בג"ץ יאפשר ללוין להגיש תצהיר תשובה, והדיון על כינוס הוועדה לבחירת שופטים יידחה

השופטים קבעו כי תצהיר התשובה מטעם שר המשפטים יריב לוין יוגש עד ל-9 באוקטובר, והדיון בעתירות בעניין אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים, שנקבע ליום שלישי הקרוב, יידחה •  טרם נקבע מועד חדש, אך השופטים ציינו כי ייקבע מועד לכל המאוחר ב-23 באוקטובר

שר המשפטים יריב לוין / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
שר המשפטים יריב לוין / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

בג"ץ קבע כי הצו על-תנאי שניתן אמש במסגרת העתירות נגד אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים - ניתן בסמכות. טענתו של שר המשפטים יריב לוין כי הוא זכאי להגיש תצהיר תשובה - התקבלה.

היועמ"שית על החלטת בג"ץ: הצו ניתן בהתאם לתקנות, יש לאפשר ללוין להגיש תצהיר תשובה
ניצן שפיר, פרשנות | השופטת ששתקה 13 שעות והשופט שהפתיע: מה למדנו מהדיון ההיסטורי בבג"ץ
ניתוח | איך תיגמר הדרמה המשפטית של עילת הסבירות? כל התרחישים

השופטים יעל וילנר, ענת ברון ודוד מינץ ציינו כי "לנוכח התגובה המקדמית שהוגשה על-ידי משיבים 1 ו-2 (לוין והממשלה), המשתרעת על פני 28 עמודים בתוספת נספחים לה, סברנו כי ניתן להסתפק בשלב זה בכך".

אם לוין והממשלה מבקשים להגיש תצהיר תשובה, השופטים קבעו כי "הרשות נתונה בידם", והתצהיר יוגש עד ל-9 באוקטובר. לכן בוטל הדיון שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא ביום שלישי. טרם נקבע מועד חדש, אך השופטים ציינו כי ייקבע מועד לכל המאוחר ב-23 באוקטובר. 

מוקדם יותר הבוקר (ו') הגיבה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לבקשתו של השר לוין לבטל את הצו על-תנאי שניתן נגדו על-ידי בג"ץ, ואמרה כי לעמדתה הצו ניתן בהתאם לתקנות. באשר למתן תצהיר תשובה לאחר מתן הצו, בהרב-מיארה ציינה כי יש לאפשר ללוין להגיש תצהיר כזה, ככל שהוא מעוניין בכך.