בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה שלילית בוול סטריט; אנבידיה ואפל צנחו ביותר מ-3%

מדד הנאסד"ק ננעל בירידה של כ-1.1%, מדד S&P 500 נסוג בכ-0.7% והדאו ג'ונס נסוג ב-0.5% • נעילה שלילית באירופה • תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי המשיכו לעלות, התשואה על האיגרת ל-10 שנים עלתה ל-4.3%

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

חששות מההאצה מחודשת בקצב האינפלציה ועלייה בתשואות האג"ח תרמו ליום של ירידות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק ננעל בירידה של כ-1.1%, מדד S&P 500 נסוג בכ-0.7% והדאו ג'ונס נסוג ב-0.5%.

אנבידיה  ואפל  צנחו ביותר מ-3%. עוד בלטו בירידות פייזר, טסלה, סנטינל וואן  וסולאראדג' .

21:10

נמשכות הירידות בניו יורק. מדד הנאסד"ק יורד ב-1.3%, מדד S&P 500 נסוג בכ-0.9% והדאו ג'ונס נסוג ב-0.7%.

בקרב המניות הישראליות פריון נטוורק  בולטת בעלייה חדה ומנגד לייבפרסון, סולאר, נייס , מאנדיי  ולמונייד בולטות בירידות חדות.

19:48

מתחזקות הירידות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק יורד ב-1.5%, מדד S&P 500 נסוג בכ-1.1% והדאו ג'ונס נסוג ב-0.9%.

בשוק האג"ח, התשואה על האג"ח ל-10 שנים שבה לעלות ונסחרת על 4.30%. התשואה על האג"ח לשנתיים עולה לכ-5.03%. 

בשוק המט"ח הדולר ממשיך להתחזק מול השקל בכ-1% ונסחר כעת סביב 3.832 שקלים והאירו מתחזק בכ-0.8% סביב 4.108 שקלים.

18:50

נמשכות הירידות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק יורד בכ-1% והדאו ג'ונס נסוג ב-0.6%.

באירופה נרשמו ירידות בנעילה: מדד הדאקס ירד בכ-0.2%, הפוטסי הבריטי נסוג בשיעור דומה והקאק הצרפתי רשם ירידה של כ-0.8%.

בשוק הסחורות, לאחר שאמש מחירי הנפט זינקו בחדות לאור הצהרת סעודיה ורוסיה על הארכת קיצוצי התפוקה שלהן, הבוקר מחירי הנפט ירדו קלות וכעת המגמה התהפכה. מחירה של חבית מסוג נפט WTI עולה בכ-0.6% ונסחר סביב 87.2 דולרים. מחירה של חבית מסוג נפט ברנט רושם עלייה קלה ועומד על 90.4 דולר.

קלי צ'יה, אנליסטית מחקר מניות אסיה בבנק "יוליוס בר", כותבת בסקירה שפרסמה כי "ניתוח של דפוס המסחר החודשי הממוצע לאורך 30 שנה בכלל שווקי המניות באסיה הראה שהרבעון האחרון של השנה באזור מחקה את העליות של חג המולד שנראות בארה"ב. אם ננתח את השנה באופן ספציפי, נראה שבמחצית הראשונה של 2023 הרווחים באסיה (לדוגמה יפן) איכזבו שוב את ציפיות הקונצנזוס. זה הביא לירידה של 2% בציפיות השוק מאיזור אסיה. החברות בפיליפינים, אינדונזיה וסינגפור הצליחו יותר באופן יחסי, בעוד בהונג קונג/סין (כצפוי) ובתאילנד נרשמו הקיצוצים הגדולים ביותר ברווח.".

"החדשות הטובות הן שאנו רואים אור בקצה המנהרה עם התאוששות חדה של הרווחים לפנינו. על בסיס הנתונים של 2023, אין מה להיות אופטימיים מדי לגבי צמיחה גבוהה במיוחד, כאשר הקונצנזוס מביא בחשבון רק צמיחה של 2% ברווחים בשנה שעברה. אבל עלינו לזכור שהמחצית השנייה הקשה ב-2022 דווקא עשויה לרמוז על עלייה במחצית השנייה של 2023, כאשר התנודות המעניינות צפויות בסין והונג קונג".

17:35

מגמה שלילית בוול סטריט. מדד הנאסד"ק יורד בכ-1% והדאו ג'ונס נסוג ב-0.4%. 

ירידות חדות רושמות בין השאר טסלה, אפל, לוקהיד מרטין , ג'ונסון אנד ג'ונסון  ואנבידיה.

בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות סולאראדג' , לייבפרסון , פאגאיה וסנטינל וואן .

אגרות החוב של ממשלת ארה"ב קפצו בחדות אמש לאור הזינוק במחירי הנפט שנבע מהצהרת רוסיה וסעודיה כי הן צפויות להאריך את הקיצוץ בתפוקה עד לסוף השנה. הזינוק במחירי הנפט צפוי בסופו של יום לייצר לחצים אינפלציוניים ברחבי העולם, מה שמגביר את חשש המשקיעים כי מתווה העלאות הריבית של הפד, מה שמייצר ומייצר לחץ על תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב. כעת, התשואה על האג"ח ל-10 שנים שבה לעלות ונסחרת על 4.29%. התשואה על האג"ח לשנתיים עולה לכ-5.02%. 

16:33

ירידות קלות נרשמות בפתיחת המסחר בוול סטריט. מדדי המניות המרכזיים בארה"ב נסוגים בכ-0.3%.

טסלה , אפל  ואנבידיה מאבדות גובה. מנגד, AMD ומטא  רושמות עליות.

15:30

הירידות באירופה נמשכות: מדד הדאקס יורד בכ-0.6%, הפוטסי הבריטי משיל מערכו 0.5% והקאק הצרפתי יורד בכ-1%.

עוד רכישה של צ'ק פוינט , וגם הפעם מדובר בסטארט-אפ ישראלי: החברה הודיעה היום על רכישת Atmosec, שהוקמה ב-2021 על-ידי ענר גלמן, שקד גיטלמן ומישה סלצר, ומעסיקה 17 עובדים. צ'ק פוינט לא דיווחה מהו היקף הרכישה, ולפי הערכות מדובר על מיליוני דולרים בודדים. בסוף הרבעון השני היו לצ'ק פוינט 3.5 מיליארד דולר בקופה, ומאז היא הודיעה על רכישת פרימיטר 81 הישראלית תמורת כחצי מיליארד דולר.

לפי נתוני IVC, החברה הנרכשת גייסה מאז הקמתה 6 מיליון דולר, מהקרנות באטרי, CyberStarts, גלילות ו-Redline, וכן מ-OpenAngels וממספר משקיעים פרטיים. Atmosec עוסקת בהיבטי הגנת סייבר של יישומי SaaS (תוכנה כשירות) ובכלל זאת היא מזהה ומנתקת יישומים זדוניים מיד עם התקנתם, מונעת מיישומי צד שלישי לתקשר עם סביבת ה- SaaS של הארגון ועוד. הפתרונות שלה ישולבו בארכיטקטורת ה-Infinity של צ'ק פוינט.

נטלי קרמר, סמנכ"לית המוצרים בצ'ק פוינט: "המעבר ליישומי SaaS מציב אתגרים ייחודים, בעיקר בכל הקשור לתקשורת זדונית בין יישומים. היכולות שלAtmosec ישחקו תפקיד מכריע בהתמודדות עם האיומים הללו".

13:54

הירידות באירופה נמשכות: מדד הדאקס יורד בכ-0.3%, הפוטסי הבריטי משיל מערכו 0.7% והקאק הצרפתי יורד בשיעור דומה.

אגרות החוב של ממשלת ארה"ב קפצו בחדות אמש לאור הזינוק במחירי הנפט שנבע מהצהרת רוסיה וסעודיה כי הן צפויות להאריך את הקיצוץ בתפוקה עד לסוף השנה. הזינוק במחירי הנפט צפוי בסופו של יום לייצר לחצים אינפלציוניים ברחבי העולם, מה שמגביר את חשש המשקיעים כי מתווה העלאות הריבית של הפד, מה שמייצר ומייצר לחץ על תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב. כעת, התשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת קלות ונסחרת על 4.25%. התשואה על האג"ח לשנתיים נסחרת במגמה דומה סביב 4.94%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים בירידות קלות. 

במסחר המוקדם בוול סטריט מניות אנבידיה , אפל , AMD  אמזון   ונטפליקס  נסחרות במגמה שלילית.

12:00

לאחר שאמש מחירי הנפט זינקו בחדות לאור הצהרת סעודיה ורוסיה על הארכת קיצוצי התפוקה שלהן, הבוקר מחירי הנפט יורדים קלות. מחירה של חבית מסוג נפט WTI יורד בכ-0.3% ונסחר סביב 86.4 דולרים. מחירה של חבית מסוג נפט ברנט עומד על 89.66 דולרים.

10:17

בורסות אירופה נפתחו בירידות קלות: מדד הדאקס יורד בכ-0.3%, הפוטסי הבריטי משיל מערכו 0.5% והקאק הצרפתי משיל מערכו כ-0.6%. 

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק קלות מול הדולר. הליש"ט נסחר ביציבות מול המטבע האמריקאי והין נחלש ב-0.2% מול הדולר.

08:00

הבוקר באסיה, מרבית המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת. מדד הניקיי עולה בכ-0.7%, ההנג סנג יורד ב-0.8%, בורסת שנאחי מאבדת מערכה 0.3% ומדד הקוספי יורד בכ-0.5%.

אמש בוול סטריט המסחר ננעל בירידות קלות: מדד הנאסד"ק ירד בכ-0.1%, הדאו ג'ונס איבד מערכו כ-0.6% וה-S&P 500 ירד ב-0.4%. 

הבוקר, החוזים העתידיים נסחרים בירידות קלות.

במסחר באג"ח הממשל האמריקאי תשואות האג"ח הממשלתיות זינקו אמש בחדות. הבוקר תשואות האג"ח יורדות קלות: תשואת האיגרת ל-10 שנים נסחרת סביב 4.25% ותשואת האג"ח לשנתיים עומדת על 4.94%. 

אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי במיטב, כותב בסקירתו השבועית כי נהוג לייחס לשוק האג"ח "חוכמה יתרה", אך צריך להצביע על כך שהוא טעה בגדול פעמיים בשנתיים האחרונות. בפעם הראשונה כשהלך שבי אחרי המסר של "טרנזיטוריות" האינפלציה (עלייה זמנית באינפלציה עקב גורמים חד פעמיים) של הפד, והטעות השנייה הייתה כשעד למחצית 2023 שוק האג"ח גילם הגעה למיתון קשה לכלכלת ארה"ב וירידה מהירה בריבית עוד השנה, כפי שהשתקף בהיפוך חד של עקום התשואות.

לדבריו, שוק האג"ח נצמד למסריו של הפד, למרות שהוא עצמו מעריך שסיפור האינפלציה נגמר. במיטב מעריכים כי "תחת השפעה של הירידה באינפלציה והיחלשות בצריכה הפרטית, הפד ישנה את מסריו הניציים בקרוב, מה שיוביל לירידה נוספת בתשואות האג"ח".

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט זינקו אמש בחדות במהלך המסחר כאשר מחירה של חבית מסוג ברנט זינק מעל ל-90 דולרים, לאחר שערב הסעודית ורוסיה הודיעו על הארכת חיתוכי ההפקה שלהן, של מיליון חביות ביום ו-300 חביות ביום בהתאמה עד לתום השנה.

מחיר חבית ברנט זינק וחצה את רף ה-90 דולר: זו הסיבה לעלייה  

הבוקר, מחירי הנפט נסחרים ביציבות. החוזה לנובמבר על חבית מסוג ברנט נסחר סביב 90.1 דולר, וחוזה על נפט מסוג WTI בשער של 86.7 דולר לחבית.

בגזרת המאקרו, הבוקר פורסמו באוסטרליה נתוני התמ"ג הרבעוני שהצביעו כי הצמיחה במדינה ברבעון השני של השנה עמדה על 0.4%, מעט מעל הצפי שעמד על 0.3%.

בהמשך היום צפויים להתפרסם מדד מנהלי הרכש בארה"ב והחלטת הריבית בקנדה.

רפי גוזלן, כלכלן ראשי באי.בי.אי, מתייחס בסקירתו השבועית להתפתחויות האחרונות בארה"ב ואירופה, "סביבת הנתונים אמנם מאפשרת לפד לבצע הפוגה נוספת בהעלאות הריבית גם בספטמבר", כתב גוזלן. "אך ההתפתחויות שתוארו, הן מבחינת בלימת הירידה הצפויה באינפלציית הסחורות, והן בכל הנוגע לאינפלציית השירותים הדביקה, צפויות להותיר להערכתנו את הפד עם הסתברות גבוהה להעלאת ריבית נוספת".

בנוגע לגוש האירו מעריך גוזלן כי "על אף החולשה היחסית בפעילות, סביבת האינפלציה הגבוהה ושיעור האבטלה שנותר ברמות שפל (6.4% ביולי), מעלים הסתברות להעלאת ריבית נוספת, אולי כבר בספטמבר, בשיעור גבוה מזה המתומחר בשוק".