בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט: נאסד"ק טיפס ב-1.4%

דאו ג'ונס התחזק ב-0.2%, S&P 500 הוסיף 0.8% ומדד הנאסד"ק קפץ 1.4% • אירופה ננעלה בירידות קלות • הביטקוין ירד ב-1.3% ביממה האחרונה, ומחירו עומד על 42.26 אלף דולרים למטבע • גוגל קפצה ב-5.3%, יום לאחר שחשפה את דגם ה-AI החדש שלה • עיני המשקיעים נשואות אל עבר דוח התעסוקה בארה"ב שצפוי להתפרסם מחר

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
 

 

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה ירוקה: דאו ג'ונס התחזק ב-0.2%, S&P 500 הוסיף 0.8% והנאסד"ק טיפס ב-1.4%.

במניות ענקיות הטכנולוגיה נרשמו עליות: אפל התקדמה ב-1%,  גוגל  קפצה ב-5.3% (יום לאחר שחשפה את דגם ה-AI החדש שלה), ומטא  הוסיפה 2.9%. גם נטפליקס , אדובי וטסלה  התחזקו.

בשוק הקריפטו, הביטקוין ירד ב-1.3% ביממה האחרונה, ומחירו עומד על 42.26 אלף דולרים למטבע. האת'ריום טיפסה ביממה האחרונה ב-4%, וכעת ערכו עומד על 2,344 דולר ליחידה.

21:15 

העליות בוול סטריט מתחזקות: S&P 500 מוסיף 0.8%, הנאסד"ק מטפס ב-1.3% ומדד דאו ג'ונס מתקדם ב-0.3%.

יצרנית השבבים AMD  מזנקת ב-9.6%, זאת לאחר שהשבוע חשפה החברה את שבבי הבינה המלאכותית שלה, שצפויים לערער על הדומיננטיות של אנבידיה. מטא (פייסבוק לשעבר) ומיקרוסופט כבר הודיעו כי ירכשו את השבבים החדשים של AMD.

19:10

מניית החלום הישראלית פורסייט  מתרסקת ב-31%. זאת לאחר שהחברה שפועלת בתחום מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) כדי למנוע תאונות יצאה לסבב גיוס כדי לשרוד ודיללה את המשקיעים הקיימים. החברה גייסה 4.5 מיליון דולר לפי שווי של 10.8 מיליון דולר בלבד. באופן מפתיע מדובר בגיוס לפי שווי שהוא נמוך אפילו מהכסף שנמצא בקופת החברה - 14 מליון דולר ובוודאי מהשווי של החברה לפני ביצוע סבב הגיוס. נדיר מאוד למצוא גיוס כזה מה שמצביע על שווי פעילות שלילי לחברה (בדרך הכלל המינימום זה שווי פעילות אפס) ומלמד על מצוקת המזומנים הגדולה של החברה. בעקבות הגיוס יש לפורסייט מספיק כסף כדי לשרוד עוד כחצי שנה.

18:35

אירופה ננעלה בירידות קלות. מדד הדאקס ומדד הקאק ירדו ב-0.1% כל אחד, ומדד הפוטסי ננעל לא שינוי, ומדד סטוקס 600 נחלש ב-0.3%.

אדידס  ירדה ב-3.3%, סאנופי  הצרפתית ננעלה בירידה של 1.2%, לואי ויטון  נחלשה ב-0.4%, פולקסווגן  ירדה ב-0.7% וב.מ.וו  איבדה 0.6%.

בניגוד למגמה,דויטשה פוסט  עלתה ב-1%, דנונה  הצרפתית הוסיפה 0.7%, וסימנס  הוסיפה 0.5%.

בוול סטריט, מדד S&P 500 מטפס ב-0.6%, הנאסד"ק עולה ב-1.1%, ומדד הדאו ג'ונס מוסיף 0.2%.

17:20

נמשכות העליות בוול סטריט. מדד S&P 500 מטפס ב-0.7%, הנאסד"ק עולה ב-1%, ומדד הדאו ג'ונס מוסיף 0.1%.

בשוק החוב האמריקאי, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה בכ-3 נקודות ונסחרת סביב 4.15%. התשואה על אג"ח לשנתיים לעומת זאת יורדת בכנקודה לרמה של 4.59%.

בשוק הקריפטו, מטבע הביטקוין נסחר בירידה קלה של כ-0.5%, ומחירו עומד על 43.73 אלף דולרים ליחידה. האית'ר עולה ב-2.5% ונסחר סביב 2.3 אלף דולרים למטבע.

16:30

הבורסה בניו יורק נפתחה בעליות, מדד הדאו ג'ונס מוסיף 0.2%, S&P 500 מטפס ב-0.5% והנאסד"ק עולה ב-0.8%. הפתיחה הירוקה מגיעה לאחר שלושה ימים רצופים של ירידות. 

מניית השבבים  AMD  מזנקת ב-5%, אלפאבית  (גוגל) מוסיפה 5.5%, יצרנית המחשבים HP  עולה ב-2.4%, מטא  (פייסבוק) מוסיפה 2.1%, ואמזון  עולה ב-1%.

מחר (ו') צפוי להתפרסם דוח התעסוקה הרשמי של ארה"ב לחודש נובמבר. במידה ותירשם האטה נוספת בתוספת המשרות לשוק האמריקאי, הדבר צפוי לתת רוח גבית לפד להוריד את הריבית בארה"ב.

הבורסות באירופה נסחרות בירידות שערים קלות של עד 0.2%  בדאקס הגרמני ובקאק הצרפתי, בבריטניה מדד הפוטסי נסחר ללא שינוי משמעותי.

מחירי הנפט ממשיכים לעלות. מחירה של חבית נפט אמריקאי עולה ב-1.3% ועומד על 70.2 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט מוסיף 1.2% ועומד על 75.2 דולרים.

15:14

הבורסות באירופה נסחרות בירידות שערים קלות. החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה מעורבת.

בבורסה בגרמניה מניות אדידס , קומרצבנק , דויטשה בנק  ובאייר  נסחרות בירידות שערים.

בבריטניה, בולטות לחיוב מניות גלנקור נשיונל גריד .

בוול סטריט, חברת התוכנה ספרינקלר צונחת בכ-28% במסחר המוקדם לאחר שפרסמה כי תחזית המכירות הפיסקלית שלה לשנת 2025 אכזבה את המשקיעים. 

מנגד, מניית חברת דולר ג'נרל  נסחרת במגמה חיובית בטרום המסחר, לאחר שפרסמה תוצאות לרבעון השלישי שגברו על הציפיות. החברה גם עמדה בתחזיות הרווחים שלה לשנה כולה, כמו גם בתחזיות לצמיחה בהכנסות ומכירות חנויות דומות. 

14:00

ירידות קלות באירופה: הפוטסי הבריטי משיל מערכו 0.1%, הקאק הצרפתי יורד בשיעור דומה והדאקס הגרמני יורד ב-0.2%.

לאחר שזינקו הבוקר ב-1%, מחירי הנפט עולים בשעה זו בכ-0.5%. מחירה של חבית מסוג נפט גולמי עומד על 69.7 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 74.7 דולרים.

עוד בשוק הסחורות, מחיר הזהב עומד על כ-2,048 דולרים לאונקיה, לאחר ששבר שיא השבוע וחצה את רף ה-2,100 דולרים לאונקיה.

קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא בבנק ניהול העושר יוליוס בר התייחס לזינוק במחיר הזהב: "לאחר נאומו של פאוול בשישי האחרון, הקונצנזוס בשוק כבר עבר מצפי של ריביות גבוהות יותר לזמן ארוך יותר לצפי של היפוך מהיר במדיניות המוניטרית בארה"ב, מה שהניע מצב רוח שורי יותר ויותר בשוק תוך דחיפת מחירי הזהב למעלה. ישנן יותר ויותר תקוות בקרב במשקיעים להורדת ריבית מהירה מהצפוי".

"כתוצאה מכך, מחירי הזהב עלו ביום שני במסחר המוקדם והגיעו לשיא חדש מעל 2,100 דולר לאונקיה , טרם ירידת מחירים שנמדדה בהמשך היום.

"למרות שאנו מניחים כי תקופת העלאות הריבית בארה"ב הסתיימה, אנחנו מתקשים להסכים עם הצפי בשוק להורדות ריבית מהירות והיפוך במדיניות המוניטרית בארה"ב. השוק מצפה כעת להורדת הריבית הראשונה על ידי הפדרל ריזרב בארה"ב כבר במרץ 2024 , תוך צפי לריבית נמוכה של 4.0% עד סוף השנה. אנו מאמינים שהורדת ריבית ראשונה תתקיים רק בספטמבר 2024, כאשר הריבית תעמוד על 5% עד סוף השנה, ולכן קשה לנו להסכים עם הפוזיציה השורית בשוק הזהב".

בשוק החוב האמריקאי, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה קלות ונסחרת סביב 4.15%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת במגמה דומה ועומדת על 4.62%.

12:00

בורסות אירופה נסחרות בירידות קלות. החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה מעורבת. 

מאקרו אירופה: הייצור התעשייתי בגרמניה ירד בחודש אוקטובר ב-0.4%. הצפי המוקדם עמד על 0.2%. במקביל, התמ"ג בגוש האירו ברבעון השלישי של השנה ירד ב-0.1% בקצב רבעוני.

מניית חברת התעופה אייר פראנס   צוללת בחדות לאחר שדווח כי בג'י פי מורגן הורידו את המלצתם על המניה לתשואת חסר מתשואת יתר.

במסחר המוקדם בוול סטריט, מניות טסלה , אנבידיה  אמזון  ומטא  נסחרות בעליות קלות. מנגד, מיקרוסופט  נסחרת בירידות קלות.

10:22

בורסות אירופה נסחרות בירידות קלות בשעה זו: הדאקס הגרמני יורד ב-0.2%, הקאק הצרפתי יורד בשיעור דומה והפוטסי הבריטי משיל מערכו 0.4%. 

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה מעורבת.

בשוק הפורקס עולמי, האירו מתחזק קלות מול הדולר. גם הליש"ט מתחזק מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר נחלש בכ-1.4%.

בזמן שמרוקו שומרת על שקט מרשים בכל הנוגע למלחמת חרבות הברזל, על אף ביקורת ערבית שמופנית כלפי רבאט בנושא, חברת אנרג'יאן  הישראלית עדכנה היום (ה') כי נכנסה כשותפה בפעילות של חברת Chariot Energy במרוקו, הכוללת פיתוח בארות בשדה גז טבעי ימי, בהיקף מוערך של 18 BCM (מיליארד מטרים מעוקבים), ואף בחינת קיומם של 11 BCM נוספים.

"זהו הסכם בעל חשיבות מכרעת עבור נכס אנרגיה אסטרטגי של מרוקו", מסרה שרת האנרגיה המרוקאית, ד"ר ליילה בן-עלי. "אנו מקדמים בברכה את הצטרפותה של אנרג'יאן לזכיונות הללו. ההשקעה הזו תתרום רבות למוניטזיציה של נכסי הגז שלנו ולקידום אסטרטגיית האנרגיה השאפתנית שלנו".

08:27

הבוקר באסיה, המדדים המובילים נסחרים במגמה שלילית. הניקיי יורד ב-1.7%, ההנג סנג משיל מערכו 1.1%, בורסת שנחאי מאבדת מערכה 0.1% ומדד הקוספי יורד ב-0.2%.

בוול סטריט, מדדי המניות המרכזיים ננעלו אמש בירידות שערים: הדאו ג'ונס ירד ב-0.2%, ה-S&P 500 ירד ב-0.4% והנאסד"ק השיל מערכו כ-0.6%. 

אילו סקטורים בלטו לחיוב בדוחות בארה"ב 

ענקית הטכנולוגיה הגדולה בעולם, אפל , שוב שברה את שיא כל הזמנים השבוע כאשר ביום שלישי זינקה מניית אפל ביותר מ־2.1%, וזו בדיוק הקפיצה שהיא הייתה זקוקה לה כדי לחצות בפעם השנייה בתולדותיה שווי שוק של 3 טריליון דולר. הפעם האחרונה שאפל עשתה זאת הייתה בסוף יוני האחרון, אז היא הצליחה לשמור על רף 3 הטריליון במשך כל חודש יולי - עד שהגיעו דוחות הרבעון המאכזבים. 

עד מתי "שבע המופלאות" יחזיקו את וול סטריט?  

מרבית המניות הדואליות חזרו מוול סטריט עם פערים שליליים. קמטק   בולטת עם פער שלילי של כ-3.1% ומנגד קמהדע   עם פער חיובי של 2.8%.

הבוקר, החוזים העתידיים נסחרים בירידות שערים.

דצמבר התחיל ברגל שמאל בוול סטריט. מה אפשר ללמוד מההיסטוריה לגבי ההמשך?

בארה"ב, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות הבוקר בירידות שערים. התשואה ל-10 שנים עולה ב-5 נקודות בסיס ונסחרת ברמה של 4.17%, התשואה לשנתיים עולה ב-3 נקודות בסיס ועומדת על 4.63%. המשקיעים ממתינים לדוח התעסוקה הרשמי של ארה"ב שצפוי להתפרסם מחר (ו').

ממשחק ניחושים מול הפד ועד לטרנדים: מלכודות ההשקעה שנחשפו ב-2023  

בשוק הסחורות, מחירי הנפט רשמו אמש (ד') שפל של 11 חודשים במהלך יום המסחר. הבוקר (ה') מחירי הנפט עולים קלות. מחירה של חבית נפט גולמי עולה ב-0.4% ועומד על 69.3 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עולה בשיעור דומה ונסחר סביב 74.6 דולרים.

בגזרת המאקרו, אמש (ד') בארה"ב, פורסם אינדיקטור נוסף שאותת על התקררות שוק העבודה האמריקאי: לפי מדד התעסוקה של חברת ADP, בחודש שעבר נוספו 103 אלף עובדים חדשים, לעומת 106 אלף עובדים באוקטובר וצפי ל-128 אלף עובדים חדשים בנובמבר. ביום ג' דיווח משרד העבודה האמריקאי כי המשרות פנויות ירדו ל-8.73 מיליון באוקטובר, הרמה הנמוכה ביותר מאז 2021. ביום שישי הקרוב יפורסמו נתוני האבטלה הרשמיים. 

מחר (ו') צפוי להתפרסם דוח התעסוקה הרשמי של ארה"ב לחודש נובמבר. במידה ותירשם האטה נוספת בתוספת המשרות לשוק האמריקאי, הדבר צפוי לתת רוח גבית לפד להוריד את הריבית בארה"ב.

הבוקר (ה') בסין, פורסמו נתוני הסחר לחודש נובמבר. הייצוא ירד ב-0.6% בקצב שנתי לעומת צפי של 3.3% הייצוא עלה ב-0.5% בקצב שנתי לעומת צפי לירידה של 1.1%.

בהמשך היום צפויים להתפרסם נתוני הייצור התעשייתי בגרמניה, התמ"ג לרבעון השלישי בגוש האירו והמכירות הסיטונאיות בארה"ב.

עפר קליין, ראש חטיבת המחקר בהראל אומר בסקירתו כי "נתוני שוק העבודה בארה"ב השבוע, לצד נתוני האינפלציה בשבוע הבא, ככל הנראה לא ישנו את הציפיות שלנו שגם ברביעי הבא (13 בדצמבר) הריבית בארה"ב תישאר ללא שינוי, כאשר הפוקוס של הישיבה יהיה על התחזיות המעודכנות של הבנק לאינפלציה, שהייתה בפועל נמוכה יותר בהשוואה לתחזית הקודמת".

עוד בגזרת המאקרו העולמית, קליין מוסיף כי "האינפלציה בגוש האירו ממשיכה לרדת בעקביות, ועל פי האומדן הראשוני היא ירדה יותר מהצפי ל-4.2 אחוזים בנובמבר, הרמה הנמוכה ביותר מאז אמצע 2011".

קליין מסביר ש"רצף הנתונים הללו תרמו להערכות בשווקים שהורדת הריבית בגוש האירו תחל כבר בעוד כארבעה חודשים. אנו מטילים ספק בהסתברות להורדת ריבית כה מוקדמת, במיוחד כשאינפלציית הליבה עדיין גבוהה, התנודתיות הצפויה במחירי האנרגיה בחורף ואי-הוודאות לגבי העלאות השכר של ארגוני העובדים ביבשת בתחילת 2024". בהראל מצפים להורדת ריבית באירופה במהלך 2024, אך מאוחר יותר מהצפי הנוכחי בשווקים.