מוצרי ההיגיינה הנשית שיזרימו לחברה של המושבניקים עד 140 מיליון שקל

עלבד, חברה לייצור מטליות לחות ובדים לא ארוגים, מדווחת כי לאומי פרטנרס ושותף נוסף צפויים להשקיע 81 עד 140 מיליון שקל בחברת בת שתוקם לפעילות ההיגיינה הנשית • סכום ההשקעה הסופי של לאומי והשותף ייקבע בהתאם לתוצאות החברה החדשה בשנים 2024-2025

מפעל ייצור חברת '' על בד '' / צילום: איל יצהר
מפעל ייצור חברת '' על בד '' / צילום: איל יצהר

חברת עלבד , המייצרת בדים הלא ארוגים, מגבונים וטמפונים לנשים, דיווחה על מזכר הבנות לא מחייב עם לאומי פרטנרס ושותף נוסף שצפויים להשקיע 81 עד 140 מיליון שקל תמורת 35%-40% בחברת בת שתוקם לפעילות ההיגיינה הנשית (טמפונים) של על בד וכן הלוואה של 30 מיליון שקל לצורך מימון פעילות החברה. סכום ההשקעה הסופי של לאומי והשותף ייקבע בהתאם לתוצאות החברה החדשה בשנים 2024-2025. בעקבות הדיווח, מניית החברה מזנקת ביותר מ-12% לשווי של 213 מיליון שקלים.

חסכונות הפנסיה של הציבור זינקו ב-50% בחמש שנים וזה עדיין לא מספיק  
הגמל וההשתלמות מסכמים שנה: מה קרה לתשואות? 

המשמעות היא גם שבלאומי מתמחרים את שווי פעילות הטמפונים ב-202 מיליון שקל לפחות (ועד 400 מיליון שקל בתרחיש האופטימי), שווה ערך לכל פעילותה של על בד, וזאת כאשר מדובר ב-15% מפעילותה של חברת על בד ולדבריה היא "נחשבת לספקית הגדולה לשוק טמפוני ה-PL בארה"ב ובעלת מותגים חדשים בשוק טמפוני הכותנה האורגנית והמוליכים המתכלים".

עלבד מציגה: דוחות רבעוניים חזקה לרבעון השלישי של השנה

על פי דוחותיה הרבעוניים של על בד, ששייכת למושב משואות יצחק (65.9%) ובהנהלת יעקב חן, המגמה החיובית בתחום נמשכה במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, כאשר החל משנת 2022 יש עודף ביקושים, בעיקר בארה"ב, בשל יציאת "מתחרה משמעותי מהשוק". לדברי החברה, גם התחזקות הדולר מול השקל וכן ירידת מחירי התובלה והלוגיסטיקה סייעו לחברה שבמקביל העבירה את פעילות האריזה של חלק מהמוצרים שלה לאוזר הסחר החופשי בירדן.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה פעילות הטמפונים רשמה הכנסות של 194 מיליון שקל, EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים פחת והפחתות) של 45.5 מיליון שקל, ורווח תפעולי של 30 מיליון שקל. במקביל, החברה רשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הכנסות של 1.3 מיליארד שקל, גידול של 18.5%. הרווח התפעולי בתקופה זינק ל-68.9 מיליון שקל (לעומת 20 מיליון אשתקד) והחברה רשמה רווח נקי של 18.5 מיליון שקל.

בתחילת השבוע דיווחה על בד על מכירת 50% מהזכויות בקרקע עליו נמצא המפעל של החברה בעיר דימונה, תמורת 40 מיליון שקל. הרוכשת, שמן נדל"ן, תשכיר אותם מחדש לעל בד עצמה תמורת דמי שכירות של 3 מיליון שקל לפני הצמדה.