מתקפת הפתע על ישראל: לפחות 250 נרצחים, עשרות חטופים ובני ערובה

אלפי רקטות נורו לעבר תל אביב, ירושלים, באר שבע וערים נוספות • גלנט אישר גיוס מילואים נרחב • דובר צה"ל: חמאס לקח חטופים ושבויי מלחמה, יש חיילים הרוגים • לפחות 250 הרוגים, אושרו לפרסום חלק משמות הנרצחים • מרכז משפחות נעדרים של פיקוד העורף החל לפעול בניין להב 433 • יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "הודעתי לנתניהו - מוכן להקים ממשלת חירום" • ביידן: "ארה"ב עומדת לצד ישראל"

פגיעה מרקטות בעזה / צילום: Reuters, Mohammed Salem
פגיעה מרקטות בעזה / צילום: Reuters, Mohammed Salem

מתקפת פתע על ישראל: אלפי רקטות נורו לישראל מאז שעות הבוקר (שבת), במקביל חדרו מאות מחבלים לשטח ישראל. לפחות 250 ישראלים נרצחו ומעל ל-1,590 נפצעו - בהם יותר מ-280 במצב קשה או אנוש. קרבות אש קשים מתנהלים בין כוחות הצבא למחבלים. קריאות נואשות של תושבים בדרום לסיוע מהצבא. מחבלים מתבצרים בבתים בעוטף עזה עם בני ערובה. 35 גדודים פועלים לשחרור תושבים ביישובים, 3 חוליות מחבלים חוסלו ליד הגדר.

אלו הנחיות פיקוד העורף שצריך להכיר 
בכיר במכון למחקרי ביטחון: "חמאס תיכנן זאת זמן רב, עקפו אותנו בסיבוב" 
בעולם מסקרים את מתקפת הפתע: "ישראל במצב מלחמה" 
עמוס גלעד: "כישלון מודיעיני ברור, יכול להיות שהגיע הזמן להפיל את חמאס בעזה" 
שאלות ותשובות | מצב חירום: האם אפשר לא להגיע לעבודה ומי יפצה את המעסיקים? 
הצפת מידע בעקבות המתקפה: על אילו מקורות מומלץ להסתמך? 

00:00 - משרד הבריאות מעדכן על 1,590 פצועים שפונו לבתי החולים. מהם: 19 אנוש, 293 קשה, 315 בינוני, 715 קל, 20 חרדה ו-181 בהערכה רפואית.

23:55 - בקיבוץ בארי ובאופקים עדיין מוחזקים בני ערובה רבים.

התקבלו דיווחים על שני אירועים ביהודה ושומרון. בבנימין תושב יהודי ביצע ירי לעבר מיידה אבנים, ופצע אותו בינוני, לאחר מכן התברר שהוא יהודי. בקרית ארבע יהודים רעולי פנים התעמתו עם חיילים, ואחד מהם ריסס בגז פלפל קצין צה"ל שחשב שמדובר בפיגוע, וניסה לירות בתגובה. היה לו מעצור, ואז דרס אחד מהם ופצע אותו בינוני.

23:50 - הודעת דובר צה"ל: צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה; נתקפו עמדת שיגור רקטות ומפקדות מבצעיות, סוכלו מספר מחבלים.

כלי טיס של צה"ל תקפו במהלך השעות האחרונות עמדת שיגור מוטמנת ושני מחבלים שהיו בסמוך אליה. בנוסף, זוהתה חוליית מחבלים שניסתה לחדור לשטח ישראל דרך חוף זיקים וסוכלה על ידי כלי טיס של צה"ל.

מחבלים ורכבים נוספים זוהו כשהם מנסים לחצות את גדר המערכת מרצועת עזה לישראל וסוכלו על ידי כלי טיס של צה"ל.

בנוסף, מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מפקדה מבצעית של פעילי המערך הרקטי של ארגון הטרור חמאס ומפקדה מבצעית ששימשה את ארגון הג’יהאד האיסלמי פלסטיני.

23:38  - פורסמו שמות 15 התושבים שנרצחו בנתיב העשרה. 3 מהם מאותה משפחה. 

23:20 - הותר לפרסום כי מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה יהונתן שטיינברג ז"ל נהרג היום (ש') בהיתקלות עם מחבל סמוך לכרם שלום.

הודעת דובר צה"ל: אלוף-משנה יהונתן שטיינברג ז"ל, בן 42 מהקיבוץ שומרייה, היה בדרכו לחילופי אש שניהלו פקודיו עם מחבלים. בדרכו, נתקל במחבל ונהרג במהלך חילופי אש סמוך לכרם שלום. הודעה נמסרה למשפחתו. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.

23:16 - דיווח ברשת NBC: לפי גורמים אמריקנים רשמיים, ההערכה הראשונית היא שתזמון המתקפה של חמאס קשור בהבנה שלהם שהסכם הנורמליזציה בין סעודיה וישראל קרוב.

23:14 - דיווח: המחבל שהיה בתוך תחנת המשטרה בשדרות הצליח להימלט ונמצא ברחובות הסמוכים. קרבות ירי בעיר, התושבים נקראים להישאר בבתיהם.

23:12 - קנצלר גרמניה אולף שולץ שיתף ציוץ עם תמונה של שער ברנדנבורג בברלין מואר בדגל ישראל. הוא כותב בגרמנית ובאנגלית: "בסולידריות עם ישראל".

23:10 - דוברות עיריית ירושלים: בשל המצב הבטחוני, פתחה עיריית ירושלים מוקד התנדבות, אשר ירכז פניות התנדבות לסיוע לאוכלוסייה נזקקת - משפחות, בודדים וקשישים. תושב המעוניין להתנדב, מוזמן לפנות למוקד העירוני 106 או למינהלים הקהילתיים באיזור מגוריו אשר ירכזו את המידע ויוכלו לצוות את המתנדב.

23:00 - תחנת המשטרה בשדרות עולה באש, לאחר קרב עיקש אל מול מחבלים שנכנסו למקום.

22:55 - מרכז משפחות של פיקוד העורף בשיתוף משטרת ישראל החל לפעול בכתובת הנגב 4, קריית שדה התעופה (בניין להב 433). משפחות המחפשות את יקיריהם מתבקשות להגיע עם פרטים מזהים, פריט ממנו ניתן להפיק DNA ותמונה של הנעדר.

22:40 - קרב יריות בתחנת המשטרה בשדרות: דיווחים על לחימה קשה עם נפגעים רבים.

22:30 - הערכת מצב של אלוף פיקוד צפון עם ראשי מועצות: שגרה מלאה בצפון. יש עיבוי כוחות וכוננות גבוהה יותר אבל ללא שינויים אחרים בשלב זה.

20:16 - ראש הממשלה נתניהו בהצהרה מהקריה בתל אביב.

"אזרחי ישראל היקרים, כוחות חמאס פלשו הבוקר לשטח ישראל, בבוקרו של יום חג ושבת, ורצחו אזרחים תמימים, ילדים וקשישים. החמאס פתח במלחמה אכזרית ומרושעת. אנחנו ננצח במלחמה הזאת, אבל המחיר כבד מנשוא. זהו יום קשה ביותר לכולנו.

"חמאס רוצה לרצוח את כולנו. זה אויב שרוצח ילדים ואימהות בבתים שלהם, במיטות שלהם. אויב שחוטף קשישים, ילדים, נערות. רוצחים שטובחים ושוחטים באזרחינו, בילדינו, שבסך הכל יצאו לבלות בחג. מה שקרה היום לא נראה בישראל - ואני אדאג שזה לא יקרה יותר. הממשלה כולה מתייצבת מאחורי ההחלטה הזאת.

"צה״ל יפעיל מייד את כל עוצמתו כדי להשמיד את יכולות חמאס. נכה בהם עד חורמה וננקום בעוצמה על היום השחור הזה שהם עוללו למדינת ישראל ולאזרחיה. כפי שאמר ביאליק: 'נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן'.

"את כל המקומות שהחמאס נערך בהם, של עיר הרשע הזאת, כל המקומות שהחמאס מסתתר בהם, פועל מתוכם - נהפוך אותם לעיי חורבות. אני אומר לתושבי עזה: צאו משם עכשיו, כי אנחנו נפעל בכל מקום ובכל העוצמה.

"בשעה זו מטהרים כוחות צה"ל את אחרוני היישובים ממחבלים. הם עוברים יישוב-יישוב, בית-בית ומחזירים את השליטה לידינו.

"אני שולח חיבוק ותנחומים מעומק הלב, למשפחות השכולות שיקיריהן נרצחו היום בדם קר ובאכזריות אין קץ. כולנו מתפללים גם לשלום הפצועים ולכל מי שמוחזק כבני ערובה. אני אומר לחמאס: אתם אחראים לשלומם. ישראל תבוא חשבון עם כל מי שיפגע בשערה אחת מראשם. אני פונה מכאן לתושבי הדרום - כולנו ניצבים לצידכם, כולנו גאים בכם שעמדתם בגבורה, שנלחמתם.

"לחיילי צה״ל האהובים שלנו, לשוטרים, לאנשי הביטחון - זיכרו שאתם ממשיכים את שושלת הגיבורים של עם ישראל, של יהושע בן נון, יהודה המכבי, גיבורי תש״ח וכל מלחמות ישראל. אתם נלחמים עכשיו למען הבית של כולנו, למען העתיד של כולנו. כולנו אתכם, כולנו אוהבים אתכם, כולנו מצדיעים לכם.

"לצוותי הרפואה וההצלה, ולמתנדבים הרבים שהתייצבו היום בעוצמה בשורה ארוכה של מקומות - עם ישראל מצדיע לכם. בכוח הרוח שלכם אנחנו נגבר על אויבינו.

"שוחחתי היום לפני שעות אחדות עם הנשיא ביידן ועם מנהיגי מדינות העולם כדי להבטיח את חופש הפעולה של ישראל להמשך המערכה. אני מודה לנשיא ביידן על דבריו הברורים והחזקים. אני מודה לנשיא צרפת, לראש ממשלת בריטניה ולמנהיגים רבים אחרים על תמיכתכם הבלתי מסויגת בישראל.

"אני פונה עכשיו לכל אזרחי ישראל, אנחנו ניצבים יחד במערכה. המלחמה הזאת תיקח זמן. היא תהיה קשה. ימים מאתגרים עוד לפנינו. אבל אני יכול להבטיח דבר אחד: בעזרת ה', בעזרת הכוחות המשותפים של כולנו, בעזרת אמונתנו בנצח ישראל - אנחנו ננצח".

"

22:03 - מספר הנרצחים הישראלים עלה ל-250. כ-1,500 פצועים, בהם 290 קשה ואנוש.

21:57 - כחלק מהערכות מערכת הביטחון ללחימה ממושכת ובהתאם להערכת המצב העדכנית, החליט שר הביטחון יואב גלנט, להרחיב את המצב המיוחד בעורף לכל רחבי מדינת ישראל.

הרחבת מצב החירום תאפשר לצה״ל לקבוע לאוכלוסייה הנחיות מיוחדות, להגביל התקהלויות ולסגור אתרים במקומות הרלוונטיים.

21:55 - דוברות רש"ת: כל הטיסות הבינלאומיות המתוכננות לצאת מטרמינל 1, החל מהשעה 02:00 לפנות בוקר ואילך, יועברו לטרמינל 3. טיסות פנים ימשיכו לצאת מטרמינל 1.

חברת התעופה Air France ביטלה את כל הטיסות היוצאות והנכנסות לנתב"ג.

21:50 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נתן הצהרה רשמית בנוגע למצב המלחמה בישראל: "ארצות הברית עומדת עם ישראל, ולעולם לא נפקיר את גבה. נאפשר להם להגן על עצמה. אלפי רקטות נורו על מדינת ישראל, הם הרגו לא רק חיילים אלא גם אזרחים. משפחות שלמות שנתפסו כבני ערובה. באחד הימים הקדושים לישראל.

"שוחחתי עם נתניהו, ואמרתי שיש לישראל את הזכות להגן על עצמה. הממשל שלי תומך בישראל, וזה בלתי ניתן לערעור. זה הזמן לתת לישראל למצות את המתקפות, העולם מסתכל. מוודאים שלישראל יש את כל מה שצריך. כולל שיחות עם מצרים, טרוקיה, סעודיה והרשות הפלסטינית. זאת טרגדיה נוראית, משפחות נרקעו וזה שובר לב.

"אשאר בקשר הדוק עם נתניהו. ארהב עומדת לצד ישראל, היינו המדינה הראשונה שהכירה במדינת ישראל". הנשיא סיים את ההצהרה בכך שהוא ואישתו ג'יל משתתפים בצערם של המשפחות השכולות.

21:45 - בשלב זה הושגה שליטה במרבית היישובים וביניהם: שדרות, סופה, כרם שלום, נירים, נציב העשרה, ניר עוז, מוצב נחל עוז, חולית, ניר עם, ניר יצחק, באר שבע, שדה תימן, מגן, שדרות, אורים.

אזרחים חולצו על ידי חיילי צה"ל בבארי ובעין השלושה. כוחות יבשתיים כבדים כולל חי"ר ויחידות מיוחדות ממשיכים לנהל את הלחימה בקרקע ביישובים מול המחבלים. הערכת צה"ל היא שכ-200 מחבלים הרוגים מתחילת היום.

21:40 - הותר לפרסום: חובש בכיר ונהג אמבולנס במד״א אהרון חיימוב ז"ל נרצח כשנורה הבוקר באמבולנס מד"א בדרכו לטפל בפצועים בעירו אופקים, בעת מתקפת הפתע על מדינת ישראל. מנכ״ל מד״א: "אדם שטובת האחר וערך חיי האדם היו לנגדו תמיד, כמו גם היום - בבוקר הטרגי הזה"

דוברות מד"א: בהמשך לנפילות בדקות האחרונות, אלו הדיווחים:
בגזרת ראשון לציון - צוותי מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שמיר אסף הרופא, פצוע במצב קל.
בגזרת תל אביב - צוותי מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח איכילוב, אישה כבת 34 במצב קשה.
בגזרת בת ים - צוותי מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים, גבר כבן 70 במצב בינוני וגבר כבן 40 במצב קל.

21:35 - נשיא ארה"ב ייתן בקרוב הצהרה בנוגע למצב הביטחוני בארץ.

משרד הבריאות מעדכן כי מספר הפצועים עומד על 1,452 איש שפונו לבתי החולים. מהם: 18 אנוש, 267 קשה, 279 בינוני,636 קל, 16 פצועי חרדה ו-169 בהערכה רפואית.

21:29 - נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם מלך ירדן עבדאללה.

מטח כבד לשפלה ולמרכז: אזעקות צבע אדום בגבעתיים, רמת גן, ראש העין, קרית אונו, כפר קאסם, חולון, בת-ים, תל אביב, ראשון לציון ובשורת יישובים נוספים.

21:20 - צה״ל תקף שני מבנים רבי קומות של חמאס ברצועת עזה.

21:14 -  שר הביטחון יואב גלנט: "מה שהיה הוא לא מה שיהיה. נשנה את פני המציאות בעזה שנים קדימה".

הודעת דובר צה"ל: צה״ל תקף שני מבנים רבי קומות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום שני מבנים רבי קומות אשר שימשו את בכירי ארגון הטרור חמאס לביצוע פעולות טרור. אחד מהבניינים מכונה בניין ״פלסטין״, ובו נמצאים משרדים של מספר יחידות ומערכים בארגון הטרור חמאס המשמשים להכוונת טרור, בינהם תשתיות של מטה המודיעין, מטה הייצור ומשרדים של בכירים בהנהגת חמאס.

כמו כן, הותקף בניין ובו משרדים אשר שימשו את הביטחון הכללי של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

התשתיות הצבאיות ממוקמות בבניינים רבי קומות, דבר המוכיח פעם נוספת כיצד ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו בלב האוכלוסייה האזרחית.

תקיפות אלה מצטרפות לשני מבנים רבי קומות שהותקפו מוקדם יותר היום (ש'), כאשר בסך הכל הותקפו ארבע מטרות בעלות ערך רב לארגון הטרור.

21:07 - הושגה שליטה בכפר עזה. מטעם המועצה האזורית אשכול נמסר: "בשלב זה ניתן לצאת מהמרחבים המוגנים, אך יש לשהות בסמוך אליהם או סמוך להכי מוגן שיש, להישאר בתוך הבתים, עם דלתות וחלונות נעולים. כוחות בטחון רבים פועלים עדיין בישובים ומבצעים סריקות לשלילת הימצאות מחבלים".

21:00 - הודעה מהמועצה האזורית מרחבים: יש במספר ישובים פצצות תאורה, מדובר בחיילי צהל שסורקים את האזור. נא להישאר בבתים ולפעול לפי ההנחיות.

20:47 - מספר ההרוגים מתחילת המלחמה עלה ל-200. מספר הפצועים עומד על כ-1,100 איש.

20:45 - יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: שוקל בחיוב את האפשרות של כניסה לממשלת חירום לתקופת המלחמה, שתתמקד אך ורק באתגרים הביטחוניים, ובאופן שיאפשר שותפות והשפעה מהותית על קבלת ההחלטות בפורומים הרלבנטיים.

20:42 - הותר לפרסום: עומרי רם ז"ל, צור סעידי ז"ל ואביעד הלוי ז"ל, תושבי גדרות, נרצחו במסיבת הטבע ברעים.

20:35 - סנ"צ ג'יאר דוידוב ז"ל, מפקד תחנת רהט, נורה למוות במהלך היתקלות עם מחבלים מוקדם יותר היום.

20:32 - דוברות מד"א: בהמשך לנפילות בדקות האחרונות, בגזרת ראשון לציון - צוותי מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שמיר אסף הרופא, 2 פצועים כבני 28 במצב קשה.
בגזרת יבנה - צוותי מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח אסותא, אישה בת 73 במצב קשה וגבר בן 77 במצב קל.
בגזרת בת-ים - צוותי מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח וולפסון, גבר כבן 24 במצב בינוני.
בגזרת תל אביב - צוותי מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים וולפסון ואיכילוב, פצוע במצב בינוני ו-3 במצב קל. 

20:21 - שני פצועים קשה מפגיעת רקטה בראשון לציון, פצועה נוספת באורח קשה בצומת יבנה. אדם אחד נפצע בינוני ו-6 נפצעו קל מפגיעת הרקטה ברחוב אברבנאל בתל אביב.

20:13 - הופצץ ביתו של מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר.

20:12 - הירי המאסיבי לעבר מרכז הארץ והשפלה נמשך. ישנן 3 פגיעות במבנים בגבעתיים, בבת-ים ובדרום תל אביב. 

20:07 - מספר ההרוגים עלה לכ-150.

משרד הבריאות מעדכן על 1,104 פצועים שפונו לבתי החולים, מהם: 17 אנוש, 200 קשה, 226 בינוני,451 קל, 11 פצועי חרדה ו-142 בהערכה רפואית.

20:05 - נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח בשעות האחרונות עם שורת מנהיגים מרחבי העולם שביקשו להדגיש את תמיכתם במדינת ישראל ובזכותה להגן על עצמה.

מזכ"ל האו"ם לנשיא המדינה: "מגנה בחריפות את המתקפה על ישראל".

מזכיר המדינה האמריקאי לנשיא המדינה: "ארצות הברית עומדת לצד ישראל ותעשה כל שביכולתה לסייע לה במאמצי הלחימה".

20:00 - אזעקות צבע אדום נשמעות ביישובים רבים במרכז, בשפלה, בשרון ובדרום. חמאס: ירינו כעת 150 טילים לעבר ישראל.

19:58 - למרכז הרפואי שיבא הגיעו 88 פצועים: 32 מהם במצב קשה, 24 במצב בינוני והיתר קל. 13 מטופלים שוחררו.

19:48 - שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ, חתם על צו המנחה את חברת החשמל להפסיק את אספקת החשמל לרשות הפלסטינית ברצועת עזה "חתמתי על צו המורה לחברת החשמל להפסיק את אספקת החשמל לרצועת עזה. מה שהיה לא יהיה".

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיים לפני זמן קצר ישיבת הערכת מצב מיוחדת בה השתתפו כל בכירי הארגון ובעלי תפקידים שונים.

המפכ״ל הדגיש כי משטרת ישראל החלה בגיוס פלוגות מילואים של משמר הגבול לטובת תגבור הכוחות בשטח. המפכ״ל שב וקרא למתנדבים של המשטרה ומשמר הגבול להצטרף לכוחות השונים כדי לסייע למשטרה במשימותיה הרבות והנחה את המפקדים לצייד את המתנדבים בציוד מתאים וכלי נשק.

19:40 - דיווח בתקשורת הערבית: צה"ל תוקף את הבית של מנהיג חמאס יחיא סינוואר.

19:33 - 13 שעות אחרי תחילת הלחימה: צה"ל החזיר את השליטה בקיבוץ רעים. בכפר עזה ובנחל עוז עדיין מתנהלים קרבות בין מחבלים לבין תושבים שנצורים במקום. הושגה שליטה במפקדת אוגדת עזה.

19:32 - ראש הממשלה נתניהו נפגש גם עם חה"כ בני גנץ, היו אמורים לדון בהקמת ממשלת אחדות. לדברי גורם בכיר בקואליציה: כל הנושאים האחרים למעט שמירה על ביטחון המדינה ירדו מהפרק.

19:28 - שגריר ישראל לאו"ם שיגר מכתב דחוף לחברות במועצת הביטחון של האו"ם: "מדובר בפשעי מלחמה מזעזעים והקהילה הבין-לאומית חייבת לגנות אותם בחריפות ובבירור". ארדן דרש מחברות המועצה "לגנות באופן מיידי את מתקפת הטרור של חמאס ולעמוד לצד ישראל".

19:26 - דובר הזרוע הצבאית של חמאס אמר כי יש עשרות חיילים וקצינים בחזקתם. לדבריו הם הוצבו במקומות בטוחים ובמנהרות. 

19:24 - ישיבת הממשלה כונסה בקריה בתל אביב.

דובר צה"ל: כלי טיס סיכלו שני מחבלים שניסו לחצות את גדר המערכת ליד מעבר קרני, תשעה מחבלים נוספים סוכלו במרחב הקיבוץ נירים ועוד ארבעה סוכלו במעבר ארז ובקיבוץ ניר עוז על ידי מטוסי קרב. מחבלים נוספים סוכלו בקיבוצים סופה, כפר עזה וכרם שלום. נוסף על כך, סוכלו מחבלים על ידי הכוחות בנקודות נוספות ועל ידי כלי טיס של צה"ל במהלך השעות האחרונות.

19:15 - לפי מערך ביקורת הגבולות של רשות האוכלוסין וההגירה תוגבר במעברי הגבול הדרומיים, אנו מעדכנים שעד כה נכנסו בביקורת הגבולות במעבר ע״ש בגין (טאבה) כ-6,000 ישראלים.

הודעת דובר צה"ל: "כוחות יבשתיים ואוויריים של צה״ל סיכלו מאות מחבלים במוקדים במרחב עוטף עזה ובדרום הארץ כוחות יבשתיים ואוויריים של צה"ל פעלו בשעות האחרונות במספר מוקדים במרחב הדרום וסיכלו מאות מחבלים.

"מבין האירועים, כלי טיס סיכלו שני מחבלים שניסו לחצות את גדר המערכת ליד מעבר קרני, תשעה מחבלים נוספים סוכלו במרחב הקיבוץ נירים ועוד ארבעה סוכלו במעבר ארז ובקיבוץ ניר עוז על ידי מטוסי קרב. מחבלים נוספים סוכלו בקיבוצים סופה, כפר עזה וכרם שלום.

"נוסף על כך, סוכלו מחבלים על ידי הכוחות בנקודות נוספות ועל ידי כלי טיס של צה"ל במהלך השעות האחרונות".

19:13 -  בבית החולים ברזילי מעדכנים כי מספר הפצועים המאושפזים במקום עומד על 258 בני אדם. 46 מהם במצב אנוש. בעזה מדווחים: צה"ל תוקף כעת בניין בבית לאהיא, בצפון הרצועה.

18:50 - קרב בבית באופקים עם בני ערובה: מחבל מאיים לפוצץ רימון על יושבי הבית.

18:44 - השר בן גביר חתם כעת על צו אירוע חירום אזרחי בשטח מדינת ישראל כולה, וההכרזה נכנסה לתוקפה ותעמוד בתוקפה במשך 48 שעות. הצו ישפיע על התנהלות המשטרה.

18:40 - דיווחים: חיל האוויר תקף את מגדל 'פלסטין' בעזה, שבו כ-100 דירות.

18:30 -  דיווח בעזה: צה"ל תקף בניין במרכז הרצועה. ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הניה: "הנהגת חמאס מובילה את מבצע 'סופת אל-אקצא' בכל מקום, עם הפלגים ובני עמנו. הזהרנו את ישראל ואת העולם כולו שלא נשתוק על מה שקורה בירושלים ובמסגד אל-אקצא, גם אם כולם ישתקו".

18:27 - יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "אני לא אעסוק עכשיו בשאלה מי אשם, או למה הופתענו. זה לא הזמן, זה לא המקום, אנחנו נעמוד מאוחדים מול אוייבינו.

"מדינת ישראל במלחמה. היא לא תהיה מלחמה קלה והיא לא תהיה מלחמה קצרה. יש לה השלכות אסטרטגיות שלא ראינו כמותן הרבה מאוד שנים. יש סיכון גדול שהיא תהפוך למלחמה רב זירתית.

נפגשתי עכשיו עם ראש הממשלה נתניהו. הודעתי לו שבמצב החירום הנוכחי אני נכון לשים בצד את כל המחלוקות, להקים איתו יחד ממשלת חירום מקצועית, מצומצמת, שתנהל את המערכה הקשה, המורכבת והממושכת העומדת בפנינו".

18:12 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי במסיבת עיתונאים: 

"אנחנו נמצאים במצב מלחמה. מהשעה שש וחצי בבוקר, חמאס ירה למעלה מאלפיים רקטות לעבר ישראל, ומחבלים חדרו למדינה ומצויים בשטחה.

"יש לא מעט מוקדים בדרום בהם מצויים מחבלים, אך צה"ל מציף את יישובי העוטף בכוחות מבצעיים רבים.

"בנוסף, מפקדים מגיעים לנהל לחימה בכל המוקדים, וחיל האוויר וכחות נוספים פתחו במתקפה על עזה", המשיך תא"ל הגרי, "ובמקביל, פתחנו בגיוס מילואים רחב לכל המערכים בצה"ל.

"בשעות האחרונות יש דיווחים שקריים. אני מבקש מהציבור ומהתקשורת לגלות אחריות ולסמוך על דובר צה"ל והדיווחים שלנו. אנחנו נעדכן בזמן אמת".

17:58 - מספר הפצועים עלה ל-1,000 לפחות.

17:50 - רכבת ישראל מעדכנת: רכבות מיוחדות מצפון לדרום מופעלות עבור חיילי צה"ל. תנועת הרכבות בתחנות אופקים, נתיבות ושדרות לא תחודש עד להודעה חדשה.

17:46 - אהוד יערי מדווח: חזבאללה נכנס לכוננות וכוח יוניפי"ל מסתגר בבסיסיו.

17:27 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מאשר: חמאס לקח חטופים ושבויי מלחמה, יש חיילים הרוגים. לדבריו, הלחימה נמשכת ב-22 מוקדים.

17:13 - רה"מ נתניהו נפגש עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד לעדכון ביטחוני.

17:00 - לוחמי זרוע הים ניהלו מרדף ימי וחיסלו עשרות מחבלים אשר ניסו להגיע לשטח ישראל.

16:55 - בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר: "המתקפה הנפשעת והכואבת של חמאס, תסתיים בניצחון חד, ברור ומובהק, ובפגיעה קשה לאויב. כל ארגון טרור שיצטרף - יעשה טעות מרה וקשה. אפשר להצליח להפתיע את מדינת ישראל - אבל אי אפשר לנצח אותה. כך נוכיח גם הפעם".

16:50 - 9 מחבלים חוסלו בקיבוץ נירים.

16:45 - לפחות 100 נרצחים ויותר מ-800 פצועים ישראלים מתחילת המלחמה.

16:13 - סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי טוען בריאיון לאל-ג'זירה: "מחזיקים במספר רב של שבויים ישראליים, כולל קצינים בכירים. ערוכים לכל האפשרויות, כולל כניסה קרקעית לרצועה".

16:02: שדרות: קרב יריות בין חוליות מחבלים לכוחותינו.

15:57: דיווח ראשוני: 50 בני ערובה נצורים בחדר האוכל בקיבוץ בארי.

15:40: פגיעה ישירה במבנה ציבורי באשקלון, אין נפגעים.

15:30 - קרב יריות בשדרות בין חוליות מחבלים לכוחות צה"ל; חיל האוויר תוקף בצפון הרצועה

15:25 - נתניהו ישוחח עם נשיא ארה"ב ביידן בשעה הקרובה; שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בהודעה: "הפנטגון יעבוד כדי להבטיח שלישראל יש את האמצעים להגן על עצמה".

15:19: בשעה זו: היתקלות של כוחות צה"ל עם חוליות מחבלים בבארי ורצועת חוף אשקלון.

15:09 - האירוע באופקים ככל הנראה הסתיים, מחבלים הרוגים במקום.

15:09 - משרד החוץ של איחוד האמירויות: "אנחנו מביעים דאגה עמוקה מההסלמה באלימות בין הישראלים לפלסטינים, יש לעצור אותה. שולחים תנחומים ​​כנים על כל הקורבנות. קוראים לנהוג באיפוק מירבי ולהפסקת אש מיידית כדי למנוע השלכות מסוכנות".

חייל צה''ל עובר ליד מכונית ששימשה את המחבלים שחדרו מעזה לשדרות, הבוקר / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg
 חייל צה''ל עובר ליד מכונית ששימשה את המחבלים שחדרו מעזה לשדרות, הבוקר / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg

15:03 - רשות המסים פתחה את מוקד קרן הפיצויים, המטפל בנזקים הישירים שנגרמים לביתם ולרכושם הפרטי והעסקי של אזרחי מדינת ישראל. המוקד הטלפוני יהיה זמין לפניות הציבור היום בין השעות 15:00 ל-19:00, ובימים הבאים בין השעות 08:15 ל-19:00, עד להודעה חדשה. ניתן להתקשר למוקד בטלפון *4954.

15:02 - 7 גדודים פועלים לשחרור תושבים ביישובים, 3 חוליות מחבלים חוסלו ליד הגדר.

14:53 - מחר לא יתקיימו לימודים בכל רחבי הארץ.

14:52 - לפחות 40 הרוגים ו-740 פצועים משעות הבוקר.

14:49 - נכון לשעה זו כ-740 פצועים ישראלים פונו לבתי החולים ברחבי הארץ.

14:45 - דיווח על בני ערובה באופקים, בשדרות מבקשים מתושבים להסתגר בבתים.

יירוטים של כיפת ברזל מעל אשקלון / צילום: Reuters, Sinan Abu Mayzer
 יירוטים של כיפת ברזל מעל אשקלון / צילום: Reuters, Sinan Abu Mayzer

14:43 - ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני: " מהבוקר מדינת ישראל נמצאת במלחמה. היעד הראשון שלנו הוא קודם כל לטהר את השטח מכוחות האויב שחדרו פנימה ולהשיב את הביטחון והשקט ליישובים שהותקפו. היעד השני, במקביל, הוא לגבות מחיר עצום מהאויב, גם ברצועת עזה. היעד השלישי הוא לבצר זירות אחרות כדי שאיש לא יטעה ויעשה את הטעות להצטרף למלחמה הזו".

14:36 - דיווחים על קרבות על מחבלים בשדרות.

14:35 - מנהל ביה"ח ברזילי: 60 מאושפזים אצלנו במצב קשה-אנוש.

14:30 - הקבינט מתכנס עכשיו בקריה, ישיבת ממשלה תתקיים בשעה 17:30.

14:29 - גינוי של הממשל האמריקני - ג'ייק סאליבן, היועץ לבטחון לאומי בבית הלבן, שוחח עם מקבילו הישראלי.

14:28 - ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי: "מזועזע עמוקות מהחדשות על מתקפת הטרור בישראל. מחשבותינו ותפילותינו עם הקורבנות החפים מפשע ומשפחותיהם. אנו עומדים בסולידריות עם ישראל בשעה הקשה הזו".

14:26: יועצו הצבאי של המנהיג העליון באיראן יחיא רחים ספאווי: "מודיעים על תמיכתנו במבצע 'מבול אל-אקצא'. נעמוד לצד לוחמי ההתנגדות הפלסטיניים עד לשחרור פלסטין".

14:23: יו"ר רע"מ מנסור עבאס: "מפציר באחיי ואחיותיי להימנע מלעסוק בכל מעשי אלימות או פגיעה בחיי אדם או ברכוש ציבורי ופרטי, ולא להיגרר לשמועות או הסתה המבקשת להסלים בתוך היישובים הערביים ומחוצה להם או בתוך הערים המעורבות".

14:16 - בבית החולים בילינסון הוכרז מצב כוננות מוגבר. למרכז הרפואי הועבר 4 פצועים מבתי חולים בדרום הארץ: 2 פצועים במצב בינוני ושניים נוספים במצב קל. 3 פצועים נוספים בדרכם לבית החולים בפינוי מוסק.

14:03 - גם בשעה זו צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה.

13:57 - בית החולים ברזילי באשקלון מעדכן על מצב הפצועים שהגיעו למרכז: סה"כ פונו 182 פצועים בהם - 12 במצב אנוש, 6 במצב קשה, 107 במצב בינוני, 41 במצב קל, 11 במצב חרדה ו-5 שטרם הוגדר מצבם.

13:55 - אסתר שנפצעה במסיבת הטבע לחדשות 12: "ברחנו אני וחברה ובחור צעיר אסף אותנו. בדרך ירו עלינו והרכב התהפך, הבחור שהסיע והציל אותנו היה ללא הכרה ואנחנו הצלחנו לברוח".

13:50 - עדכון מבית החולים שמיר אסף הרופא: 33 פצועים הגיעו למרכז הרפואי בהם 2 במצב קשה, 1 בינוני - היתר במצב קל.

13:48 - הג'יהאד האיסלאמי: "מחזיקים בשבויים ישראלים".

13:46 - צה"ל תקף 21 יעדי חמאס, האזעקות בעוטף נמשכות. הערכה: ישנם עדיין מחבלים בתוך יישובים.

13:44 - המרכז הרפואי הדסה מעדכן על כ- 23 פצועים אשר פונו בשעות האחרונות, בהם 1 במצב אנוש, 14 במצב קשה והשאר בינוני וקל.

13:43 - איכילוב: נפתח מרכז מידע לציבור שמספרו 1255-133

פגיעת רקטה בכלי רכב באשקלון / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg
 פגיעת רקטה בכלי רכב באשקלון / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg

13:28: מחשש להתלקחות בזירות נוספות: השר בן גביר הורה על מצב חירום אזרחי בכל המדינה. בנוסף, השר והמפכ"ל החליטו לגייס ככל האפשר את כל מתנדבי המשטרה, לעצור קורסים ולחמש באופן מלא את כל הכוחות ברחבי הארץ.

13:23: גם בשעה זו נמשכים הדיווחים מיישובי העוטף על מחבלים שנמצאים במקום.

13:18: אנאלנה בארבוק, שרת החוץ של גרמניה: "חמאס מסלימה את האלימות. אני מגנה בחריפות את התקפות הטרור מעזה נגד ישראל. אלימות ורקטות נגד חפים מפשע חייבות להיפסק מיד. לישראל יש את מלוא הסולידריות מאיתנו ואת הזכות לפי החוק הבין-לאומי להגן על עצמה מפני טרור".

12:58 - עד שעה זו נורו לעבר ישראל מעל ל-3,000 רקטות. פגיעות ישירות במרכז ובדרום.

12:54 - ארדואן: "קורא לישראלים ולפלסטינים לפעול באיפוק ולהימנע מפעולות אגרסיביות שיסלימו את המצב"

12:49 - דובר צה"ל לחדשות 12: "שעות קשות לפנינו, אנחנו עסוקים בלהציף כוחות מיוחדים בכל העוטף כדי להשתלט על הלחימה ולהרוג את המחבלים. הלחימה בכל אזור העוטף. כרגע מייצרים תמונת מצב להבין בכל יישוב מה המצב, זה ייקח שעות, יש מחבלים שמסתובבים בכל אחד מיישובי העוטף".

12:44 - משרד הבריאות מעדכן: כ-545 פצועים פונו נכון לשעה זו לבתי החולים ברחבי הארץ. בהם גם במצב אנוש וקשה.

12:37 - מחליפו של ראש מועצת שדות נגב שנהרג בחילופי אש: "יש עדיין לחימה קשה ביישובים".

12:37 - הודעה ממערך הסייבר הלאומי: "בשעות האחרונות רצות שמועות אודות מתקפת סייבר על ישראל. מערך הסייבר הלאומי מבהיר כי בשלב זה אין מתקפת סייבר ספציפית הקשורה למצב הנוכחי. כחלק מההיערכות במשק, מערך הסייבר הנחה את הגופים החיוניים בהעלאת כוננות. אנו מזכירים כי בחירום, כמו בשיגרה, יש להימנע מכניסה לקישורים לא מזוהים. אנו קוראים לציבור ולארגונים לגלות אחריות ובכל חשד למתקפת סייבר וכן לבירור שמועות הקשורות בסייבר, יש לחייג 119. ככל שיהיו התפתחויות נעדכן".

12:26 - משרד החוץ של צ'כיה בגינוי חריף למתקפה של חמאס על ישראל. ביקורו של נתניהו שתוכנן למחר במדינה בוטל.

12:23 - עדכון רשמי של מד"א: לפחות 22 ישראלים הרוגים מאז שעות הבוקר במתקפת הפתע שנפתחה על ישראל.

12:15 - מעל 300 פצועים בבתי החולים בדרגות פציעה שונות. בהם גם אנוש וקשה מאוד.

12:09 - בית החולים ברזילי מעדכן כי למרכז פונו עד כה 136 נפגעים, בהם: 9 במצב אנוש, 1 במצב קשה, 86 במצב בינוני, 30 במצב קל ו-10 נפגעי חרדה.

12:05 - פיקוד העורף מעדכן: מחר לא יתקיימו לימודים בעוטף עזה, ביישובי הדרום, בגוש דן ובירושלים.

11:57 - יחידות מיוחדות של צה"ל נמצאות באזור עוטף עזה, הצבא ממשיך בלחימה עם המחבלים. זאת על רקע הדיווחים על מחבלים שעוברים בית בית, מתבצרים עם בני ערובה ושורפים בתים.

חמושים פלסטינים נוסעים ברכב צבאי ישראלי שנתפס על ידי חמושים שחדרו לאזורים בדרום ישראל / צילום: Reuters, Ahmed Zakot
 חמושים פלסטינים נוסעים ברכב צבאי ישראלי שנתפס על ידי חמושים שחדרו לאזורים בדרום ישראל / צילום: Reuters, Ahmed Zakot

11:55 - ציוץ מאורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית: "אני מגנה חד משמעית את הפיגוע שביצעו מחבלי חמאס נגד ישראל. זה טרור בצורתו הבזויה ביותר. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה מפני התקפות מתועבות כאלה".

11:52 - תא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל: "אנחנו מצפים את הדרום בכוחות. מחבלים שחדרו לישראל עדיין בשטח, אנחנו מתמקדים בלחימה בעוטף עזה. בשעות האחרונות יש דיווחים שקריים רבים, אני מבקש מהציבור לסמוך על צה"ל".

11:50 - אלה, תושבת בארי לחדשות 12: "זיהיתי את התמונה של אבא שלי חטוף בתוך עזה".

11:50 - חברות זרות החלו לבטל טיסות.

11:49 - בשעה זו מתנהלת לחימה עם מחבלים בכ-10 יישובים ובמעבר ארז.

11:34 - רה"מ נתניהו נשא הצהרה: "אנחנו במלחמה. האויב ישלם מחיר שהוא לא ידע כמותו".

11:30: בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים לפי שעה כ-250 פצועים. בסורוקה: 140 פצועים, מתוכם 20 במצב קשה. בברזילי: 68, לא ידוע כמה מה במצב קשה. אסף הרופא: 17 פצועים מאושפזים, מתוכם 2 במצב קשה. בקפלן: 21 פצועים, בשיבא: 2 פצועים במצב קשה.

11:24: צה"ל מאשר: "חמאס אוחז בפועל ביישובים בעוטף עזה". לפי שעה מדובר בכ-7 יישובים בעוטף שכוחות מיוחדים של צה"ל פועלים להשיב בהם את השליטה.

11:21: חיזבאללה פרסם הודעה: "אנו מברכים את העם הפלסטיני ואת הפלגים הפלסטיניים, בעיקר את גדודי אל-קסאם, על הפעולה ההירואית. ההנהגה בלבנון עוקבת אחר המצב בשטח ונמצאת בקשר ישיר עם ההנהגה הפלסטינית בעזה ובחו"ל, ומקיימת איתם הערכת מצב רצופה". 

11:20: מועצה אזורית הגליל העליון מודיעה: "על רקע מתקפת הטרור הקשה התקיימה הערכת מצב במועצה. נכון לרגע זה אין שינוי בהנחיות, אבל לאור חומרת האירועים והשלכותיהם, אנחנו נערכים לאפשרות של זליגת האירועים לאזורנו. בשלב זה הונחו הקיבוצים לסגור את השערים ולאייש אותם וכיתות הכוננות נערכו ומוכנות למגוון אירועים". 

11:05 - דיווחים על שבויים ישראלים שנלקחו לתוך עזה.

10:59 - הודעת משרד התרבות והספורט: " עקב המצב, המשרד מודיע כי כל גופי ומוסדות התרבות והספורט מנועים מלקיים כל פעילות בשעה זו ולבטל את כלל האירועים הצפויים ברחבי הארץ. אנא הישמעו להוראות פיקוד העורף".

10:48 - מטח שיגורים לעבר ירושלים והסביבה במקביל לתקיפות בעזה.

10:46 - כ-2,200 רקטות שוגרו לישראל, מחבלים פשטו מהאוויר מהים ומהיבשה. הגבול עדיין פתוח בכמה מוקדים בדרום. חשש לחטיפות ישראלים.

10:45 - גל תקיפות גדול של חיחל האוויר ברצועה.

10:44 - תיעוד של כתב פלסטיני מדווח מתוך קיבוץ בדרום.

10:35 - ראש מועצת שער הנגב, אופיר ליבשטיין, נהרג בחילופי אש עם מחבלים.

10:33 - מטח לעבר גוש דן.

10:32 - צה"ל מודיע: יוצאים למבצע "חרבות ברזל" .

10:29 - דורין תושבת ניר עוז לחדשות 12: "נכנסו אלינו הביתה ניסו לפתוח את הממ"ד, אני מתחננת לעזרה אנחנו שומעים צרורות של יריות".

10:26: דיווחים על קרבות אש קשים בדרום, חשש לחטיפות חיילים ואזרחים.

10:24: כ-150 פצועים פונו משעות הבוקר לבתי החולים.

10:19: הניה: המערכה החלה בעזה ותימשך לגדה ולחו"ל.

10:15: מטח נוסף לעבר ירושלים והאזור.

10:10: הופעתו של ברונו מארס בישראל שתוכננה להתקיים הערב מבוטלת.

10:04 - גלנט: חמאס פתח במלחמה נגד ישראל, חיילי צה"ל נלחמים בכל נקודות החדירה.

10:01 - מטח נוסף לעבר ירושלים.

חיילי צה''ל בדרך לשדרות / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg
 חיילי צה''ל בדרך לשדרות / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg

10:00 - כ-80 פצועים פונו לסורוקה, חלקם במצב קשה מאוד

09:49: פיקוד העורף: "שדרות נתיבות ואופקים - תושבים שם מתבקשים להיכנס למרחב המוגן עד הודעה חדשה".

09:45: המפכ"ל: "אנחנו במצב מלחמה, יש 21 מוקדים פעילים באזור הדרום".

09:25 - טל ירמינו, שבנה נמצא במסיבת טבע בדרום לחדשות 12: "התקשרתי אליו בבוקר והם התחילו את הנסיעה לכיוון הבית. התחילו לירות עליהם, הם ברחו לתוך היער. הם כבר שעתיים שם - עם עוד חבר, כל היתר הם לא יודעים איפה הם. בשעה 7 בבוקר דיברתי עם המשטרה ושלחתי את המיקום שלהם, הילד שלי מיואש שם".

רכב צה''לי בדרך לכיוון הגבול עם עזה / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg
 רכב צה''לי בדרך לכיוון הגבול עם עזה / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg

09:22 - מטח כבד לעבר השפלה 

09:20 - צבע אדום בירושלים.

09:16 - דיווח: מבלים במסיבת טבע גדולה בדרום דיווחו על שמיעת יריות, לפי הדיווחים הם המבלים הרבים החלו במנוסה וכוחות ביטחון הכניסו חלק מהם לבסיס בדרום.

09:09 - מטח נוסף לעבר ערי המרכז, דיווחים על שמעית יירוטים.

09:09 - הקבינט המדיני-ביטחוני יכונס בשעה 13:00 בקריה בתל אביב, קודם לכן תתקיים הערכת מצב מורחבת ב-9:30.

לוחם אש מנסה לכבות שרפה מפגיעה ישירה באשקלון / צילום: Reuters, Amir Cohen
 לוחם אש מנסה לכבות שרפה מפגיעה ישירה באשקלון / צילום: Reuters, Amir Cohen

09:07 - צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה.

09:06 - לוחמי ימ"מ חיסלה חוליית מחבלים שחדרה ליד יד מרדכי.

09:04 - שגרירות צרפת בישראל גינתה את המתקפה על ישראל.

08:54 - 4 הרוגים שנפגעו מרקטה סמוך לנבטים.

08:51 -  גלנט הכריז על מצב מיוחד עד לאזור גוש דן: "נערכים ללחימה ממושכת".

זירת נפילה באשקלון, מוקדם יותר היום / צילום: Reuters, AMIR COHEN
 זירת נפילה באשקלון, מוקדם יותר היום / צילום: Reuters, AMIR COHEN

08:45 - תיעודים של מחבלים בתוך עזה עם ג'יפים של צה"ל מופצים בדקות אלו ברשתות החברתיות.

08:35 - הפלסטינים מדווחים שחטפו חייל צה"ל לתוך רצועת עזה.

08:29 - שר הביטחון יואב גלנט אישר גיוס מילואים נרחב לתפקידים נדרשים במערכים השונים, בהתאם לצרכי צה"ל.

08:28 - עדכון מבית החולים אסותא אשדוד: 4 פצועים הגיעו בלית החולים - כולם במצב קל, 1 נפגע מרסיסים.

פגיעה ישירה בבית באשקלון / צילום: Associated Press, safrir Abayov
 פגיעה ישירה בבית באשקלון / צילום: Associated Press, safrir Abayov

08:26 - דוברות המשטרה: " לאור אירועי הפח"ע, משטרת ישראל קוראת לכלל הציבור באזור לכיש וגזרת נגב בעוטף עזה להימנע בשלב זה מיציאה מהבתים, להישאר במרחבים מוגנים ולדווח למשטרה על כל אירוע חריג".

08:20 - כשעתיים אחרי שהחל המטח הראשון לעבר ישראל - צה"ל תוקף בעזה.

08:17 - אזעקות באזור ירושלים, יירוטים נשמעו.

08:10 - קריאות של תושבים ביישובים בדרום לצבא להגיע. תיעודים מראים מחבלים ברחובות עם נשקים שלופים, התושבים מסתגרים בבתיהם ומחכים לסיוע.

08:06 - אלי בין מנכ"ל מד"א לחדשות 12: "יש מאות טלפונים ומאות קריאות. יש כמה נפגעים - לא לכולם אנחנו מצליחים להגיע בגלל הקרבות שמתנהלים".

08:04 - צה"ל הכריז על מצב כוננות מלחמה.

08:00 - נכון לשעה זאת במד"א העניקו טיפול לכ-16 נפגעים, בהם: 2 במצב קשה, 6 במצב בינוני ו-7 במצב קל. נפגעת נוספת היא ההרוגה עליה דווח מוקדם יותר.

07:55 - צה"ל: " חמאס ביצע פעולה משולבת שכוללת ירי וחדירת מחבלים וישלם מחיר כבד מאוד".

07:41 - מחבלים חדרו בתוך טנדר עם נשקים שלופים לתוך שדרות, צה"ל ביקש מהתושבים להסתגר בבתים.

בגדרות, גבר בן 52 נפצע בינוני. הוא פונה בידי מד"א לבית החולים קפלן עם פגיעה מרסיסים. בנוסף, צעיר בן 20 נפצע מרסיסים ביבנה. הוא פונה במצב בינוני בידי מד"א לבית החולים קפלן.

סביב השעה 6:30 בבוקר עשרות רקטות נורו לעבר תל אביב, חולון, ראשון לציון, רחובות, קריית גת, באר שבע ויישובי עוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר לאחר הירי כי האירועים בבדיקה - וכעת בצה"ל נערכים לתגובה.

בתיעוד שמגיע מאשקלון, נראה רכב עולה באש - ככל הנראה מפגיעת רקטה שנפלה באזור. בתיעודים נוספים, נראים יירוטי כיפת ברזל מאזורים שונים ברחבי הארץ.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12