אחרי שנה בלבד: גאולה אבן-סער עוזבת את רשת 13

גם אבן-סער וגם רשת 13 לא סיפקו הסברים מדוע היא החליטה לעזוב את התפקיד • עם זאת, נציין כי הרייטינג של תוכנית הבוקר בהגשתה של אבן-סער לא התרומם • מרשת 13 נמסר כי אבן-סער היא "עיתונאית מקצועית ומוערכת, ורשת מודה לה על תקופה זו"

גאולה אבן סער בתוכנית ''העולם הבוקר'' ברשת 13
גאולה אבן סער בתוכנית ''העולם הבוקר'' ברשת 13

ברשת 13 הודיעו כי העיתונאית גאולה אבן-סער ביקשה לסיים את תפקידה בהגשת תוכנית הבוקר ברשת 13 בתום תקופת ההסכם הנוכחי - משמע, סוף השנה. הודעה זו מגיעה לאחר שנה בלבד מאז הצטרפותה של אבן-סער לרשת 13 כדי להגיש את התוכנית. ברשת 13 מסרו כי אבן-סער היא "עיתונאית מקצועית ומוערכת, ורשת מודה לה על תקופה זו". לא נמסרה תגובה מאבן-סער בנושא.  

●  בין נסראללה לאסקפיזם: הדילמות של ערוצי הטלוויזיה בזמן המלחמה 

בחודש נובמבר 2022 התפרסמה ההודעה הרשמית כי אבן-סער תגיש את הרצועה בבוקר של רשת 13 מתחילת שנת 2023. אבן-סער למעשה החליפה את שלושת המגישים של רצועת הבוקר בשנה שקדמה לה, צביקה הדר, רותם ישראל ומירי מיכאלי.  

הרייטינג לא התרומם

גם אבן-סער וגם רשת 13 לא סיפקו הסברים מדוע היא החליטה לעזוב את התפקיד. עם זאת, אפשר לומר כי מבט כולל על נתוני הרייטינג של רצועת הבוקר ברשת, אפילו רק בחודש האחרון, יכול לספר מעט הסיפור. ברשת 13 כמובן קיוו שעיתונאית מוכשרת או מוכרת כמו אבן-סער תמשוך את הצופים - מה שלא קרה בפועל.

למעשה, התמונה שהתקבעה בחודש האחרון - חודש של מלחמה בו הצופים יותר צורכים חדשות - היא כזו: קשת במקום הראשון ובמרחק מהשאר, ערוץ 14 תופס את המקום השני, רק אז התוכנית של גאולה אבן-סער ואז כאן 11 המשדרים את קלמן-ליברמן מהרדיו. 

הנתון הגבוה ביותר ב-30 יום האחרונים לרשת 13 היה ב-22 באוקטובר, אז אבן-סער רשמה בשעה 7:00 את הנתון 2.8 נקודות, בעוד שקשת רשמו 7 נקודות, ערוץ 14 עם 3 נקודות וכאן 11 עם 0.6 נקודות. 

מגלי צה"ל לתאגיד

נזכיר כי בשנה שעברה הוחלט בתאגיד השידור הציבורי כי אבן-סער לא תגיש את "השבוע" לאורך תקופת הבחירות, אבל תמשיך להכין כתבות בתאגיד. מספר ימים לאחר מכן החליטה אבן-סער להודיע על התפטרותה. גם בפברואר 2021 אבן-סער יצאה לחופשה ללא תשלום מהתאגיד בשל הבחירות לכנסת, משום שגדעון סער בעלה התמודד בבחירות.  

אבן-סער, 50, התחילה את דרכה בגלי צה"ל, שם הגישה את רצועת הבוקר של התחנה, "בוקר טוב ישראל". לאחר מכן עברה לרשות השידור והמשיכה גם לתאגיד, שם הוחתמה כאחת מהטאלנטים בחברה. בין התוכניות שהגישה: "מבט", "ערב חדש", ''ערב ערב'', ''גאולה ולונדון'', מהדורת החדשות המרכזית בתאגיד והיומן השבועי ביום שישי. 

המעבר של אבן-סער לרשת 13 משך ביקורת. העיתונאית ניהלה במשך כמה שבועות משא-ומתן מול הערוץ, וכשהוחלט על כך פורסמה הידיעה בתקשורת, מבלי שעדכנו את המגישים באותה תקופה שהם יורדים מהרצועה.