פעם שלישית בשבוע: ספינה בבעלות ישראלית הותקפה באזור תימן

חברת הביטחון הימי אמבריי מסרה כי מכלית בריטית בבעלות ישראלית נוספת הותקפה באזור תימן • מדובר במכלית "סנטרל פארק" ששטה תחת דגל ליבריה ונמצאת בבעלות חברת זודיאק מריטיים של משפחת עופר • מהחברה נמסר: "ישנו חשד שמכלית Central Park הייתה מעורבת בתקרית פיראטית מול חופי סומליה, אפריקה. אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם קואליציה של נכסים ימיים באזור"

המיכלית Central Park / צילום: Frans Anemaet/marinetraffic
המיכלית Central Park / צילום: Frans Anemaet/marinetraffic

חברת הביטחון הימי אמבריי מסרה כי מכלית ישראלית נוספת הותקפה באזור תימן. מדובר במכלית "סנטרל פארק" ששטה תחת דגל ליבריה ונמצאת בבעלות חברת זודיאק מריטיים של משפחת עופר. לפי כלי תקשורת איראניים, הפעולה בוצעה על-ידי הח'ותים. 

דיווח: מל"ט איראני תקף ספינה בבעלות עידן עופר באוקיינוס ההודי
עיכובים והתייקרות הביטוח: כך צפויה להשפיע חטיפת הספינה על שוק הרכב  
שיטה פיראטית חדשה ומתוחמת: התקיפה של הספינה בבעלות ישראלית וההשלכות

לפי הרישומים, הספינה יצאה מנמל סאפי במרוקו, והותקפה בקרבת חופי עדן. כלומר, בניגוד לחטיפת ספינת "גלקסי לידר" שהתבצעה בים האדום, האירוע הזה קרה באוקיאנוס ההודי.

לפי אמבריי, הצי האמריקאי מעורב באירוע "סנטרל פארק", שכאמור נמצאת בבעלות חברת זודיאק מריטיים שרשומה בבריטניה. לפי הדיווח, היא הותקפה על-ידי שמונה אנשים שהגיעו על גבי שתי סירות. 

מזודיאק מריטיים נמסר: "ישנו חשד שמכלית Central Park (IMO: 9725823) הייתה מעורבת בתקרית פיראטית בזמן שעברה את מסדרון המעבר הבינלאומי המומלץ (IRTC), בערך 54 מייל ימי מול חופי סומליה, אפריקה. מדובר במכלית כימיקלים שנבנתה ב-2015, תחת דגל ליבריה, בבעלות Clumvez Shipping Inc, שמנוהלת על ידי Zodiac Maritime שבסיסה בבריטניה. כינסנו צוות ניהול אירועים במטה החברה בלונדון. בטיחות 22 אנשי הצוות שלנו על הסיפון היא בראש סדר העדיפויות שלנו. בראש הספינה עומד רב חובל טורקי ועמו צוות רב לאומי המורכב מאזרחים רוסים, וייטנאמים, בולגרים, הודים, גאורגים ופיליפינים. הספינה נושאת מטען מלא של חומצה זרחתית. אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם קואליציה של נכסים ימיים באזור".

נזכיר כי אתמול דווח כי מל"ט שאהד-136 איראני תקף את אוניית המכולות CMA CGM Symi בבעלות חברת Eastern Pacific Shipping של עידן עופר - פחות משבוע לאחר החטיפה שביצעו המורדים החות'ים של אוניית "גלקסי לידר" בבעלות חברת "ריי" של רמי אונגר.