הפתרון של המחלץ חיליק מגנוס להגנה על תשתיות התקשורת

מגנוס, מתושבי העוטף, עומד בראש חברת פתרונות תקשורת מבוססי לוויין, המסייעת בעת קריסת תשתיות • "באזורי לחימה, רשתות כאלה הופכות למטרה אחת גדולה", הוא מסביר • ישראל מתגייסת 

חיליק מגנוס במשרדיו בתל אביב / צילום: מיטל וייזברג
חיליק מגנוס במשרדיו בתל אביב / צילום: מיטל וייזברג

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

המלחמה שהחלה ב־7 באוקטובר חשפה, בין היתר, גם את חוסר היציבות של תשתיות התקשורת הרגילות שבהן משתמשים רוב האזרחים כמו גם רוב הארגונים והגופים הפרטיים, המדיניים וביטחוניים.

חברת מגנוס, שבראשה עומד חיליק מגנוס, דמות מוכרת ובולטת בעולם החילוץ וההצלה, מציעה פתרונות תקשורת מבוססי לוויינים שמסייעים כשהתקשורת הרגילה נופלת. החברה מספקת מכשירים קטנים וקלי משקל המשדרים על פס צר מאוד, שדרכם מועברות רק הודעות כתובות, כמו למשל הודעות ווטסאפ.

המועצה הקטנה שקלטה אלפי מפונים מאז תחילת המלחמה
"הכול בחינם": בוטיק הבגדים שהפך לחנות ניידת בשביל נשות העוטף
שמואל חרל"פ, יו"ר כלמוביל, תורם 120 מכוניות חדשות לקיבוצי העוטף

"המכשיר לוקח את ההודעה, מכווץ אותה לביפ קצר, ושולח אותה לכל טלפון, מחשב או כתובת אימייל", מסביר מגנוס. המכשיר גם מקבל הודעות מכל מכשיר אחר, כאשר הדרישה היחידה היא להיות חשוף לשמיים.

"באזורי לחימה, רשתות תקשורת הופכות להיות מטרה אחת גדולה. כל מי שתוקף מדינה, הדבר הראשון שהוא רוצה זה להפיל את התקשורת - ראינו את זה באוקראינה, באתיופיה, ובמקומות נוספים. אפילו עומסים משפיעים - גם אם לא פגעו בתשתיות בדרום, היו עומסים ואנשים לא הצליחו להוציא שיחות.

"הפתרון שאנחנו מציעים יכול למנוע את כל זה. התקשורת שלנו יותר רחבה והדיוק יותר גדול, כמו גם היכולת לעקוב אחרי מי שיש לו מכשיר. זה מאפשר תקשורת בין צוותים ובין יישובים". כיום עובדים במגנוס הן עם זרועות הביטחון והן עם כיתות הכוננות והמפעלים החיוניים. "במצב חירום, כשהתקשורת הרגילה נופלת, התקשורת הלוויינית היא הכי אמינה, מדויקת ומהירה", אומר ג'ו סירקין, מנהל התפעול העסקי.

"רציתי לשמור על הבית"

אחת השאלות שעולה בשיחה עם מגנוס היא ההבדל בין השירות שהוא מציע לתשתית של אילון מאסק בחברת סטארלינק. "הוא מציע תשתית אינטרנט אלחוטי שמבוסס על ספק לווייני. זה כמו wifi - כל מי שנמצא בתחום התשתית הזאת יכול להשתמש בה, כולל האויב", מסביר מגנוס. "זה לא מאפשר פתרון תקשורת אישי, וזה לא פתרון מבצעי".

הוא עצמו מתגורר בדקל, מיישובי העוטף. בשבת השחורה הוא היה בכנס של ותיקי בית ספר שדה בוקר. "לאחר שהחלו הטילים הגעתי לצומת גברעם, והשוטר שם אמר לי שאינני יכול לעבור בשל חדירת מחבלים וירי טילים בלתי פוסק. אז נסעתי דרך השטח, כי רציתי לחזור ולשמור על הבית".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

Power In Diversity
יוזמה שמאגדת כ־200 סטארט־אפים וקרנות ישראליות פותחת תוכנית הדרכה ללא תשלום למנהלות ומנהלים בסטארט־אפים, לצוותי HR ולעובדים, המסייעת במענה ראשוני בהתמודדות בתקופת המלחמה.

מדובר בתוכנית הכוללת מתן כלים לזיהוי דגלים אדומים וסימני מצוקה אצל עובדים, כלי סיוע רגשי ראשוני, הנחיות לגבי תגובה ופעולה ותמיכה רגשית, טכניקות לשיכוך חרדה ועוד, לצד שמירה על ביצועים ותוצאות שהכרחיים לצמיחה של חברה.

ביוזמה מציעים גם הדרכות למנהלים בינלאומיים שעובדים עם עמיתים ועובדים ישראלים.

לפניות במייל: noa@powerindiversityisrael.com

מגדלי הים התיכון
עמית זהבי, החקלאי של "משק זהבי" מקיבוץ זיקים, פונה מביתו עם כל משפחתו בעקבות המלחמה, ובית האריזה שלו נסגר. 50 דיירים ממגדלי הים התיכון שמעו את הסיפור, והתגייסו למען החקלאי. הגמלאים הגיעו למבנה בבאר טוביה, והפכו אותו לבית אריזה. ההתנדבות היא לזכרה של לבנת קוץ שהיא ומשפחתה נרצחו בקיבוץ כפר עזה. קוץ הייתה אמורה לחגוג את יום הולדתה ה־50, ולפני שנרצחה ביקשה במקום מתנות שאנשים ייצאו להתנדבויות.

דיירי מגדלי הים התיכון מתנדבים עבור משק זהבי מזיקים / צילום: מגדלי הים התיכון
 דיירי מגדלי הים התיכון מתנדבים עבור משק זהבי מזיקים / צילום: מגדלי הים התיכון

Manpower Care
חברת הסיעוד Manpower Care פתחה מוקד תמיכה שמטרתו להקל ולתמוך בקשישים מכל רחבי הארץ. קשיש הזקוק לסיוע - החל מעזרה בקניות בסופר והבאת תרופות מבית מרקחת עד שיחות להפחתת תחושת הבדידות - יכול לפנות למוקד, שם יחברו בינו לבין עובד של מנפאואר ש"יאמץ" אותו ויסייע לו בכל מה שיצטרך.

מספר המוקד: 6571*

ישראלס
העמותה, התומכת בכ־600 חולי ALS בישראל, מסייעת מתחילת המלחמה לחולים שנאלצים להעתיק את מקום מגוריהם, למצוא מגורים מותאמים ומונגשים. העמותה תורמת למשפחות מערכות תקשורת חליפיות, מותאמות לתנאי חירום, מסייעת במציאת פתרונות למכשור מציל חיים, ומעניקה תמיכה רגשית למשפחות.

בנוסף, העובדים הסוציאליים בעמותה מקיימים מפגשי תמיכה בזום לחולים ולמשפחותיהם, וישנה זמינות של רכב העמותה עבור החולים.

קו הסיוע של העמותה: 04-8252233

חמ"ל תרבות לאומי
גורמי תעשיית התרבות וההפקות בישראל פתחו חמ"ל שמטרתו חיזוק המורל הלאומי ותמיכה נפשית במפוני יישובי עוטף עזה, הנפגעים מאירוע הטרור והמצב הביטחוני המתמשך. את החמ"ל מובילים איגוד תעשיית התרבות והפקות הבמה, יחד עם משרד התרבות, החברה למתנ"סים ורשות החירום הלאומית במשרד הביטחון.

אנשי תרבות וגופים נוספים שרוצים להצטרף לפעילות יכולים לפנות במייל:  Info@amarganim.co.il

או בטלפון: לינדה ששון יפעת 054-7205033