S&P ימשכו עד הנעילה, המדד יסגור שלושה ימי מסחר חיוביים בפעם הראשונה החודש, לאחר שעלה ב-0.6% בשני וב-0.7% ביום שישי.

עד תום חודש אוגוסט נותרו שלושה ימי מסחר בלבד בוול סטריט. התחזית לחודש הנוכחי היא שמדד הדאו ג'ונס יאבד 2.8%, הנאסד"ק יחלש ב-3.1% וה-S&P 500 יסיים את החודש עם ירידה של 2.4%.

מניית  אנבידיה  מובילה את העליות עם זינוק של 4%. גם מניות טסלה , אפל  מיקרוסופט  ומטא  (פייסבוק) רושמות עליות.

גם בשוק האג"ח נרשמות ירידות. התשואה על אגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 נופלת ב-9 נקודות בסיס ועומדת על 4.12%, והתשואה על איגרות החוב לשנתיים מאבדת 12 נקודות בסיס ונסחרת סביב ה-4.88%.

18:15

שוק הקריפטו סוער בעקבות החלטת בית המשפט לערעורים בארה"ב לטובת חברת גרייסקייל (Grayscale) ונגד הרשות לניירות ערך בארה"ב, ה-SEC.

בית המשפט קבע כי החלטת הרשות, לדחות את אישורה לבקשתה של חברת גרייסקייל להנפיק תעודת סל מבוססת קריפטו הייתה שגוייה. כעת מצפים בשוק הקריפטו שבית המשפט יאשר לחברה להנפיק את תעודת הסל שלה ובכך ליצור את הכלי הפיננסי הראשון המבוסס קריפטו מסוג זה.

בשוק המטבעות המבוזרים עקבו בדריכות אחר מהלך המשפט נגד הרשות. מטבע הביטקוין נוסק בחדות בעקבות החלטת השופט ומתחזק בכ-5%. המטבע נסחר כעת בערך של 27.44 אלף דולר למטבע. גם האת'ריום מתחזק, בכ-4.4% ונסחר סביב ה-1,720 דולר למטבע.

החדשות הטובות מגיעות לאחר תקופת שפל עבור השוק, כאשר המטבעות המבוזרים חטפו מכה בעקבות המגמות האחרונות בשוק הקריפטו בראשן החלטת SpaceX, חברת החלל והלוויינים של אילון מאסק, הפחיתה את כמות הביטקוין בהחזקתה בכ-373 מיליון דולר.

17:35

הבורסה בניו יורק מזנקת. מדד הנאסד"ק עולה ב-1.3%, דאו ג'ונס מוסיף 0.5% ומדד ה-S&P 500 מטפס ב-0.9%.

מניית האנרגיה אייריס עולה ב-20%, מניית השבבים  AMD  מוסיפה 2.7%, ואייר בי אנד בי  מטפסת ב-4.5%. מניית  3M  עולה ב-2% לאחר שדירקטור החברה אישר הסדר של 6 מיליארד דולר על מנת ליישב את הטענות לפיהן אטמי האוזניים שלה גרמו לאובדן שמיעה בקרב חיילים משוחררים.

באירופה המגמה ממשיכה להיות החיובית, מדד דאקס  מטפס בכ-0.7%, הפוטסי הבריטי מזנק בכ-1.6% והקאק מטפס בכ-0.6%.

16:35

עם פתיחת מסחר בוול סטריט נרשמות עליות קלות. הנאסד"ק מוסיף 0.1%, בעוד הדאו ג'ונס ומדד ה-S&P 500 נסחרים ביציבות.

מניית חברת התוכנה אורקל , מזנקת ב-2.7%, ומניית התקשורת AT&T  מוסיפה 2.5%

באירופה נמשכת המגמה החיובית, מדד דאקס  הגרמני עולה בכ-0.3%, הפוטסי הבריטי מזנק בכ-1.5% והקאק הצרפתי מטפס בכ-0.3%.

גם בשוק האג"ח נרשמות עליות. התשואה על אגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 נסחרת ביציבות סביב ה-4.22%, והתשואה על איגרות החוב לשנתיים מוסיפה 2 נקודות בסיס ונסחרת סביב ה-5.33%.

למרות הדוחות החיוביים שפרסמה החברה הישראלית REE Automotive  לרבעון השני לשנת 2023, מניית החברה נופלת עם פתיחת המסחר ב-8%. החברה דיווחה על השגת אבן דרך משמעותית במוכנות לרישוי אמריקאי של מערכות הליבה (XBW) של רכביה לקראת קבלת רישיון בארה"ב. בנוסף הכריזה החברה על שיתופי פעולה חדשים עם יצרני גופי משאיות מהגדולים בארה"ב כגון: Knapheide ו Morgan Truck Body.

לפי הדוחות, רי אוטומטיב צופה הכנסות מצטברות ממכירות בשנים 2024-2026 של כ-1 מיליארד דולר.
החברה סיימה את הרבעון השני של 2023 עם נזילות של 105 מיליון דולר.

15:27

מגמה ירוקה באירופה. הבורסה בגרמניה עולה בכ-0.3%, הפוטסי הבריטי מזנק בכ-1.4% והקאק הצרפתי מטפס בכ-0.3%.

בוול סטריט, החוזים העתידיים נסחרים בירידות קלות. 

במסחר המוקדם בארה"ב, חברת בסט ביי  מרכזת עניין לאחר שדיווחה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקלי של השנה. החברה הציגה רווח למניה של 1.22 דולרים, לעומת התחזיות המוקדמות שציפו כי הרווח למניה יעמוד על 1.06 דולרים. גם בשורת ההכנסות החברה הפתיעה את התחזיות המוקדמות שהסתכמו בכ-9.5 מיליארד דולרים. 

חברת נאו  נסחרת בירידות חדות לאחר שדיווחה בתוצאותיה הכספיות על הפסד של 835 מיליון דולרים, ופספסה את התחזיות המוקדמות שציפו להפסד קטן יותר.

גם חברת אורקל  מרכזת עניין לאחר שבנק UBS העלה את המלצתו על המניה מ-'קניה' ל-'ניטרלי'.

13:30

נמשכת המגמה החיובית באירופה. מדד הדאקס עולה בכ-0.6%, הפוטסי הבריטי מזנק בכ-1.6% והקאק הצרפתי מטפס בכ-0.5%.

מניית חברת הביטוח ההולנדית, אן.אן. גרופ , מזנקת בכ-10% לאחר שהציגה דוח רבעוני חזק ברבעון השני של השנה.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר בכ-0.1%. הליש"ט נסחר ביציבות מול הדולר. מול הין, הדולר מתחזק בכ-0.1%.

בשוק האג"ח בארה"ב, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת קלות ונסחרת סביב 4.21%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת ביציבות סביב רמה של 5%.

11:51

בורסות אירופה נסחרות במגמה חיובית. מדד הדאקס עולה בכ-0.5%, הפוטסי הבריטי מזנק בכ-1.5% והקאק הצרפתי עולה בכ-0.4%.

בורסות אסיה נסגרו במגמה חיובית בהובלת מדד ההנג סנג שזינק בכ-2%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים ביציבות.

במסחר המוקדם בוול סטריט, מניות הטק נסחרות במגמה מעורבת: אמזון , מיקרוסופט , ואלפאבית  נסחרות בעליות קלות בעוד אנבידיה  מטא  וטסלה  נסחרות בירידות שערים. 

10:13

עליות בפתיחה באירופה: מדד הדאקס עולה בכ-0.3%, הפוטסי הבריטי מזנק בכ-1.3% והקאק הצרפתי עולה ב-0.2%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נסחר ביציבות מול הדולר. הליש"ט מתחזק בכ-0.1% מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר נחלש בכ-0.1%.

החוזים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

08:02

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים בעליות שערים. מדד הניקיי עולה ב-0.4%, ההנג סנג מזנק בכ-2%, בורסת שנחאי מטפסת ב-1.4% ומדד הקוספי מוסיף לערכו כ-0.2%.

הבוקר, החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה חיובית. הדאו ג'ונס וה-S&P 500 רשמו שניהם עלייה של כ-0.6% כל אחד, בעוד שמדד הנאסד"ק הוסיף לערכו כ-0.8%. 

חשבתם שאוגוסט היה חודש חלש בשווקים? תראו מה ההיסטוריה מגלה על ספטמבר 

במסחר באג"ח של הממשל האמריקאי תשואות אגרות החוב הממשלתיות יורדות קלות הבוקר. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 4.19%. והתשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 4.99%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים הבוקר ביציבות. מחירה של חבית נפט מסוג WTI עומד על 80 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 84 דולרים.

בגזרת המאקרו, בהמשך היום צפויים להתפרסם בארה"ב מדדי מחירי הדיור בארה"ב, סקר מחזור משרות פתוחות ותעסוקה לחודש יולי ומדד אמון הצרכנים של CB. בהמשך השבוע יפורסמו נתוני התמ"ג בארה"ב לרבעון השני של השנה, מדד המחירים על ההוצאה הצרכנית (PCE) ודוח התעסוקה של המשק האמריקאי, שעל פי התחזיות בשוק אמור להצביע על ההאטה מסוימת בשוק העבודה בארה"ב על ידי ירידה בתוספת המשרות החדשות בחודש אוגוסט. בשאר העולם צפויים להתפרסם נתוני הבנייה באוסטרליה, וכן מדדי המחירים לצרכן ברחבי אירופה.

אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בבית ההשקעות מיטב, מתייחס בסקירתו השבועית להשפעת הסביבה המאקרו כלכלית בארה"ב על המגמה הצפויה בשוקי המניות והאג"ח: "מגוון אינדיקטורים בארה"ב מצביעים באופן די מובהק על הירידה באינפלציה והתקררות של שוק העבודה. לכן, להערכתנו, בסיכוי גבוה 'הניציות' שהציג פאוול בנאומו בוועידת ג'קסון הול בסוף השבוע האחרון, לא תוכל להחזיק מעמד. אם האינפלציה תמשיך לרדת, כפי שהיה בחודשים האחרונים, לא תהיה ברירה, אלא בעוד זמן לא רב להכיר בכך לשנות את המסר ל'יוני'. אם לא רק האינפלציה, אלא גם הכלכלה תפגין יותר סימני חולשה, דבר שהגיוני לצפות לו בנסיבות של ריסון מוניטרי, התפנית עשויה להיות עוד יותר קרובה וחדה.

"לשינוי צפויה השפעה חיובית על השווקים, אפילו אם להפיכת הפד ל'יוני' תתלווה היחלשות הצמיחה. כל עוד לא מדובר בהתדרדרות משמעותית בפעילות הכלכלית, שוק המניות יהיה רגיש יותר לשינוי במדיניות הפד מאשר לחולשה בכלכלה. גם מבחינת שוק האג"ח מדובר כמובן בבשורה חיובית".