בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; המדדים המובילים נחלשו באוגוסט

מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-0.1% ואילו הדאו ג'ונס ירד בכ-0.5% • נעילה מעורבת באירופה • מדד המחירים לפי נתוני ההוצאה לצריכה הפרטית (מדד ה-PCE) בארה"ב רשם בחודש יולי עלייה של 0.2%, בהתאם לצפי

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-0.1% ואילו מדד ה-S&P 500 נחלש ב-0.2%, והדאו ג'ונס ירד בכ-0.5%.

הערב ננעל המסחר לחודש אוגוסט, בו רשמו המדדים המובילים בוול סטריט את החודש הגרוע מאז דצמבר, אחרי שמונה חודשים של עליות. למרות העליה הקלה הערב - בו רשם הנאסד"ק רצף עליות של חמישה ימי מסחר, בחודש אוגוסט איבד המדד 2.2%.

מדד הדאו ג'ונס איבד החודש 2.5%, ומדד ה-S&P 500 נחלש ב-1.5%. 

הירידות בוול סטריט החודש הושפעו ממספר גורמים, בין היתר בגלל ירידות עונתיות, הנרשמות בחודשי הקיץ. גורם נוסף שלחץ על השווקים הוא כנס הנגידים שהתקיים בשבוע שעבר בג'קסון היל, בו נשא יו"ר הפדרל רזרב, ג'רום פאוול, נאום ניצי שהזכיר את נאומו בשנה שעברה. בין היתר אמר פאוול כי הפד "מוכן להעלות את הריבית אף יותר אם יהיה צורך, וגם להשאיר אותה ברמה גבוהה כדי שנראה את האינפלציה יורדת".

בנוסף, החודש פרסמה ענקית השבבים  אנבידיה  את הדוחות הכספיים, שלפני פרסומם המניה קפצה, ואף שאת יום המסחר הנוכחי סיימה עם עלייה של 0.2% בלבד, בחודש אוגוסט המניה רשמה עלייה של 6%.

נפילת השווקים באוגוסט מגיעה בניגוד חריף לעליות שנרשמו בוול סטריט השנה. מדד הנאסד"ק רשם את המחצית הראשונה הטובה ביותר זה 40 שנה, ומתחילת השנה העלייה הגיעה ל-35.1%, וב-S&P 500 נרשמה מתחילת השנה עד אוגוסט עלייה של 17.9%, ואת החודש סיים המדד ברמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2022.

גם מדד הדאו ג'ונס רשם עליות מאז תחילת השנה, עם טיפוס של 4.8% עד כה.

מניות נוספות שרשמו עליות הן אמזון , ברודקום  ושופיפיי. בנוסף לאפל, ו-טסלה  שרשמו עליות קלות.

בקרב הישראליות בלטו בעליות סנטינל וואן , פורסייט , לייבפרסון , וויקס  וקמטק.

20:45

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק רושם עלייה של כ-0.4% ואילו הדאו ג'ונס עבר לירידה קלה.

מניית קראוד סטרייק הולדינגס  מזנקת לאחר שהחברה פרסמה דוחות טובים והעלתה את תחזית ההכנסות והרווחים להמשך השנה.

מנגד, פלנטיר  צונחת על רקע הורדת דירוג המלצה למניה על ידי כלכלני מורגן סטנלי.

בבית ההשקעות אופנהיימר פרסמו סקירה לאחר מפגש עם רונן פאייר, ה-CFO של חברת סולאראדג' . "מניית סולאראדג' ירדה בשיעור חד של כ-40% בעקבות הדוחות האחרונים, שהעידו על האטה בשוק המשולבת בגידול מלאים. המניה נסחרת כעת במחיר טרום מגפת הקורונה, על אף שיפור מרשים בתוצאות החברה מאז. אנו מודעים לסיכונים בטווח הקצר, אך מעריכים כי הם מגולמים כראוי בשוויה הנוכחי של המניה, ומעריכים כי תמחורה הנוכחי של SEDG מהווה הזדמנות ארוכת טווח", כותבים באופנהיימר ומציבים מחיר יעד של 314 דולר למניה.

18:53

עליות קלות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק רושם עלייה של כ-0.4% והדאו ג'ונס מטפס בכ-0.1%.

באירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת: מדד הדאקס טיפס בכ-0.3%, הפוטסי 100 ירד בכ-0.5% והקאק הצרפתי נסוג בכ-0.6%.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת מעט ונסחרת סביב 4.09%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת במגמה דומה ועומדת על כ-4.86%. 

17:04

עליות קלות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק רושם עלייה של כ-0.3% והדאו ג'ונס מטפס בכ-0.2%.

אמזון   קופצת ב-2.3%, שופיפיי  ב-7% ואנבידיה עברה לעלייה קלה. מנגד, דולר ג'נרל  צונחת לאחר הדוחות.

בקרב המניות הישראליות ממשיכה קמטק  במומנטום החיובי ומטפסת לשיא חדש. גם פורסייט , מאנדיי  וסייברארק  בולטות בעליות.

רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות, מציין בעקבות נתוני המאקרו שפורסמו בארה"ב היום כי הפד מכוון את מדיניותו המוניטרית לפי מדדי ה-PCE ומפרסם את תחזית האינפלציה שלו מדי 3 חודשים, כולל בחודש הקרוב. "נתוני אוגוסט לא הפתיעו. גם נתוני ההכנסה וההוצאה הפרטית היו דומים להערכות, אך פעם נוספת התברר כי קצב גידול הצריכה גבוה מזה של ההכנסה האישית הפנויה, מה שמראה כי הציבור צורך גם כנגד מקורות הכנסה אחרים ולא בהכרח חוסך יותר על אף הריבית הגבוהה".

לדבריו, "הפד חותר לכך שהריבית הגבוהה תשכנע את הציבור לצרוך פחות, מה שימתן, בתורו, את לחצי השכר. אולם, כל עוד הצרכנים לא משוכנעים שהאינפלציה תרד בקרוב, הם עשויים בכל זאת לנסות להקדים את הוצאותיהם. נכון להיום הפד צופה אינפלציית ליבה של 3.9% השנה ו-2.6% בשנה הבאה. עד כה האינפלציה בפועל גבוהה יותר ולא מתמתנת מספיק. לכן, הנתון היום כמובן לא תומך בריכוך של מדיניות הפד, אך אין בו די על מנת להגדיל את הסיכוי לכך שהריבית תעלה בחודש הבא. רוב הסיכויים כי הריבית תישאר על כנה. כעת, המשקיעים ממתינים לנתוני דוח התעסוקה לחודש אוגוסט שיפורסמו מחר".

16:35

מגמה מעורבת בפתיחת המסחר בוול סטריט. מדד הנאסד"ק רושם ירידה קלה ואילו הדאו ג'ונס מטפס בכ-0.4%.

מניות אפל , טסלה  ואנבידיה  רושמות עליות קלות.

15:33

מאקרו ארה"ב: מדד המחירים לפי נתוני ההוצאה לצריכה הפרטית (מדד ה-PCE) בארה"ב רשם בחודש יולי עלייה של 0.2%, בהתאם לצפי. ב-12 החודשים האחרונים עלה ה-PCE ב-3.3%. גם מדד הליבה של ה-PCE עלה ביולי ב-0.2%, בהתאם לצפי, וב-12 החודשים האחרונים רשם עלייה של 4.2%.

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עמדו בשבוע שעבר על כ-228 אלף לעומת צפי ל-235 אלף תביעות.

14:51

עליות קלות באירופה: מדד הדאקס מוסיף לערכו כ-0.6%, הפוטסי 100 עולה בכ-0.1% והקאק הצרפתי יורד ב-0.1%.

בנק  UBS   פרסם את תוצאותיו הכספיות לרבעון בהם הציג כי רווח של כ-29 מיליארד דולרים - הרווח הגבוה ביותר שהבנק הציג מאז השתלטותו על בנק קרדיט סוויס. 

חברת  סטיקספיי   הישראלית, המספקת טכנולוגיות בתחום הלוויינים, הודיעה על עסקה אסטרטגית עם חברת MDA, ספקית טכנולוגיה לתעשיית החלל. במסגרת העסקה, שהיקפה 60 מיליון דולר, יהיה שיתוף פעולה בין החברות תוך שימוש בשבבים של סטיקספיי. העסקה כוללת רכישת מניות סטיקספיי ב-40 מיליון דולר על-ידי MDA, רכישת החזקות סטיקספיי בחברה הבת בבריטניה ועוד 20 מיליון דולר נוספים בתשלומים מוקדמים של הסכמים מסחריים חדשים.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.5%. הליש"ט נחלש מול הדולר ב-0.3%. מול הין, הדולר נחלש ב-0.3%.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת מעט ונסחרת סביב 4.09%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת במגמה דומה ועומדת על כ-4.86%. 

13:05

מגמה מעורבת באירופה: מדד הדאקס מוסיף לערכו כ-0.5%, הפוטסי 100 נסחר סביב רמות הבסיס והקאק הצרפתי יורד ב-0.1%.

מאקרו אירופה: האינפלציה בגוש האירו עלתה בחודש אוגוסט ב-5.3% בקצב שנתי (צפי: 5.1%) על פי נתוני האומדן הראשון. במקביל, שיעור האבטלה נותר ללא שינוי סביב רמה של 6.4%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה מעורבת.

במסחר המוקדם בוול סטריט מניות הטק טסלה , אנבידיה , אפל   מטא   ואמזון  נסחרות בירידות שערים קלות.

10:31

פתיחה מעורבת באירופה: הפוטסי 100 יורד בכ-0.1%, מדד הדאקס עולה בכ-0.2% והקאק הצרפתי משיל מערכו כ-0.1%.

מאקרו אירופה: המכירות הקמעונאיות בגרמניה ירדו ב-0.8% בחודש יולי בקצב חודשי. הצפי המוקדם ציפה כי המכירות הקמעונאיות יעלו ב-0.3%. בהסתכלות שנתית המכירות הקמעונאיות ירדו ב-2.2% (צפי: 1%-).

בצרפת, התמ"ג הרבעוני עלה ב-0.5% בהתאם לתחזיות המוקדמות. במקביל, מדד המחירים לצרכן במדינה עלה ב-1.1% בקצב חודשי (צפי: 0.9%). בהסתכלות שנתית, האינפלצה בצרפת עלתה ל-4.8% מ-4.3% בחודש הקודם.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות קלות.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש קלות מול הדולר והליש"ט נסחר ביציבות אל מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר נחלש ב-0.3%.

08:20

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת: מדד הניקיי עולה בכ-1%, ההנג סנג יורד בכ-0.3%, בורסת שנחאי מאבדת מערכה כ-0.3% ומדד הקוספי יורד בכ-0.4%.

הבוקר, החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה חיובית: מדד הנאסד"ק עלה בכ-0.5%, ה-S&P 500 הוסיף כ-0.4% לערכו והדאו ג'ונס עלה בכ-0.1%. 

אנבידיה וטסלה ממשיכות לשבור שיאים: מי מהן השיגה תשואה גבוהה יותר לאורך זמן? 

חברת HP  ריכזה עניין לאחר שמנייתה צללה בחדות לאחר שפרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקלי של השנה, בהן פספסה את התחזיות המוקדמות בשורת ההכנסות, שהסתכמו בכ-13.2 מיליארד דולרים. הרווח למניה הסתכם בכ-86 סנט, בהתאם לצפי המוקדם. 

האורקל מאומהה חוגג 93: עצות ההשקעה הטובות של וורן באפט 

באג"ח הממשלתיות בארה"ב הבוקר נרשמת מגמה מעורבת. התשואה על האג"ח ל-10 יורדת קלות ונסחרת סביב 4.11%. האג"ח לשנתיים עולה מעט ונסחרת סביב 4.88%.

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט נסחרים הבוקר בעליות שערים קלות. מחירה של חבית נפט גולמי עומד על 81.64 דולר. מחיר הנפט מסוג ברנט נסחר סביב 85.3 דולר לחבית. ברקע, החשש בארה"ב מפני הגעת הוריקן "אידליה" (Idalia) לחופי פלורידה, ופגיעה במאגרי הנפט באזור, מה שעלול להוביל לזינוק במחירי הסחורה.

מחיר הזהב נסחר הבוקר ביציבות, אולם בעקבות היחלשות הדולר בעולם הגיעה המתכת לשיא של שלושה שבועות, ברמה של 1,972 דולר לאונקיה.

בגזרת המאקרו, אמש (ד'), סקר ה-ADP על מצב שוק התעסוקה בסקטור הפרטי בארה"ב הצביע על תוספת של 177 אלף משרות באוגוסט, לעומת צפי לתוספת של 195 אלף משרות, וסימן את הנתון הנמוך ביותר מאז מרץ 2021.

הבוקר ביפן פורסמו נתוני הייצור התעשייתי לחודש יולי. על פי הנתונים, הייצור התעשייתי במדינה ירד בכ-2% בקצב חודשי. התחזיות המוקדמות ציפו לירידה מתונה יותר בנתונים (1.4%-).

במקביל, בסין פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור שעלה בחודש אוגוסט ל-49.7 נקודות (צפי 49.4 נקודות).

בהמשך היום צפויים להתפרסם נתוני המכירות הקמעונאיות יחד עם שיעור האבטלה בגרמניה, מדד המחירים לצרכן ונתוני התמ"ג בצרפת, מדד המחירים לצרכן בגוש האירו, ונתוני ההוצאה לצריכה הפרטית (מדד ה-PCE) בארה"ב.