בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה, טסלה ואמזון טיפסו

מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-0.2% ואילו הנאסד"ק ננעל בעלייה של כ-0.3% • בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת • מדד המחירים לצרכן בארה"ב רשם באוגוסט עלייה של 0.6%, בהתאם לצפי הכלכלנים. מדד הליבה עלה ב-0.3%, לעומת צפי לעלייה של 0.2%

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-0.2% ואילו הנאסד"ק ננעל בעלייה של כ-0.3%. 

עליות בולטות רשמו בין השאר אנבידיה , AMD  טסלה  ואמזון ובקרב המניות הישראליות טבע , סיוה וסלינה.

20:55

נמשכת המגמה החיובית בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה קלה והנאסד"ק מטפס בכ-0.6%.

מניות פורד מוטורס  ו-ג'נרל מוטורס  עולות בין השאר בעקבות המלצה חיובית של כלכלני UBS.

עוד רושמות עליות בולטות AMD , טסלה, אנבידיה, אמזון ואורקל . מנגד, נטפליקס  רושמת ירידה חדה.

בזירת המסחר בסחורות רושמים החוזים על הנפט ירידות קלות. הזהב יורד ב-0.1% למחיר של 1,930 דולר לאונקיה. 

18:47

עליות קלות בוול סטריט כעת. מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה קלה והנאסד"ק מטפס בכ-0.5%.

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת - מדדי הדאקס והקאק רשמו ירידות קלות ואילו הפוטסי רשם עלייה קלה.

17:10

מגמה מעורבת בוול סטריט לאחר נתוני האינפלציה. מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה מזערית ואילו הנאסד"ק עבר לירידה קלה.

לאחר מפגש עם הנהלת חברת קמטק  כותבים בבית ההשקעות אופנהיימר כי "פעילות החברה נהנית מצמיחה גבוהה מהממוצע הענפי, לאור חשיפה לשוק הצומח של Advanced Packaging (מעגלים מורכבים), לצד פעילות חזקה בשוק הסיני. רצף עסקאות גדולות בהן זכתה החברה לאחרונה הוביל לעליה במניית קמטק הנסחרת כעת בפרמיה לשוק השבבים והציוד לשבבים. אנו צופים המשך צמיחה גם בשנת 2024, אך מעריכים כי הדבר כבר מגולם במידה רבה בתמחור הנוכחי של מניית החברה".

בקרב המניות הישראליות ממשיכה אודיטי טק  לאבד גובה. גם וויקס, סולאראדג'  וסנטינל וואן  בולטות בירידות.

16:36

מגמה מעורבת בפתיחת המסחר בוול סטריט לאחר פרסום נתוני האינפלציה היום. המדדים המובילים מטפסים ב-0.2%-0.3%.

טסלה , מטא  ומיקרוסופט רושמות עליות ואילו אנבידיה  ואמזון  נסחרות בירידות קלות.

מניית מודרנה  קופצת על רקע תוצאות חיוביות בניסוי של החברה בחיסון נגד שפעת.

בשוק החוב האמריקאי נרשמת עליית תשואות קלה באגרות החוב הממשלתיות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה ל-4.28% והתשואה על אג"ח ארה"ב לשנתיים נסחרת סביב 5%.

15:30

מאקרו ארה"ב: מדד המחירים לצרכן בארה"ב רשם באוגוסט עלייה של 0.6%, בהתאם לצפי הכלכלנים. מדד הליבה עלה ב-0.3%, לעומת צפי לעלייה של 0.2%. ב-12 החודשים האחרונים רשם ה-CPI עלייה של 3.7% לעומת צפי לעלייה של 3.6% ולאחר עלייה של 3.2% בחודש הקודם, ומדד הליבה עלה ב-4.3% בהתאם לצפי אבל רשם ירידה לעומת החודש הקודם אז עמד הקצב השנתי על 4.7%.

14:50

הירידות באירופה מתחזקות: מדד הדאקס יורד ב-0.8%, הקאק הצרפתי משיל מערכו 0.7% והפוטסי הבריטי יורד ב-0.5%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות.

עיני המשקיעים נשואות אל עבר נתוני האינפלציה בארה"ב לחודש אוגוסט, שצפויים להתפרסם היום ב-15:30 שעון ישראל. צפי הכלכלנים עומד על עלייה של 0.6% במדד הכללי בחודש שעבר, ו-0.2% במדד הליבה.

בשוק החוב האמריקאי נרשמת עליית תשואות באגרות החוב הממשלתיות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה ל-4.3% והתשואה על אג"ח ארה"ב לשנתיים נסחרת סביב 5%.

12:51

מגמה שלילית באירופה: מדד הדאקס יורד ב-0.6%, הקאק הצרפתי משיל מערכו 0.5% והפוטסי הבריטי יורד ב-0.1%.

חברת אינדיטקס , המחזיקה בחברת זארה, פרסמה את תוצאותיה הכספיות למחצית השנייה של השנה ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח.

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בירידות שערים.

במסחר המוקדם בארה"ב מניות הטק אפל , אמזון , ואלפאבית  נסחרות בירידות שערים. מנגד, אנבידיה  ומיקרוסופט  נסחרות סביב רמות הבסיס.

11:39

חברת הדפסות התלת ממד הישראלית, סטרטסיס , הודיעה היום (ד') כי הצעת הרכישה המתוקנת שהגישה מתחרתה, Systems 3D, למיזוג עם החברה אינה 'הצעה עדיפה' והודיע על הפסקת הדיונים עמה. זאת לאחר אמש פורסם כי 3D Systems הגישה הצעה משופרת למיזוג עם חברת סטרטסיס כאשר במסגרת ההצעה, כל מניה של סטרטסיס תומר ל-7 דולר במזומן ובעלי המניות של סטרטסיס יחזיקו בכ-46% מהחברה המאוחדת.

10:13

יום המסחר באירופה נפתח במגמה מעורבת: מדד הדאקס ירד ב-0.5%, הקאק הצרפתי משיל מערכו 0.4% והפוטסי הבריטי מוסיף 0.4% לערכו.

מאקרו בריטניה: התמ"ג הודשי ירד בחודש יולי ב-0.5% (צפי: 0.2%-). במקביל, הייצור התעשייתי בחודש יולי ירד ב-0.7% בקצב חודשי. הצפי המוקדם ציפה לירידה מתונה יותר של 0.6%.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר מתחזק מול מטבעות העולם: האירו נחלש ב-0.2% מול המטבע האמריקאי, הליש"ט נחלש ב-0.3% מול הדולר והין נחלש ב-0.1% מול הדולר.

08:03 

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה שלילית. מדד הניקיי יורד ב-0.2%, ההנג סנג יורד בשיעור דומה, בורסת שנחאי מאבדת מערכה 0.9% ומדד הקוספי נסחר בירידות של 0.1%.

הבוקר, החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות שערים. 

"האירוע הנוצץ של השנה": האם השווי של ARM בהנפקה בוול סטריט גבוה מדי    

אמש בוול סטריט, המסחר ננעל בירידות שערים. מדד הנאסד"ק ירד בכ-1%, ה-S&P 500 השיל מערכו 0.6% והדאו ג'ונס ירד ב-0.1%.

מניית אפל  נסחרה בירידות שערים לאחר שענקית הטכנולוגיה קיימה את אירוע ההשקה השנתי שלה בקופרטינו, קליפורניה. בהשקה נחשפו אפל וואטש 9 ואפל וואטש אולטרה 2. במקביל, אפל הציגה את האייפון 15 וחשפה את האי הדינמי, והמעבר לכבל USB-C. 

במסחר באג"ח הממשל בארה"ב הבוקר אגרות החוב נסחרות בירידות שערים. תשואת האיגרת ל-10 שנים עומדת על כ-4.28% ותשואת האג"ח לשנתיים על כ-5%.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב, כותב בסקירתו השבועית כי עליית התשואות והעצירה הקרובה בהעלאות ריבית הפדרל ריזרב, מגבירות ביקושים לאג"ח מצד המשקיעים המוסדיים האמריקאים. התרומה השנייה בגודלה לביקושים לאג"ח ברבעון השני הייתה של משקי הבית, בהמשך לביקושים החזקים ברבעונים הקודמים. גם הביקושים של משקיעים מחוץ לארה"ב היו חזקים. לעומת זאת, הבנקים המשיכו למכור אג"ח.

"אנו מעריכים שאחת הסיבות ללחץ לעליית התשואות שנרשמה לאחרונה בארה"ב היא הסנטימנט "השורי" של המשקיעים באג"ח הממשלתיות, שלפי הסקר של ג'יי.פי מורגן עד לא מזמן היה בשיא", כתב זבזינסקי. "הסקר מראה כעת שהסנטימנט השורי נחלש, מה שעשוי לשחרר לחצים לעליית התשואות. אנו ממשיכים לצפות לתפנית במסרי הפד, שתוביל לירידה בתשואות האג"ח".

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט נסחרים הבוקר בעליות קלות לאחר שאמש זינקו בחדות ושברו שיאים של 10 חודשים. מחירה של חבית מסוג WTI עומד הבוקר על 89 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט נסחר סביב 92 דולרים.

בגזרת המאקרו, בארה"ב, יפורסם היום בשעה 15:30 (שעון ישראל) מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. צפי הכלכלנים עומד על עלייה של 0.6% במדד הכללי בחודש שעבר, ו-0.2% במדד הליבה.

מדד המחירים בארה"ב צפוי לטפס שוב. האם הפד יעלה את הריבית?  

ביום חמישי, תפורסם החלטת הריבית של הבנק המרכזי באירופה.

הכלכלן הראשי של דויטשה בנק, כריסטיאן נולטינג, כותב בסקירת השווקים השבועית שלו כי "הנתונים שיתפרסמו בימים ובשבועות הקרובים יכתיבו כמה בסופו של דבר נמוכה או גבוהה תהיה הריבית הנייטרלית, לאחר שהתשואות בשוק האג"ח האמריקאי עברו את קצב האינפלציה השנתי. רוב הכלכלנים, ביניהם חברי הפד, חושבים שאנחנו בטריטוריה מרסנת. עם זאת, ההסתברויות למיתון ירדו על רק נתוני צריכה חזקים, וכעת תרחיש 'הנחיתה הרכה' בארה"ב נראה אפשרי. זהו גם המסר מדוח התעסוקה האחרון שם".

עוד מוסיף נולטינג כי "כעת אנו נכנסים לשלב המסוכן, בו ההשפעות המאוחרות של המדיניות המוניטרית עשויות לבוא לידי ביטוין".