מחכים לאחרי החגים: ההשקעה בפרסום צונחת השבוע ל-21 מיליון שקל

הפרסומת האהובה ביותר זה השבוע השני שייכת לאל על, חנן בן ארי והשף אסף גרניט - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • לפי נתוני יפעת, קשת 12 - שהופכת מערוץ משדר גם למפרסמת בעצמה - השקיעה 2.2 מיליון שקל עבור free TV ומאקו

ליאור רז בקמפיין ביטוח ישיר / צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב
ליאור רז בקמפיין ביטוח ישיר / צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.

בשבועות האחרונים הפחיתו כמה מהמפרסמים הגדולים - ובהם בנקים וחברות תקשורת - את נוכחותם בהפסקת הפרסומות. למרות זאת, בזכות הנוכחות הכמעט קבועה לאורך השנה, ארבעת הבנקים הגדולים שוב מתברגים בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות. הפעם הפרסומת של בנק מזרחי טפחות היא הזכורה ביותר, אם כי בשיעור נמוך משמעותית מהממוצע החצי־שנתי (הגיוני, בהתחשב בכך שהיא אינה באוויר כבר למעלה מחודש).

4 חודשים לכניסת קרפור: האם היא השפיעה על התנהגות הצרכנים? 
המשפיענים החדשים: איך לשלב את העובדים במערך השיווק של החברה 

הפרסומת האהובה ביותר זה השבוע השני שייכת לאל על, חנן בן ארי והשף אסף גרניט ("מישלן פותחים עיניים"), עם שיעור אהדה העומד על 29% - גבוה מהממוצע החצי־שנתי, 23%.

חנן בן ארי ואסף גרניט בקמפיין אל על / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 חנן בן ארי ואסף גרניט בקמפיין אל על / צילום: צילום מסך מיוטיוב

על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר שייכת ל־free TV, עם כ־1.47 מיליון שקל. הפרסומת - שמציעה מחיר ברזל/בטון /גרניט פורצלן, במטרה לסחוף עוד צופים - מתברגת במקום השישי בזכירות והתשיעי באהדה.

נזכיר כי המדד בוחן הן פרסום בטלוויזיה והן פרסום בדיגיטל, והשבוע הדבר בא לידי ביטוי כאשר המפרסם המשקיע השני בגודלו הוא אתר מאקו (השייך לקשת 12, שהיא מבעלי free TV), שהשקיע כ־720 אלף שקל במספר קמפיינים לאתר.

אתר Holiday Finder השקיע השבוע כ־610 אלף שקל בקמפיין "תגידו, למה אתם מחכים?". מדובר באתר המסייע במציאת חופשות מוזלות בחו"ל, ושומר על נוכחות קבועה בהפסקת הפרסומות, אלא שבדרך־כלל ההשקעה בו "נבלעת" לעומת אלה של המפרסמים הגדולים. השבוע, כאשר רובם כאמור ויתרו על נוכחות באוויר, ההשקעה הופכת לשלישית בגודלה.

שתי חברות ביטוח מציגות פרסומות שמתברגות לראשונה בדירוג. במקום הרביעי מבחינת זכירות נמצאת ליברה, עם פרסומת שכולה טקסט רץ - תוך ויתור על נוכחותו ועל קולו של הפרזנטור תומר קפון. הפרסומת מציעה את "אמנת יוקר המחיה", ומצהירה כי לעומת חברות אחרות, היא העלתה את תעריפי ביטוח הרכב הכי פחות. באילו רכבים מדובר? כאן לא נכנסים לפרטים.

קמפיין ליברה / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 קמפיין ליברה / צילום: צילום מסך מיוטיוב

במקום התשיעי מתברגת הפרסומת של ביטוח ישיר עם הפרזנטור ליאור רז. הפעם ההצעה מבוססת הן על קטגוריה קיימת כמו ביטוח נסיעות, והן על "קטגוריה "חדשה" והומוריסטית: ביטוח ניגוד שיעמום - כלומר הנחות לאטרקציות בחו"ל. ויאללה למטוס.

הפרסומת החדשה של Yellow שבה מתארח צדי צרפתי גררה השבוע תגובות בברנז’ת ענף הפרסום. בינתיים היא עדיין לא חוצה את רף הזכירות הדרוש כדי להיכנס לדירוג.

צניחה בהשקעה

ההשקעה בפרסום צונחת: מ־38 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־21 מיליון שקל בלבד השבוע.

המשרד האהוב

שני משרדים אחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר: מקאן תל אביב (אל על) ואדלר־חומסקי&ורשבסקי (חברת החשמל ובנק דיסקונט).