ג'ורג' חורש מגדיל את הנתח בתחנת אשכול: נכנס בנעלי תעבורה בעסקה

אחרי הסאגה במכרז לרכישת אתר אשכול, ג'ורג' חורש מגדיל את אחזקותיו בתחנת הכוח - וירכוש את אחזקות תעבורה ב"אשכול אנרגיות", כך שקבוצת יוניון בשליטתו תחזיק באופן ישיר ב-20% ממניות החברה תמורת ערכן הנקוב • "זו הבעת אמון גדולה בקבוצת דליה ובסינרגיות הקיימות בקבוצה בכלל ובעסקה לרכישת תחנת אשכול בפרט", מסר עובד דבי, מנכ"ל דליה חברות אנרגיה

תחנת הכוח אשכול / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov
תחנת הכוח אשכול / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

קבוצת יוניון של ג'ורג' חורש מגדילה את אחזקותיה בתחנת אשכול, תרכוש את אחזקות תעבורה ב"אשכול אנרגיות" - ותחזיק באופן ישיר ב-20% ממניות החברה תמורת ערכן הנקוב. זאת, נוסף על אחזקותיה באמצעות דליה אנרגיות. חמשת האחוזים הנותרים שהיו בידי תעבורה, יועברו לדליה או לבעלי מניות בדליה.

קרטל OPEC+ מודיע: תפוקת הנפט היומית תקוצץ במיליון חביות ב-2024 
אסיה יותר מאירופה: למי מוכרת רפאל? 

אשכול אנרגיות, שהוחזקה עד עתה על ידי דליה אנרגיות (75%) ותעבורה (25%), זכתה במכרז לרכישת אתר אשכול מחברת החשמל בתמורה בסך של כ-9 מיליארד שקל. נזכיר כי באותו מכרז הקבוצה הציעה 12.4 מיליארד שקל, נסוגה בה, הביאה לביטול המכרז - ולקיום התמחרות לפי מחיר של 9 מיליארד שקל. באותה התמחרות, דליה הייתה היחידה שהגישה הצעה.

"הגדלת אחזקותיה של קבוצת יוניון בתחנת אשכול הינה הבעת אמון גדולה בקבוצת דליה ובסינרגיות הקיימות בקבוצה בכלל ובעסקה לרכישת תחנת אשכול בפרט", מסר עובד דבי, מנכ"ל דליה חברות אנרגיה. "הבעת אמון זו מקבלת משנה תוקף בתקופה מורכבת זו של המשק הישראלי ומעידה על האמון ושיתוף הפעולה הפורה ביותר בין דליה לקבוצת יוניון ובהתאם אנו שמחים על הגדלת חלקה של יוניון בקבוצת דליה בכלל ובתחנת אשכול בפרט. העסקה לרכישת תחנת אשכול תחזק את מעמדה של דליה אנרגיות כיצרן חשמל פרטי משמעותי במשק החשמל בישראל. כושר ייצור זה בסך 2,472 מגה וואט מורכב מתחנת הכוח באתר צפית בהספק 912 מגה וואט, ומתחנת הכוח אשכול בעלת כושר ייצור של 1,560 מגה וואט, כלומר כ- 13% מההספק הקיים במשק".

מקבוצת יוניון נמסר: "קבוצת יוניון רואה בכניסתה הישירה לאחזקות באשכול הבעת אמון בהנהלת דליה ובמשק הישראלי בכללותו. בימים קשים אלו יוניון רוצה להדגיש את אמונתה ומחוייבותה לישראל ולכלכלתה. יוניון בטוחה כי קבוצת דליה תהיה השחקן המוביל במשק האנרגיה בישראל בעשורים הבאים, ונעשה מה שביכולתנו להמשיך ולתמוך בצמיחתה ושגשוגה".