מהם הסרטים והסדרות הנצפים ביותר בישראל בשנה החולפת?

רשימות התכנים הנצפים ביותר של הוט, yes וסלקום ב־2023 מצביעות על העדפה ברורה לתכני מקור • בין סדרות הרכש בלטו יורשים והלוטוס הלבן • הסרט התיעודי #NOVA הפך למסמך הדוקומנטרי הנצפה ביותר בתולדות yes

הסדרות הנצפות של השנה: אלף של yes, יורשים בסלקום, משמר הגבול של הוט / צילומים: אוהד רומנו, HBO באדיבות סלקום TV; עיבוד: טלי בוגדנובסקי
הסדרות הנצפות של השנה: אלף של yes, יורשים בסלקום, משמר הגבול של הוט / צילומים: אוהד רומנו, HBO באדיבות סלקום TV; עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לקראת סיום 2023 מפרסמות פלטפורמות התוכן בישראל - yes, הוט וסלקום - את רשימות התכנים הנצפים ביותר בשנה החולפת, גם בצל המלחמה מול ארגון הטרור חמאס. מתחילת המלחמה, הישראלים מחוברים יותר לחדשות, אך הם חוזרים לאט־לאט לצפייה בתכנים נוספים - עם העדפה ברורה לתכני מקור.

yes

שליש מהצפייה: דרמות

לפי נתוני חברת yes, הצפייה הממוצעת טיפסה ל־10.1 שעות ביום, בהשוואה ל־9.2 שעות בשנה שעברה, כאשר בתחילת המלחמה זינק הנתון ל־12 שעות ביממה. כצפוי, הצופים התרכזו בערוצי הברודקאסט: עד המלחמה שיעורי הצפייה עמדו על 48%, ומתחילתה - כ־60%. ב־yes אף זיהו כי היקף הצפייה בתכני ילדים זינק ועבר את זה של החופש הגדול.

לפי yes, לאורך 2023 כשליש מהצפייה בתכני ה־VOD הוקדש לדרמות, 18% טלנובלות, 13% תכני ילדים, פעולה 11% וקומדיה 10% (במלחמה זינק נתח זה ל־15%). משק בית ממוצע צפה ב־23 סדרות וב־35 סרטים במהלך השנה האחרונה.

10 הסדרות הנצפות ביותר ב־yes  הן: אלף, מלכת היופי של ירושלים, המדובב: חשבון פתוח, הלוטוס הלבן (עונה 2), פריפריה אימפריה, הלוטוס הלבן (עונה 1), המדובב (עונה 1), הבוזגלוס (עונה 7), רוחות ביירות ודנה קמה. מתוך הרשימה, שבע הן הפקות מקור.

אלף / צילום: אוהד רומנו
 אלף / צילום: אוהד רומנו

באשר לסרטים, במקום הראשון נמצא הסרט התיעודי המדובר #NOVA, שהוא גם המסמך הדוקומנטרי הנצפה ביותר בתולדות yes. המשך העשירייה: כרטיס לגן עדן, אהבה בשחקים: מאווריק, ימי הפיק, נחיתת חירום, מבצע פורצ'ן: תרגיל מלחמה, חתונה אש!, ג'ון וויק 4, נראתה לאחרונה בחיים ובלאק אדם.

הוט

ההצלחה של גולדה

בהוט חילקו את התכנים למספר קטגוריות צפייה. 10 הסדרות הישראליות הנצפות ביותר בהוט הן: משמר הגבול, גולסטאר, מחוברים, נסרין אגדה, משפחת שדה, בעלת החלומות, קורדרוי, חאנשי, 4:20 וסיירת מטכ"ל. בין סדרות הרכש הנצפות ביותר נמנות הלוטוס הלבן, יורשים, חקירה בהילוך גבוה והרופא הטוב. לפי הוט, הפרק הנצפה ביותר בכל השנה היה פרק הבכורה של הסדרה משמר הגבול, וגם במבט כולל היא רשמה את הנתונים הטובים ביותר ב־2023.

משמר הגבול (HOT) / צילום: אוהד רומנו
 משמר הגבול (HOT) / צילום: אוהד רומנו

הסרטים הנצפים ביותר בהוט השנה היו המיניונים 2: עלייתו של גרו, אינסופי, אהבה בשחקים: מאווריק, העיר האבודה, עולם היורה: עולם חדש, מבצע פורצ'ן: תרגיל מלחמה, לא זמן למות, סוניק: הסרט 2, כרטיס לגן עדן והשורד האחרון.

הסרט "גולדה", שעלה לפלטפורמה אחרי 7 באוקטובר, הוא הסרט עם נתוני הפתיחה הגבוהים ביותר בתקופה הזו בהוט. בנוסף, ניכרת עלייה בתכני ילדים ונוער, כש"פול ספיד" היא סדרת הילדים הנצפית של השנה, למרות שעלתה רק בנובמבר האחרון.

סלקום

דרמה, תחקירים ובידור

בסלקום לא הוציאו סיכום שנתי עם כלל קטגוריות, אך בין הסדרות שזכו למספר הצפיות הגבוה ביותר נרשמו יורשים, האחרונים מבינינו, קתרינה ובארי. מבחינת התכנים הבלעדיים, הרשימה כוללת את ילוסטון, רוחות רפאים, 60 דקות, גברת מייזל המופלאה (במסגרת ההסכם עם אמזון פריים) ואמריקה גוט טאלנט.

מתוך ''יורשים'' (HBO) / צילום: באדיבות סלקום TV
 מתוך ''יורשים'' (HBO) / צילום: באדיבות סלקום TV