פירמות עריכת הדין לאוניברסיטאות בארה"ב: "לא נסבול אנטישמיות אצלנו"

24 פירמות עריכת דין מרכזיות בארה"ב פנו לדיקני הפקולטות המובילות למשפטים, בדרישה לפעול בנחרצות נגד גילויי אנטישמיות בקמפוסים • במכתב, הניחו הפירמות אולטימטום מרומז וציינו כי ישנם תנאים לגיוסים של סטודנטים לשורותיהן

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura
הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

שורה של פירמות עריכת דין חשובות בארה"ב פנו במכתב זהיר, אך ברור, לדיקני הפקולטות המובילות למשפטים, בו הן קוראות להם לנקוט עמדה ביחס לתקיפות האנטישמיות בקמפוסים. במכתב, עליו חתומות 80 פירמות עריכת דין מרכזיות, מזכירים המשרדים שהם נוהגים לגייס עורכי דין מהפקולטות הללו, ושבניגוד לנעשה בקמפוסים, יש להם אפס סובלנות לאלימות, לגזענות ולאנטישמיות.

מדעי השנאה: ישראלים באוניברסיטאות עילית משרטטים את קו השבר במלחמה
האנטישמיות בצרפת מזנקת: מי צייר מגן דוד על בתים בפריז?

"בשבועות האחרונים, אנו מקבלים דיווחים על הטרדות על רקע אנטישמי, ונדליזם ותקיפות בקמפוסים, כולל קריאות למוות של יהודים ושלילת זכות הקיום של מדינת ישראל", נמסר במכתב. "לא נסבול פעולות אנטישמיות בפירמות שלנו. גם לא נסבול קבוצות שמעורבות בהצקות ואיומים באלימות, כפי שקרה בקמפוסים רבים". כמו כן, צוין במכתב כי בפירמות נאסרת כל הטרדה - מילולית או פיזית.

במכתב, הביעו עורכי הדין ביקורת כלפיי המוסדות האקדמיים, שלא נוקטים כל צעד למניעת הפעולות המתוארות. "כמחנכים במוסדות השכלה גבוהה, הכרחי שתציידו את הסטודנטים שלכם בכלים שינחו אותם לאמץ תרבות של החלפת רעיונות, גם בתקופות רגישות, באופן שמאשר את הערכים שכולנו מחזיקים בהם - ודוחה בגלוי את כל מה שסותר את הערכים האלה", כתבו. "אין מקום לאנטישמיות, איסלמופוביה, גזענות או כל סוג אחר של אלימות, שנאה או קנאות בסביבת העבודה שלנו ובקהילה שלנו".

עו"ד זאב פרל, השותף המנהל במשרד פרל כהן ארה"ב, אמר: "כמשרד אמריקאי הצטרפנו לקריאה יוצאת הדופן של עשרות משרדים מובילים בארה"ב לדיקנים של הפקולטות למשפטים להילחם באנטישמיות ובגילויים אחרים של שנאת האחר. אנו מקווים שצעד זה המצטרף לצעדים שנקטו בכירים בעולם העסקי ובעולמות אחרים יביא להפחתת גילויי האנטישמיות ושנאת האחר בארה"ב. זו פעילות משלימה לפעילות שלנו בישראל, בנושא החטופים ובאתגרים האחרים איתם ישראל מתמודדת בימים אלו".

"הסובלנות שלנו להטרדה פחותה בהרבה מהסוג שנראה בחלק מבתי הספר למשפטים"

בהמשך המכתב, הניחו הפירמות אולטימטום מרומז, בו הזכירו כי הן מגייסות סטודנטים מהמוסדות הללו למשרדיהן, וכי ישנם תנאים לגיוסים האלה מבחינתם. "כמעסיקים שמגייסים סטודנטים מהמוסדות האקדמיים שלכם, אנו פונים אליכם כדי לוודא שהסטודנטים שמקווים להצטרף לפירמות שלנו אחרי שיסיימו את הלימודים שלהם, מוכנים להיות חלק פעיל בסביבת עבודה שיש בה אפס סובלנות לכל סוג של הפליה או הטרדה". גם כאן ביקרו הפירמות את הפקולטות, והוסיפו בסרקזם שהסובלנות שלהן היא "פחותה בהרבה מהסוג שנראה בחלק מבתי הספר למשפטים".

בסיום המכתב, הבהירו הפירמות: "אנו סומכים עליכם שתנקטו עמדה חד־משמעית נגד התנהגויות כאלה, כפי שאנחנו עושים, ואנחנו מצפים לדיאלוג מכבד איתכם כדי להבין איך אתם מטפלים בדחיפות במצב שנוצר בקמפוסים".

בין הפירמות החתומות ישנם עורכי דין יהודיים רבים ומדובר, כאמור, במשרדים מרכזיים ביותר בארצות הברית. ברשימה נמנים, בין היתר:

Akin Gump Srauss Hauer & Feld, Cleary Gottlieb Steen & Hamilton, Cravath, DLA Piper, Swaine & Moore, Davis Polk &, Debevoise & Plimpton, Fried, Frank Harris, Shriever & Jacobson. Gibson, Dunn & Crutcher, Kirkland & Ellis, Latham & Watkins, McDermott Will & Emery, Milbank, Mintz, Levin, Cohn, Ferris, Glovsky & Popeo, Morgan, Lewis & Bockius, O'Melveny & Myers, Paul Hastings, Paul, Weiss, Rifkind, Wharton & Garrison, Proskauer Rose, Ropes & Grey, Simpson Tacher & Bartlett, Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom, Sullivan & Cromwell, Wachtell, Lipton, Rosen and Katz, Weil, Gotshal & Manges, Willkie Farr & Gallagher.