אייפון 15 ומוצר חדש ומסתורי: זה התאריך לאירוע הגדול של אפל

באירוע ההשקה השנתי של אפל צפוי להחשף דגם האייפון 15, דגם אוזניות חדש ודגמי השעונים החכמים החדשים של החברה • לפי דיווח בלומברג, בנוסף להצגת דגמי האייפון החדשים, החברה צפויה להשיק מוצר חדש לחלוטין

אפל / צילום: Shutterstock, Moab Republic
אפל / צילום: Shutterstock, Moab Republic

ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה שאירוע המוצרים השנתי של החברה יתרחש ב-12 בספטמבר. באירוע צפוי להחשף דגם האייפון 15 בנוסף לדגמי השעונים החכמים החדשים של החברה. האירוע יתרחש במתחמי החברה בקליפורניה, וישודר דרך אתר החברה.  מניית  אפל  מזנקת בכ-2% לאחר ההודעה. 

גוגל רכשה לפני שנה סטארט-אפ ישראלי ב-225 מיליון דולר. זה מה שהיא עשתה איתו
אפל מתחילה להיערך לחגיגות העשור ל-Apple Watch. מה היא מתכננת?

לפי דיווחים קודמים על האירוע, השקת אייפון 15 צפויה להיות ההכרזה הגדולה ביותר בשלוש שנים האחרונות ביחס להשקות אייפון. גם השנה, החברה תשיק 4 דגמים שונים.

אפל משיקה דגם חדש בכל שנה, כשלא תמיד היא מחדשת או מביאה בו בשורה אמיתית. עד כה, היא רשמה שינויים מהותיים כמו אייפון 6 ב-2014, אייפון X ב-2017, וגם אייפון 12 בשנת 2020. בין השינויים שהיא עשתה הוא הוצאת כפתור הבית או עיצובים אחרים. 

על פי ההערכות, דגם האייפון פרו החדש יכלול מסגרת טיטניום שתחליף את עיצוב הנירוסטה הנוכחי, שוליים צרים, ושיפורים משמעותיים במצלמה, ומעבד מהיר יותר. בנוסף לשינויים בעיצוב בדגם החדש יוצג כפתור חדש שיחליף את כפתור ההשתקה הנוכחי - שנמצא בכל המכשירים מאז השקתו ב-2017.

המסך בדגם האייפון החדש צפוי להיות בגודל של 6.7 אינצ'ים, עם מצלמה משופרת. עוד על פי ההערכות, בכל 4 דגמי האייפון החדשים יחליף שקע טעינה מסוג USB-C את כבל הלייטנינג הייחודי של אפל, בעיקר כדי לעמוד בחוק האירופאי שיחייב אותם לעשות את זה. 

בנוסף לדגמי האייפון יושק באירוע דגם חדש של אוזניות איירפודס, שאף הן יוטענו עם שקע טעינה מסוג USB-C.

אירוע ההשקה השנתי יקרא "Wonderlust", ולפי דיווח בלומברג, בנוסף להצגת דגמי האייפון החדשים, החברה צפויה להשיק מוצר חדש לחלוטין.

בשנים הקודמות, אפל פתחה את ההזמנות המוקדמות למוצרים החדשים ביום שישי שלאחר ההשקה, והמוצרים מגיעים לחנויות בשבוע לאחר מכן. בנוסף, על פי דיווח בלומברג, אפל צפויה להעלות את מחירי המכשירים החדשים.

ההשקה השנה נעשית תחת לחץ המשקיעים. בדוחות הכספיים שפרסמה החברה בתחילת החודש, הראו האטה במכירות הסמרטפונים זה רבעון שלישי. מיד לאחר פרסום הדוחות, אפל רשמה ירידה ב-5% במסחר, מה שגרם לה לרדת מתחת לרף 3 טריליון דולר.