חברת Citadel נותנת כ־7 מיליארד דולר ברווחים חזרה ללקוחות

חברת קרנות הגידור של קן גריפין הציגה ביצועים טובים יותר ממתחרותיה ב‏־2023, עם תשואה של כמעט 15% בקרן הדגל שלה

קן גריפין, מנכ''ל קרן הגידור סיטאדל / צילום: Reuters, Lucy Nicholson
קן גריפין, מנכ''ל קרן הגידור סיטאדל / צילום: Reuters, Lucy Nicholson

חברת סיטדל (Citadel) מתכננת להחזיר למשקיעיה כ־7 מיליארד דולר ברווחים שעשתה בשנה בה שוק מניות סוער והריביות אתגרו את רוב מנהלי קרנות הגידור, כך אמרו אנשים המכירים את החברה.

קרן הדגל המולטי־אסטרטגית בחברה של קן גריפין ממיאמי נתנה תשואה של כמעט 15% ב־11 החודשים הראשונים של 2023, אמרו האנשים. הקרן, ששמה וולינגטון, מספקת למשקיעים חשיפה למניות, אגרות חוב, סחורות וסוגי נכסים אחרים ונתנה תשואה של 38% ב-2022.

רגע לפני סוף השנה, מומחים ממליצים: כך תחסכו בתשלומי המס על רווחי ההון שלכם
בשוק מזהירים ממיתון, הפד חושש מהאינפלציה: מה צפוי הערב בהחלטת הריבית בארה"ב?

לאחר שהחברה תחלק רווחים למשקיעים בשבועות הקרובים, מצפה סיטדל לפתוח את 2024 עם כ־58 מיליארד דולר בנכסים תחת ניהולה,אמרו האנשים המקורבים לחברה.

קרנות גידור רבות אחרות, כולל אלה המנוהלות על ידי אנשים בפרופיל גבוה כמו דן לב וג'ים צ'נוס, התקשו להביא תשואה בשנה שכללה שינויים בתחזיות לגבי אינפלציה והגידול במשכורות, משבר בבנקים האיזוריים ועליות במניות של חברות הטכנולוגיה הגדולות.

הרווחים הממוצעים לקרנות גידור השנה עד נובמבר עמדו על 4.35%, על פי מדד של קרנות על פי משקל שעורכת חברת המחקר HFR. לצורך השוואה, ה־S&P 500 טיפס ב־20.86% כולל דיבידנדים באותה תקופה.

סיטדל: מודל רב ניהולי ותשואות גבוהות

כבר תקופה ארוכה שסיטדל נתחשבת לאחת החברות עם הביצועים הטובים ביותר בתעשייה. החברה נתנה יותר רווחים, לאחר עמלות, ללקוחות מאז השקתה לעומת כל חברת קרנות גידור אחרת, על פי LCH Investments.

שלא כמו קרן גידור קלאסית בה אנליסטים מזרימים רעיונות השקעה למקבל החלטות יחיד, סיטדל מעסיקה עשרות צוותים הסוחרים באופן עצמאי בשווקים סביב העולם בתוך מערכת של פרמטרים של סיכון.

פלטפורמות מהסוג המכונה "רב-ניהוליות" כמו סיטדל צמחו בשנים האחרונות כמרכז הכובד החדש בתעשיית קרנות הגידור. הפלטפורמות העסיקו אנשים באופן אגרסיבי וייקרו את שירותיהם של אנשי השקעות מקצועיים. מנהלי תיקים רבים שהיו יוצאים לדרך עצמאי בתקופה מוקדמת יותר כיום בוחרים לקבל הצעות מפתות להצטרף לפלטפורמה.

משקיעים בקרנות גידור אוהבים את המודל בגלל שהוא ממוקד בייצור הכנסה קבוע - לא בלזנק מעבר לגדר. הקרנות לרוב מאזנות בין הימורים שחלק מהמניות יעלו כשנכסים אחרים יירדו. המודל הזה יכול גם לצמצם את סך החשיפה למניות בעלייה ולתת לכך משקל בביצועים כשהשווקים נמצאים בראלי, כמו השנה.

מדד של ברקלייס של 42 פלטפורמות "רב-ניהוליות" הראה תשואה שנתית של 8.1% בחמש השנים האחרונות, 2% טוב יותר משאר התעשייה.

סיטדל וחברות קרנות גידור גדולות אחרות מחזירות באופן שגרתי רווחים ללקוחות כדי למנוע מהקרנות לגדול מעבר למה שהמנהלים חושבים שיוכלו להשקיע. מאז 2018, נתנה סיטדל תשואה של כ־25 מיליארד דולר ברווחים למשקיעים, אמרו האנשים.