טבע עקפה את הצפי להכנסות ומעלה שוב את התחזיות

חברת התרופות שיפרה מעט את תחזית ההכנסות לטווח של 15.1-15.5 מיליארד דולר • בנוסף, טבע עקפה את תחזיות האנליסטים להכנסות ברבעון השלישי • המנכ"ל ריצ'רד פרנסיס: "הייצור שלנו לא הושפע מהמלחמה בישראל"

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg
בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

חברת התרופות טבע  פרסמה את דוחות הרבעון השלישי של השנה, ועדכנה שוב כלפי מעלה את תחזית ההכנסות השנתית שלה. במקביל, הדגיש מנכ"ל החברה כי אין למלחמה בישראל כל פגיעה על הייצור של טבע.

ברבעון השלישי, הכנסות טבע היו 3.9 מיליארד דולר, צמיחה של 7.1% ביחס לרבעון המקביל וגבוה מתחזיות האנליסטים שצפו כ-3.7 מיליארד דולר. מתחילת השנה, ההכנסות צמחו ב-3.2% ל-11.4 מיליארד דולר. 

200 עובדים במילואים והאזהרה ששלחה את מניית התוכנה לירידה של כ-25% 
הפנסיות של הציבור נכנסות מתחת לאלונקה של מימון הוצאות המלחמה

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הסתכם ברבעון ב-80 מיליון דולר, לעומת 56 מיליון דולר ברבעון המקביל. מתחילת השנה, נרשם הפסד נקי של 988 מיליון דולר, צמצום ביחס להפסד של 1.13 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. על בסיס Non-GAAP, הרווח הנקי של טבע עלה ב-2.9% ברבעון ל-677 מיליון דולר, שהם 60 סנט למניה - סנט אחד פחות מתחזיות השוק. מתחילת השנה, הרווח הנקי Non-GAAP היה כ-1.76 מיליארד דולר, שהם 1.56 דולר למניה. הפער הרבעוני בין הרווח GAAP לרווח Non-GAAP כולל, בין היתר, הפחתה של נכסים בלתי מוחשיים בסך 145 מיליון דולר ועלויות משפטיות של 314 מיליון דולר.

לאחר שברבעון הקודם העלתה טבע את תחזית ההכנסות מ-14.8-15.4 מיליארד דולר ל-15-15.4 מיליארד דולר, כעת היא מעדכנת אותה שוב כלפי מעלה, ל-15.1-15.5 מיליארד דולר. 2023 תהפוך לשנת הצמיחה הראשונה של טבע לאחר 5 שנות התכווצות. שאר הפרמטרים בתחזית השנתית נותרו ללא שינוי, וכך טבע צופה רווח תפעולי Non-GAAP של 4-4.4 מיליארד דולר, תזרים חופשי של 1.7-2.1 מיליארד דולר ורווח נקי למניה של 2.25-2.55 דולר.

נשיא ומנכ"ל טבע, ריצ'רד פרנסיס, התייחס בדבריו למלחמה בישראל ואמר: "מאז מתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר, בטיחותם ורווחתם של העובדים והעובדות שלנו ניצבים בראש בסדר העדיפות של הדירקטוריון, צוות ההנהלה ושלי. כחברה בעלת שורשים עמוקים בישראל, אנו מוקירים תודה על החוסן, הדאגה והנחישות להמשיך לספק תרופות חיוניות למיליוני המטופלים שזקוקים להן ברחבי העולם ובישראל. נכון לעכשיו, הייצור שלנו לא הושפע, והגדלנו את האספקה של ציוד רפואי, תרומות מוצרים ופעילויות תמיכה נוספות".

ההכנסות בשוקים הבינלאומייים הסתכמו ב-485 מיליון דולר

מבחינה גאוגרפית, ההכנסות הרבעוניות בצפון אמריקה צמחו ב-10.7% בהשוואה לרבעון המקביל ל-2 מיליארד דולר, והרווחיות מהאזור הסתכמה ב-577 מיליון דולר, עלייה של 21%. תחום הגנריקה בארה"ב צמח ב-15% ל-929 מיליון דולר, ומכירות התרופה המקורית אוסטדו להפרעות תנועה צמחו ב-30% ל-339 מיליון דולר.

באירופה, צמחו ההכנסות ב-7% לכ-1.15 מיליארד דולר, זאת בזכות שינויי שערי חליפין, משום שבמונחי מטבע מקומי ההכנסות נותרו ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל. רווחיות האזור ירדה ב-6% ל-338 מיליון דולר. בשוקים הבינלאומייים, הסתכמו ההכנסות ב-485 מיליון דולר והרווחיות הייתה 111 מיליון דולר.

פרנסיס ציין כי ברבעון השלישי התוצאות הטובות היו בזכות ביצועי מנועי הצמיחה - התרופות אוסטדו ואג'ובי, וכן ביצועים טובים של התרופות הגנריות. הוא הוסיף כי בחצי השנה שמאז השקת האסטרטגיה החדשה, "התקדמנו משמעותית בהוצאה אל הפועל של האסטרטגיה בכל אחת מהנדבכים שלה ובהפיכת החברה לחזקה, חדשנית ויעילה יותר".

בחודש שעבר, טבע הודיעה על שיתוף-פעולה עם סאנופי בפיתוח התרופה TEV-574, המיועדת לטיפול במחלות מעי דלקתיות, ופרנסיס אמר בהקשר זה כי בעקבות זאת הואצה ההתקדמות, וכעת היא צפויה לעבור לשלב 3 של הניסויים הקליניים במחצית השנייה של 2024.

טבע גם הודיעה על מינוי מנכ"ל חדש לעסקי חומרי הגלם שלה, טבע API - ד"ר ר. אנאנט, שהיה בעבר בכיר בחברה ועזב אותה ב-2018. הוא צפוי להוביל את הפעילות שהופכת, בהתאם לאסטרטגיה החדשה של טבע, לפעילות עצמאית.

טבע נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב בשווי 10.1 מיליארד דולר, לאחר שינוי קל במחיר המניה ביחס לתחילת 2023.