העיתון הבריטי שהפך לאחד התומכים הגדולים של ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: העיתון שקורא לחרם על חברות אירופיות שפועלות בשטחים, הדיילי מייל מקדיש שער נוסף לשבת השחורה, והאם הודו יכולה להיפגע מהתמיכה בישראל • כותרות העיתונים בעולם 

 על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

והפעם: העיתון שקורא לחרם על חברות אירופיות שפועלות בשטחים, הדיילי מייל מקדיש שער נוסף לשבת השחורה, והאם הודו יכולה להיפגע מהתמיכה בישראל.

התפטרותה של נשיאת האוניברסיטה מעוררת סערה בארה"ב 
צייד מרגלים ואובססיבי לחטיפת חיילים: פרופיל חדש מנתח את דמותו של רב המרצחים 

1העיתון הבלגי שמקדם חרם על חברות אירופיות הפועלות בשטחים

העיתון לה סואר מבלגיה, שבה דעת הקהל והמערכת הפוליטית נוטה נגד ישראל, מפרסם היום "הצצה בלעדית" לדוח שפירסמו שורה של ארגונים לא-ממשלתיים הפעילים בתחום ה-BDS נגד ישראל. תחת הכותרת "Don’t Buy into Occupation" מפרסמים הארגונים רשימה של חברות ומוסדות פיננסיים אירופיים "המעורבים בכיבוש הישראלי בשטחים". "בעוד הפצצות נופלות ללא הפסק על רצועת עזה, הקולוניזציה של הגדה המערבית מתרחשת במהירות שיא", נכתב בעיתון. בין החברות והמוסדות הפיננסיים שמציין העיתון: הבנק BNP Paribas, בנק Belfiux (לשעבר Daxia Bank Belgium) וחברת הכימיקלים Solvay.

מאת פאולין הופמן. מתוך ה"לה-סואר". לקריאת הכתבה המלאה.

2האם התמיכה של הודו בישראל תפגע בתחרות שלה מול סין

אחת ההשלכות של המלחמה בעזה היא התמיכה הברורה של הממשל ההודי בצד הישראלי, שינוי כיוון לעומת המצב בעבר. העיתון האסייתי South China Morning Post, היוצא לאור בהונג קונג, מקדיש פרשנות לשאלה אם הדבר יפגע בסיכוייה של הודו "לעקוף" את סין במונחי המדינה שתוביל את מדינות "הדרום הגלובלי". מסקנת הכותבת היא כי התמיכה של ראש ממשלת הודו  נרנדרה מודי בישראל, שכוללת הימנעות בהצבעה על הפסקת אש באו"ם "בוודאי לא תעניק לו נקודות רבות" באזור, אך כי המדינות בדרום מזרח אסיה ובאזור כולו "צפויות להתחשב יותר בשאלה מה יש להודו או לסין להציע להן... מבחינת סיוע או השקעה".

מאת מריה סיו. מתוך ה-South China Morning Post. לקריאת הכתבה המלאה.

3מדינות אירופה ימנעו כניסה ממתנחלים שהורשעו בעבירות אלימות

גרמניה תמנע כניסה מ"מתנחלים קיצוניים", ככל הנראה ישראלים המתגוררים בשטחים שהורשעו בעבירות אלימות, כחלק ממהלך אירופי לנסות ולקדם בעתיד את פתרון שתי המדינות ולהביע מורת רוח ממצב העניינים הנוכחי בשטחים. כך מדווח היום העיתון הגרמני פרנקפוטר אלגמיינה צייטונג. מדינות האיחוד דנו בצעד, שכבר אומץ והוכרז בארה"ב, במהלך פסגת שרי החוץ שלו ביום שני. "האלימות הקיצונית של מתנחלים נגד פלסטינים חייבת להסתיים", אמר משרד החוץ הגרמני בנימוק המהלך. כמה עשרות בני אדם צפויים להיות כלולים ברשימה.

מאת תומאס גוטשקר. מתוך הפרנקפוטר אלגמיינה צייטונג. לקריאת הכתבה המלאה.

4תצוגת אופנה שנועדה לזעזע ממעשי חמאס על שער הדיילי מייל

העיתון הבריטי דיילי מייל מציג בתמונת השער שלו את יובל שרביט-טרבלסי, שבעלה מור נרצח על ידי מחבלי חמאס במסיבת הטבע נובה, כשהיא לבושה בשמלה שנועדה להגביר את המודעות למעשי הזוועה של חמאס ב-7 באוקטובר, כולל מקרי אונס.

שער הדיילי מייל הבריטי עם תמונה מתוצגת אופנה לזכר קורבנות הנובה
 שער הדיילי מייל הבריטי עם תמונה מתוצגת אופנה לזכר קורבנות הנובה

"תצוגת האופנה המזעזעת והאמיצה ביותר שתראו", כותב הצהובון הבריטי, שמציין כי אלו ששרדו את המתקפה צעדו על מסלול כשהם לבושים בעיצובים שונים שנועדו להזכיר את מתקפת הטרור. רבות מהנשים שהופיעו הצטלמו עם תמונות של בני זוגם שנרצחו.

העיתון, המזוהה עם הצד הימני של הפוליטי, הרבה בחודשים האחרונים להתייצב לצדה של ישראל וקידם את סוגיית החטופים ברצועת עזה, כמו גם תיעוד התקריות האנטישמיות במצעדי תמיכה בפלסטינים.

מאת אנדרו ג'רינג. מתוך הדיילי מייל. לקריאת הכתבה המלאה.