בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה זינקה ב-10%, אמזון ב-3.5%

מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-1.1% והדאו ג'ונס טיפס בכ-0.2% • באירופה ננעל המסחר בעליות של עד 0.5% במדדי המניות המרכזיים • ג'יימי דיימון, מנכ"ל בנק ג'יי.פי מורגן: "לחשוב שכלכלת ארה"ב תשגשג במשך שנים רבות זו טעות קשה"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה חיובית בוול סטריט, בהובלת מניות ההייטק. מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-1.1%, ה-S&P 500 עלה בכ-0.7% והדאו ג'ונס טיפס בכ-0.2%.

טסלה  זינקה ב-10%, אמזון  ב-3.5% ומטא  קפצה ביותר מ-3%.

בקרב המניות הישראליות בלטו בעליות טבע , פלייטיקה , סנטינל וואן , קורנית דיגיטל , קלטורה ומאנדיי .

20:45

עליות בניו יורק. מדד הנאסד"ק עולה בכ-1% והדאו ג'ונס מטפס בכ-0.3%. ה-S&P 500 מטפס בכ-0.6%.

ג'יימי דיימון, מנכ"ל בנק ג'יי.פי מורגן אמר היום כי "לחשוב שכלכלת ארה"ב תשגשג במשך שנים רבות זו טעות קשה". לדבריו אמנם כעת מצב הכלכלה טוב אולם יש סיכונים רבים שצריך להתחשב בהם כמו המאבק של הבנקים המרכזיים באינפלציה, גרעונות הענק של ממשלות והמלחמה באוקראינה. דיימון נואם בוועידה כלכלית בניו יורק.

18:50

עליות קלות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.6% והדאו ג'ונס מטפס בכ-0.1%. באירופה ננעל המסחר בעליות של עד 0.5% במדדי המניות המרכזיים.

אנבידיה  יורדת ב-2% ו-AMD  צונחת ב-2.5%. גם מניות האנרגיה מאבדות גובה על רקע מימושי רווחים וירידות קלות במחירי החוזים על הנפט. דבון אנרג'י  בולטת בירידה חדה.

17:04

נחלשות העליות בניו יורק. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.6% והדאו ג'ונס מטפס בכ-0.2%. ה-S&P 500 מטפס בכ-0.4%.

טסלה  מזנקת בכ-6% בין השאר בעקבות העלאת דירוג המלצה למניה של כלכלני מורגן סטנלי.

עוד בולטות בעליות מטא , קוואלקום , אמזון  ופלנטיר. בקרב המניות הישראליות בולטות סנטינל וואן , טבע  וסלינה.

קוואלקום  הודיעה היום (ב') כי חתמה על הסכם חדש עם אפל , במסגרתו תספק לחברה עוד משבבי ה-5G, זאת עד לשנת 2026 לפחות. בשנת 2019 חתמו שתי החברות על הסכם דומה וכעת, אספקת השבבים מסתיימת. יתרה מכך, בהשקת דגם האייפון החדש הצפויה מחר (ג'), פורסם כי סדרת מכשירי האייפון 15 יהיו המכשירים האחרונים המכילים את השבבים מן העסקה הקודמת, כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס. 

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים: מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.9%, הדאו ג'ונס מוסיף לערכו כ-0.4% וה-S&P 500 מטפס בכ-0.7%.

בשוק האג"ח של הממשל האמריקאי נרשמת עליית תשואות. אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה ב-3 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.29%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 4.99%.

באירופה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה חיובית. מדד הדאקס עולה ב-0.4%, הקאק הצרפתי עולה בשיעור דומה והפוטסי 100 נסחר סביב רמות הבסיס.

14:56

מניית ביוליין   מזנקת בכ-20% במסחר המוקדם בוול סטריט. ברקע לעליות, החברה, העוסקת בפיתוח תרופות למגוון מחלות, דיווחה כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את הניסוי שערכה החברה כטיפול בניוד תאי גזע המטופויטיים למחזור הדם ואיסופם עבור חולי מחלת מיאלומה נפוצה, המיועדים להשתלה אוטולוגית. 

14:09

המגמה החיובית באירופה נמשכת: הפוטסי הבריטי עולה ב-0.2%, הדאקס מוסיף לערכו כ-0.5% והקאק הצרפתי עולה ב-0.6%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

במסחר המוקדם בוול סטריט מניית טסלה  מזנקת במעל ל-6%, במקביל מניות אנבידיה , אפל  מיקרוסופט  ומטא  נסחרות בעליות שערים.

בשוק החוב האמריקאי, התשואה על אג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עולה ב-4 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.3%. התשואה על אג"ח לשנתיים מטפסת ל-4.99%.

12:04

מגמה חיובית באירופה: מדד הדאקס עולה בכ-0.4%, הפוטסי 100 עולה בשיעור דומה, והקאק הצרפתי מוסיף לערכו כ-0.6%.

מניית עליבאבא  יורדת בחדות לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי המנכ"ל היוצא דניאל ג'אנג יפרוש מתפקידו כיו"ר ומנכ"ל עסקי הענן שלה. ההודעה מגיעה לאחר שבחודש יוני החברה הודיעה כי ג'אנג עוזב כיו"ר ומנכ"ל קבוצת עליבאבא כדי להתמקד ביחידת הענן של החברה. עוד דווח כי  אדי וו, שהיה אמור להשתלט על ג'אנג כמנכ"ל ומנהל קבוצת עליבאבא מספטמבר, יהיה כעת גם יו"ר ומנכ"ל עסקי הענן של החברה עד שימצא לו מחליף.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר נחלש מול המטבעות הזרים: האירו מתחזק מול הדולר ב-0.3%. הליש"ט מתחזוק מול הדולר ב-0.4%, והין מתחזק מול הדולר ב-0.9%.

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות. מדד המניות המרכזיים מטפסים בכ-0.4%. גם החוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נסחרים בעליות קלות.

באסיה, מדד הניקיי רשם ירידה של כ-0.4%. מדד ההנג סנג יורד בכ-1.2% לקראת סיום המסחר.

07:55

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת: הניקיי משיל מערכו 0.4%, ההנג סנג צולל ב-1.7%, בורסת שנחאי עולה ב-0.7%, ומדד הקוספי מוסיף לערכו כ-0.1%.

בארה"ב, החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים הבוקר בעליות קלות.

הציבור המשיך לנהור למדדי חו"ל: אלה המסלולים המובילים  

בשוק האמריקאי, הבוקר, אגרות החוב הממשלתיות נסחרות בעליות קלות. תשואת האיגרת ל-10 שנים עומדת על כ-4.29%, ובאג"ח לשנתיים על כ-5%.

מחירי הנפט נסחרים הבוקר בירידות קלות: מחירה של חבית מסוג WTI עומד על 87 דולר, ומחירה של חבית מסוג ברנט נסחר סביב 90.5 דולר.

בגזרת המאקרו, היום לא צפויים להתפרסם נתוני מאקרו משמעותיים. בהמשך השבוע צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן בארה"ב לחודש אוגוסט. צפי הכלכלנים עומד על עלייה של 0.6% במדד הכללי בחודש שעבר, ו־0.2% במדד הליבה. ביום חמישי תפורסם החלטת הריבית של הבנק המרכזי באירופה.

עוד נתונים שצפויים במהלך השבוע: מדדי המחירים לצרכן בספרד ובברזיל, שיעור האבטלה והצמיחה בתמ"ג בבריטניה והייצור התעשייתי באיחוד האירופי. בישראל תפרסם הלמ"ס ביום שישי את מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט.

אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של פסגות בית השקעות, מציין בסקירה שפרסם כי "לאחר ההחלטה האחרונה של הבנק המרכזי של ארה"ב, ונתוני התעסוקה האחרונים שם, נדמה שצריך לקרות משהו יוצא דופן כדי שהריבית בארה"ב תמשיך לעלות. כעת, השאלה היא מתי הפדרל ריזרב יתחיל לשקול הפחתות ריבית, מה שלהערכתנו יקרה רק בתחילת 2024, לאחר ששוק העבודה האמריקאי יראה בבירור שהלחצים האינפלציוניים בו נרגעו".

באשר לישראל, לעומת זאת, גרינפלד כותב כי "השווקים יתנהלו על רקע האירועים המקומיים. לא רק ששער החליפין כבר לא מתואם עם השווקים הפיננסיים בעולם, אלא שגם מדיניות בנק ישראל כבר לא מתואמת עם זו של הפד. הפיחות בשקל משאיר את האפשרות להעלאת ריבית נוספת על השולחן ומשפיע גם על שוקי האג"ח ושוקי המניות. מעבר לכך, גם אם הפיחות לא יימשך, התנודתיות הגבוהה בשוק המט"ח מהווה גורם סיכון מבחינת בנק ישראל".

לדבריו, "ניהול הציפיות בישראל הפך להיות כמעט בלתי אפשרי. גם אם שוק העבודה יתקרר והלחצים האינפלציוניים יירגעו, בנק ישראל לא ירצה לשים את עצמו בין הפטיש לסדן ולאותת על הפחתת ריבית כשבכל רגע נתון השקל עלול לעבור שוב פיחות משמעותי. לכן, סביר שיעדיף לשמור את הקלפים קרוב לחזה בסוגיית הריבית".