ארנונה ומשכנתה: אושר סופית החוק לדחיית תשלומים ב-30 ימים

הצעת החוק קובעת כי הדחייה תחול על כל מועד שנקבע בחוזה לעשיית פעולה, על תשלומים לרשויות, וכן על פסקי דין • רשימת היישובים הנכללים בחוק כוללת 84 ישובים בעוטף עזה ובסמוך לגדר הגבול בצפון

מליאת הכנסת / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ
מליאת הכנסת / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

מליאת הכנסת אישרה הערב (ד') בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק בהוראת שעה לדחיית תשלומים ב-30 יום לתושבי עוטף עזה ויישובי הצפון שפונו מבתיהם, משרתי כוחות הביטחון בהם צה"ל, משטרה, כבאות ושב"ס, החטופים והנעדרים ובני זוגם ומי שנפצעו ואושפזו לפחות ל-7 ימים. 61 חברי כנסת תמכו בחוק שעבר בהליך בזק בתוך מספר ימים. מי שהניע את קידום החוק הממשלתי היה חבר הכנסת זאב אלקין. שר המשפטים יריב לוין הציע את החוק שהוכן במחלקה האזרחית בייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים.

ראיון | יש כסף: הכלכלן שמסביר - כך ישראל תוכל לממן את המלחמה
מתווה הסיוע שצפוי להציג שר האוצר וההתבטאות המדהימה
ראשי האוניברסיטאות במכתב חריף לשר החינוך קיש: "איבדנו אמון בך"

הצעת החוק קובעת כי הדחייה תחול על כל מועד שנקבע בחוזה לעשיית פעולה, על תשלומים לרשויות, בהם תשלומי משכנתאות וארנונה, וכן על פסקי דין. ההסדר לא יחול על תשלום מזונות ועל תשלום שכר עבודה במסגרת יחסי עובד־מעסיק.

רשימת היישובים הנכללים בחוק כוללת 84 ישובים, בהם ישובים בעוטף עזה, ויישובי הצפון הסמוכים לגבול ואשקלון - שהוכנסו לאחר קבלת תזכיר החוק.

בהצעת החוק צוין כי "נוכח האירועים האמורים, בשל המצב החריג והקיצוני שבו אנו מצויים, ומכיוון שניהול מערכה זו השפיע משמעותית על מספר קבוצות אוכלוסייה, והביא לכך שהם אינם מנהלים שגרת חיים רגילה ואינם יכולים לקיים את התחייבויותיהם המשפטיות במועד, יש צורך בקידום תיקון חקיקה זמני, בהוראת שעה להארכת מועדים".

שר הביטחון, בהסכמת שר המשפטים ובאישור ועדת החוץ והביטחון, יוכל להאריך את תקופת הדחייה.