בית הנבחרים אישר את חקירת ההדחה נגד נשיא ארה"ב ביידן

ההצעה אושרה בעזרת הרוב הרפובליקני שבבית הנבחרים, למרות שלא נמצאו ראיות נגד הנשיא • במסגרת החקירה נבדק אם ביידן נהנה מעסקאות החוץ של בנו, האנטר • אחרי ההחלטה נשיא ארה"ב תקף: "תעלול פוליטי חסר בסיס" • הדחה של ביידן באמצעות החקירה נחשבת למהלך בלתי אפשרי

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Doug Mills
נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Doug Mills

בית הנבחרים של ארצות הברית אישר הלילה (בין רביעי לחמישי) את חקירת ההדחה נגד נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. במסגרת החקירה, ולמרות שלא נמצאו ראיות נגד הנשיא, נבדק אם ביידן נהנה באופן לא חוקי מעסקאות החוץ של בנו בן ה-53, האנטר. החקירה מתמקדת בתקופת כהונתו כסגן נשיא ארה"ב בממשל אובמה.

ההצעה עברה ברוב רפובליקני ששולט בבית הנבחרים ותמכו בה 221 חברים לעומת 212 מתנגדים. החקירה צפויה להגביר את המתיחות הפוליטית בין בית הנבחרים לבית הלבן, וזאת לקראת שנת הבחירות ב-2024.

נשיא ארצות הברית ביידן תקף את החחלטה ומסר כי מדובר ב"'תעלול פוליטי חסר בסיס". בהצהרה לתקשורת הבהיר: "אני מתעורר כל יום מרוכז בבעיות שעומדות בפני העם האמריקני. למרבה הצער, הרפובליקנים בבית הנבחרים לא מצטרפים אליי. במקום לעשות הכול כדי לעזור לחייהם של האזרחים, הם מתמקדים בלתקוף אותי בשקרים".

יו"ר בית הנבחרים החדש, מייק ג'ונסון שנחשב לשמרן, קרא לתמוך בחקירה וטען כי ביידן "שיקר שוב ושוב לגבי הפעילות העסקית של בנו ושוחח עם שותפיו העסקיים הזרים של האנטר". ג'ונסון אמר: "החוקה מחייבת את הבית הזה ללכת בעקבות האמת לאן שהיא מובילה, יש לנו חובה לפעול כך".

המאמץ להדיח את נשיא ארה"ב באמצעות החקירה כמעט בוודאות לא יצליח. גם אם בית הנבחרים יצביע בעד הדחת הנשיא - הסנאט יצטרך להרשיע אותו באישומים ברוב של שני שלישים, מהלך שנחשב לבלתי אפשרי כיוון שהדמוקרטים מחזיקים ברוב של 49-51.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12