מור, אלטשולר ונוקד סירבו למכור, ומגדלור תמשיך להיסחר בבורסה

בעלי השליטה בבית ההשקעות מגדלור הגישו הצעה לרכוש את כל מניות החברה • הערב הם סורבו על ידי בתי ההשקעות מור ואלטשולר שחם, וקרן ההשקעות נוקד קפיטל • מגדלור תמשיך להסחר בבורסה, לאחר שהתרסקה בכמעט 90% מההנפקה

שלומי אלברג ואסף בנאי / צילומים: ענבל מרמרי
שלומי אלברג ואסף בנאי / צילומים: ענבל מרמרי

מניית מגדלור , בית ההשקעות האלטרנטיביות, שהתרסקה בכמעט 90% מההנפקה תמשיך להיסחר בבורסה, לאחר שבתי ההשקעות מור ואלטשולר שחם, וקרן ההשקעות נוקד קפיטל החליטו הערב (ה') שלא למכור את חלקם בחברה בחזרה לבעלי השליטה, שלומי אלברג ואסף בנאי שמחזיקים בכ-40% מהמניות, אלא אם בעלי השליטה יעלו את המחיר ויצליחו לשכנע את בעלי המניות למכור את החזקותיהם.

הוא אמור היה להיות בית השקעות אלטרנטיבי. ההרפתקה שלו הסתיימה בנפילה מהדהדת
ניתוח | הדילמה של מור השקעות: יספוג הפסד כבד אצל מפיצה מרכזית של מוצריו?
ביהמ"ש אישר את מכירת רשת האופה מבגדד לידי מאפיית אריאל

הצעת הרכש לא נענתה מכיוון שהיה מדובר בהצעת רכש מלאה - לכל המניות שאינן ברשות אלברג ובנאי, כך שהם יוכלו להפוך את החברה בחזרה לחברה פרטית ולמחוק אותה מהבורסה,  אך על פי הודעת החברה למשקיעים, הם הצליחו לקבל הסכמה חלקית בלבד מבעלי המניות בהיקף של 46.4% בלבד מהמניות שלא בשליטתם. כלומר, כ-86.4% בלבד מהמניות.

היתרה נמצאת אצל בית ההשקעות מור (כ-7.1%), אלטשולר  ונוקד (כ-3.5% כל אחד) וכפי הנראה שלושתם סירבו להצעה. הסכמה למכור את המניות הייתה מהווה למור הפסד של כ-18.5 מיליון שקל על השקעתם בחברה, ולאלטשולר ונוקד היה מדובר בהפסד של כ-8 מיליון שקל כל אחת.

המשמעות של אי קבלת הצעת הרכש היא גם שאלברג ובנאי כלל לא ירכשו מניות כעת. לדברי החברה "לא התקיים התנאי לביצוע מכירה כפויה וכן המציעה לא תרכוש את המניות בגינן התקבלו הודעות קיבול".

מכה נוספת: משפחת שמלצר משכה השקעה

במהלך הימים האחרונים אפשר היה לראות שבשוק לא מאמינים שהצעת הרכש תתקבל, שכן מחיר המניה בשוק השבוע עמד על 44 אגורות, גבוה במקצת מהמחיר שאותו הציעו בעלי השליטה, כלומר השוק אותת לאלברג ובנאי שהוא מצפה להעלאת מחיר.

כזכור, השניים הגישו הצעת רכש לכלל מניות החברה, במחיר של 42.5 אגורות למניה, גבוה במקצת מעל המחיר ביום הגשת ההצעה, אך היה עדיין בקיבוע הפסד משמעותי למשקיעים מההנפקה. על פי מפרט הצעת הרכש השניים השיגו את הסכמתם של שאר השותפים לייסוד מגדלור למכור מניות, המהוות 42.8% מהון החברה. מדובר על מוטי וייס, אחד מהמייסדים ויו"ר הדירקטוריון (כ־20%), המנכ"ל לשעבר רן צדיקריו (12.3%), מנהל השיווק מוטי דביר (כ־8%) וכן יוסי סגול, לשעבר מבעלי חברת מוצרי הפלסטיק כתר (2.5%). השאלה הייתה מה יעשו בתי ההשקעות ובראשם מור, והערב הגיעה התשובה.

במקביל, קיבלה היום מגדלור עוד מכה כאשר חברת דור שלמה של משפחת שמלצר הביעה חוסר אמון והודיעה על משיכה של כ-23% מההשקעה שלה, כ-13 מיליון שקל, בשתי קרנות פרטיות של מגדלור (המקסימום שהיא יכולה על פי ההסכם בין החברות). משפחת שמלצר השקיעה לפני כשנה 75 מיליון בקרנות הגידור "מגדלור הזדמנויות" ו"מגדלור גמישה", שמשקיעות בחברות סחירות בבורסה וגם קיבלה החזקה של כ-26% מזכויות השותף הכללי וחברת הניהול של שתי קרנות הגידור הללו. כעת היא תרד להחזקה של 20%.

מחיר מניית מגדלור ננעל הערב על 44 אגורות למניה ושווי שוק של כ-53 מיליון שקל.