בלבנון מעריכים: זה מה שישראל רוצה להשיג מול חיזבאללה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: תקיפה אנטישמית בניו יורק, הסאבטקסט של יחסי ישראל-חיזבאללה ומילת השנה של הטיימס • כותרות העיתונים בעולם

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

והפעם: תקיפה אנטישמית בניו יורק, הסאבטקסט של יחסי ישראל-חיזבאללה ומילת השנה של הטיימס.

האם חמאס יכול להפוך לאיום עולמי וחברות הספנות באפלה
WSJ | חמאס מתחיל להתכונן ליום שאחרי המלחמה  

1תמיכתה הבלתי מותנת של ארה"ב בישראל

"ככל שחולפים השבועות, הבידוד האמריקאי לצד ישראל גובר", נכתב אמש בלה מונד. מומחה במכון החשיבה Carnegie Endowment for International Peace בוושינגטון, אהרון דיוויד מילר הוא ותיק בדיפלומטיה האמריקאית במזרח התיכון. בראיון ל"לה מונד" הוא דן בתמיכתה הבלתי מותנית של ארצו בישראל. "הישארות לצד הישראלים היא חיונית", אמר מילר. בהקשר של הסיוע ההומנטירי לעזה, אמר מילר כי "ארה"ב לא תאלץ את הישראלים להגדיל בצורה חדה את הסיוע ההומניטרי. מה שנכנס ויוצא לעזה תלוי בעיקר בישראל, במצרים ובחמאס. אני לא יכול לדמיין את ממשל [ביידן] יוצא נגד הישראלים בנושא אימות הסיוע".

מאמר מערכת מתוך לה מונד. לקריאת הכתבה המלאה. 

2הסאבטקסט של יחסי ישראל-חיזבאללה

אמש נכתב באל ג'ומהוריה הלבנוני כי לפי פוליטיקאי המכיר את העמדות, "המטרות הפוליטיות של ישראל במלחמתה בעזה שונות מיעדיה הפוליטיים במלחמה בלבנון". לדברי המקור, בעזה ישראל "שואפת לחסל את חמאס או להפוך אותו למשותק ולא יעיל בכל הסדר שלאחר המלחמה לרצועת עזה. מטרה כזו אינה חלה על לבנון וחיזבאללה ספציפית. כל מה שהיא רוצה בלבנון זה להרחיק את המפלגה ואת האיום על ביטחונה מצפון לנחל הליטני, ולא אכפת לה מתפקידה ומעמדה", נכתב.

עוד נכתב כי "עם זאת, אותו פוליטיקאי, שמכיר את העמדה האמריקאית, טוען כי מה שלא נאמר כאן, הוא שאי מתן אפשרות לחיזבאללה לפריסה צבאית מדרום לנהר הליטני פירושו, בתמורה, הכרה בעמדתה והשפעתה בצפון הליטני, משמע אין מטרה או ניסיון לעקור אותה מהשורש, כפי שישראל ניסתה לעשות ב-2006".

מתוך אל ג'ומהוריה, מאת טריק אלחיחי. לקריאת הכתבה המלאה.

3 חומוס קיצ'ן בניו יורק מותקף שוב

מסעדה כשרה באפר איסט סייד ניו יורק הייתה תחת מתקפה אנטישמית שנייה בתוך ארבעה ימים - והבעלים הזועם דורש מהעיר לעשות משהו בנידון, דווח אמש בניו יורק פוסט. לפני כמה ימים, "אישה מעורערת בנפשה ניסתה לכסות דגל ישראל-ארה"ב במסעדה, דחפה עובדת, והסתערה החוצה לאחר שהפנתה לצוות את האצבע האמצעית, כך לפי המשטרה וסרטונים מטרידים ששותפו ברשתות החברתיות", נכתב. זאת לאחר שכמה ימים קודם לכן אישה מניו ג'רזי ניסתה להפיל את דגל המסעדה לפני שהשליכה מרק על עובד.

"אני דואגת לעובדים שלי. אני רוצה שהם ירגישו בנוח", אמרה לפוסט הבעלים שרון הוטה הישראלית. "כמובן שאני כועסת... ואני מאוד מצטערת שאנחנו צריכים להרגיש מפוחדים לתלות את הדגלים שלנו. העיר לא עושה שום דבר כדי לעזור לנו להרגיש מוגנים יותר".

מתוך הניו יורק פוסט, מאת דין בלסמיני, ג'ורג'יה וורל. לקריאת הכתבה המלאה.

4מילת השנה של הטיימס

"בסוף השנה, מילונאים אוהבים לדון ב'מילה של השנה'. למילונאים צבאיים אין ספק שהמילה של השנה היא 'drones', וכמו כל המילים האופנתיות, זה אומר כמה דברים שונים. אבל אין ויכוח שהסכסוכים באוקראינה ובעזה גרמו לבתי הספר למלחמה בכל מקום לגרד את הראש בתהייה מה המשמעות שלהם לעתיד", כך נכתב אמש בטיימס הלונדוני.

"רק ב-2020 מתכננים צבאיים פקחו את עיניהם כשראו את אזרבייג'ן משתמשת בכמויות של מל"טים טורקיים זולים מסוג Bayraktar TB-2 כדי לירות ולעצור את הטנקים הרוסיים המודרניים של ארמניה. היעילות של מל"טים זולים מול מתכת כבדה ויקרה הייתה מבהילה", נכתב. צוין כי "עבור אנליסטים רבים, הרחפנים/מל"טים מייצגים את המהפכה האחרונה בתחום כוח האוויר, ושינוי הפרמטרים במשוואות המורכבות בין ניצחון לתבוסה בשדה הקרב". עוד נכתב כי מטוסי קרב עדיין מתחרים על עליונות כשהם פועלים ונלחמים בגובה 20 , 30 או 40, אלף רגל. "אבל בגובה 5,000 רגל, המרחב האווירי שייך כעת לרחפנים. זה הפך לתחום המרחבי החדש של הלוחמה המודרנית".

מתוך הטיימס, מאת מייקל קלארק. לקריאת הכתבה המלאה.

5חג המולד בירושלים

"במהלך חודש דצמבר רגיל, הרחובות העתיקים מוארים ושוקקים, בליווי שירי חג המולד מתנגנים בחנויות הסמוכות. בלילות ובימים שקטים אלה, הרחובות ריקים ברובם", נכתב אמש באל ג'זירה לקראת חג המולד בירושלים. "זה אפילו לא מרגיש כמו חג המולד", צוטט כריסטו, "חנווני פלסטיני מופנם מתוך חנות המזכרות הנוצרית שלו המצוידת בבגדים דתיים יפים".

נכתב כי "אפילו ההרס הכלכלי של הקורונה והאלימות של האינתיפאדה השנייה לא השפיעו עד כדי כך על חגיגות חג המולד בירושלים. נוצרים פלסטינים רבים אומרים כי חג המולד הזה בירושלים הוא חסר תקדים בכמה הוא נטול שמחת חג המולד".

מאמר מערכת מתוך אל ג'זירה. לקריאת הכתבה המלאה.