תשואה של 200% מתחילת השנה: הזינוק של החברה הביטחונית משדרות

הזמנה לאספקת מגוון מרעומים לפגזים ולמרגמות בהיקף של 120 מיליון שקל יותר מכפילה את צבר ההזמנות של ארית • החברה נסחרת בשווי של 254 מיליון שקל לאחר זינוק של כ-200% במניה מתחילת השנה

הפעילות הקרקעית של כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל
הפעילות הקרקעית של כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

מניית החברה הביטחונית הוותיקה ארית תעשיות  זינקה היום (ג') בבורסה ב-20%, בעקבות דיווח על הזמנה משמעותית שקיבלה ממשרד הביטחון. ארית עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מרעומים ומוצרי אלקטרוניקה צבאיים. החברה דיווחה לבורסה כי החברה הבת שלה, רשף טכנולוגיות, קיבלה ממשרד הביטחון (דרך מנהל הרכש) הזמנה לאספקת מגוון מרעומים לפגזים ולמרגמות, החל מחודש דצמבר ועד הרבעון הרביעי של שנת 2024, בהיקף של כ-120 מיליון שקל.

אלביט מחזירה פנסיונרים לעבודה כדי לעמוד בביקוש למערכות נשק 
קבוצת חנן מור מנסה להרגיע את הנושים: לא מבקשים פריסה - נחזיר את כל החובות 

בכך, צבר ההזמנות של ארית יותר מהוכפל והוא עומד כעת על 220 מיליון שקל. החברה הבת רשף טכנולוגיות מייצרת מרעומים אלקטרוניים למערכות אמל"ח יבשתיות וימיות, והיא ספקית ותיקה של מרעומים לצה"ל.

ארית מציינת בדיווח לבורסה כי "הזמנה זו מצטרפת להזמנה קודמת שהועברה לחברה לפני שנה, אז הזמין משרד הביטחון אלפי מרעומים חדשים ומתקדמים, במטרה לאפשר ליחידות הצבא רציפות תפקודית ואורך נשימה מבצעי".

ארית מציגה: זינוק של 200% במניה מתחילת השנה

ארית, המנוהלת על-ידי חיים שטפלר, נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של 254 מיליון שקל. מניית החברה זינקה בכ-200% מתחילת השנה. בעל השליטה בחברה הוא היו"ר צבי לוי, שמחזיק ב-50.9% ממניות ארית.

מפעלה של ארית ממוקם בשדרות, וארית מתייחסת גם לנושא זה בדיווח: "למרות מצב המלחמה השורר במדינה, מפעל החברה הממוקם בשדרות פועל בכפוף להנחיות הצבא. החברה מתארגנת לעבודה במתכונת שתאפשר עמידה ביעדי הייצור והאספקה של צבר ההזמנות הקיים".

במחצית הראשונה של השנה ארית רשמה הכנסות של 6.6 מיליון שקל, ירידה חדה מ-17.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2022, והיא עברה מרווח להפסד נקי של 5.6 מיליון שקל. ארית הסבירה זאת בדחיית אספקה על ידי לקוח של מוצרים שייצרה עבורו בהיקף 8.2 מיליון שקל, שיוכרו כהכנסה במחצית השנייה של השנה.

נוסף על כך היא ציינה בדוחות שפורסמו באוגוסט כי השלימה אבן דרך בהזמנה נוספת ללקוח, וקיבלה תמורה בסך 12 מיליון שקל, שטרם הוכרה כהכנסה ותוכר בעת מסירת המוצר הסופי ללקוח. "היקף פעילות החברה בתקופת הדוח אפוא כ-26.8 מיליון שקל", נכתב בדוחות ארית.

לאחרונה אישרו בעלי המניות של ארית את חידוש הכהונה ועדכון תנאי כהונתו של בעל השליטה והיו"ר לוי, לתקופה של שלוש שנים עד סוף אוקטובר 2026. לפי התנאים שאושרו זכאי לוי לתמורה חודשית של 62 אלף שקל צמוד למדד אפריל 2016 (כלומר כ-70 אלף שקל), ללא שינוי מהתנאים הקודמים. בנוסף מדי שנה יקבל לוי מענק של 4% מהרווח המאוחד לפני מס של החברה והחברות הבנות, העולה על הסך של 6 מיליון שקל ובלבד שהרווח כאמור אינו עולה על 38 מיליון שקל.