בכירים בתעשייה העולמית על המלחמה: "העולם החופשי נדהם מהברוטליות של המתקפה של חמאס"

אילון מאסק, בעלי טוויטר, צייץ בנייטרליות כי "אני מצטער לראות מה קורה בישראל. אני מקווה שיום אחד יהיה שלום" • סטיב פורבס, קרא לאירוע "כישלון מודיעיני" ואמר: "אחרי שתחזיר לעצמה את השליטה ביישובים שנכבשו, עליה לענות על השאלה האם פניה לכיבוש עזה"

סטיב פורבס, עורך ובעלי פורבס: ''העולם החופשי נדהם מהברוטליות של המתקפה של חמאס'' / צילום: Associated Press, Richard Drew
סטיב פורבס, עורך ובעלי פורבס: ''העולם החופשי נדהם מהברוטליות של המתקפה של חמאס'' / צילום: Associated Press, Richard Drew

בכירים בתעשייה העולמית נחרדו ממעשי חמאס הבוקר ונדהמו מהכשל המודיעיני הישראלי. אילון מאסק, בעלי טוויטר, צייץ בנייטרליות, מבלי להביע עמדה לצד זה או אחר כי "אני מצטער לראות מה קורה בישראל. אני מקווה שיום אחד יהיה שלום". גם עמיתו לשעבר דיוויד מרקוס, מנכ"ל פייפאל בעברו, מי שניהל את תחום התשלומים והמטבעות במטא, כתב כי "אני חושב על המשפחה והחברים בישראל בזמנים ה קשים האלה. הישארו חזקים ובטוחים".

מה חמאס רוצה ואיך כשל המודיעין הישראלי? המומחים מנתחים
מתקפה משולבת של חמאס על ישראל: עשרות מחבלים חדרו לעוטף, מטחי רקטות כבדים, לפחות 100 הרוגים ישראלים | סיקור שוטף
עמוס גלעד: "כישלון מודיעיני ברור. יכול להיות שצריך להפיל את חמאס"
בכיר במכון למחקרי ביטחון: "חמאס תיכנן זאת זמן רב, עקפו אותנו בסיבוב"
"בפעם הראשונה אי פעם, כוח פלסטיני כובש ישוב יהודי״

המיליארדר ביל אקמן, מנהל קרן פרשינג סקוור, מתח ביקורת על ההתנהלות הישראלית טרום ההתקפה וכתב כי "רבים יגידו שזה הכשלון המודיעיני הגדול ביותר בתולדות ישראל. אני הייתי מסביר זאת במתיחות הפוליטית הפנימית שמשתוללת בישראל כבר חודשים. מחלוקת פוליטית שחוצה עמים היא איום לביטחון ולריבונות. ארה"ב יכולה ללמוד מכך." 

סטיב פורבס, עורך ובעלי פורבס אמר בסרטון מצולם כי: "העולם החופשי נדהם מהברוטליות של המתקפה של חמאס. החטיפות הברבריות אומרות הרבה על הצד השני ומוכיחות את הכישלון של הצד הישראלי שלא צפה מראש את המתקפה. זהו שידור חוזר של הכישלון המודיעיני ביום כיפור ב-1973, ושל הכישלון המודיעיני הישראלי ב-2006. התשובות לשאלות הקשות כלפי המודיעין הישראלי ייענו במהירות, אבל בינתיים ישראל צריכה לענות על שאלות קשות לא פחות. אחרי שתחזיר לעצמה את השליטה ביישובים שנכבשו, עליה לענות על השאלה האם פניה לכיבוש עזה, אחרי שהחזירו אותה במסגרת עסקה של מחווה. עכשיו, אנחנו רואים מה שווה עסקת השלום הזו. ישראל צריכה להתמודד עם חזית הגדה המערבית ולבנון".

"מדוע כל זה קרה?", ממשיך פורבס. "כי איראן הרגישה מאוימת מהסכם השלום בין סעודיה לישראל, אלא שכעת ההסכם הזה זז הצידה עד לסיום הלחימה, בזמן שהסכנה שאיראן מציבה למזרח התיכון גדולה מאי פעם. עלינו (בארה"ב - א"ג) להוציא החוצה את הפוליטיקה מסוכניוית המודיעין שלנו, לבנות מחדש את הצבא שלנו ולסייע לישראל. בטווח הארוך עלינו להבין שאם נרצה עולם חופשי על ארה"ב לקחת את ההנהגה על ידי הוכחת עוצמה - מה שקרה בישראל מבהיר לנו שמה שארה"ב עשתה בעבר כדי לבנות עוצמה, עליה לעשות זאת שוב".