האקסית שקודמה, מנהל ההשקעות שפוטר וההאשמות שנדחו: סערה בקרן הגידור הגדולה בעולם

לפי בלומברג,מנהל ההשקעות הראשי לשעבר של קרן הגידור ברידג'ווטר טוען כי המנכ"ל הישראלי ניר בר דעה פיטר אותו כדי לקדם את האקסית שלו לתפקיד • משרד עורכי דין שבדק את התלונה קבע שהיא לא מוצדקת

ניר בר דעה, מנכ''ל ברידג'ווטר / צילום: מירב חבד אלון
ניר בר דעה, מנכ''ל ברידג'ווטר / צילום: מירב חבד אלון

הישראלי ניר בר דעה (42) הפך לפני שנתיים למנכ"ל קרן הגידור הגדולה בעולם, ברידג'ווטר, שהקים המיליארדר ריי דליו לפני קרוב ל-50 שנה. מאז המינוי הוא מוביל שינויים ארגוניים בחברה כמו פיטורי כ-8% מהצוות, שהם כ-100 עובדים.

הסבא קנה אפילו את מתחם הבימה: הכירו את המשפחה שמחזיקה ב-200 נכסים באזור ת"א והמרכז
היזהר, האויב משדר: מאחורי הקלעים של ערוץ הטלגרם של חמאס

על פי סוכנות הידיעות בלומברג, אחד האנשים שלא אהבו את השינויים בחברה הוא מנהל ההשקעות הראשי לשעבר, פול רוס בן 43, שלטענתו הוחלף ע"י בר דעה בידי מי שהייתה בקשר רומנטי איתו במשך כ-4 שנים בעבר, ארין מיילס, וכן מקורב אחר, שון מקרי בן 37, שאף היה מאורס בעבר למיילס, בת ה-36. רוס הגיש תלונה פנימית בחברה לפיה השניים קודמו ע"י בר דעה ובעצם הופלו לטובה על רקע גיל ומין.

הדברים הללו הובילו לחקירה מצד דירקטוריון ברידג'ווטר באפריל האחרון. אבל החקירה שנוהלה ע"י משרד עורכי הדין Clarick Gueron Reisbaum לא מצאה את הטענות של רוס כמוצדקות, כך "לפי אנשים שמכירים את התהליך" אומרים בבלומברג.

בתגובה שכוונה לכאורה נגד רוס, ציטטו בסוכנות הידיעות את היו"רים המשותפים של ברידג'ווטר, מרגו קוק ומייק מקגביק, שאמרו כי "עובד לשעבר טען שאחת מהאנשים הטובים ביותר שלנו, אישה עם למעלה מ-14 שנות ניסיון וביצועים טובים יותר בחברה, קודמה מסיבות אחרות מלבד הכישורים הנרחבים שלה" וזאת למרות שקודם לכן שיבח אותה. "כדי לקדם את האינטרס האישי שלו" ביקרו השניים את רוס, "הוא מנציח דינמיקה מזיקה עמוקה שנעשה בהם שימוש נגד האנשים המוכשרים ביותר, ונשים ספציפית". את התגובה של רוס לא הצליחו להשיג בבלומברג.

הרבה עזבו, אבל מי שנשאר - נשאר לזמן ארוך

יחסי העבודה בקרן הגידור נחשבים לקרובים, כאשר אנשים הופכים לחברים גם מעבר לשעות העבודה ואצל חלקם מדובר גם בקשרים רומנטיים. על פי בלומברג, המקרה של בר דעה ומיילס לא חריג. מדובר באנשים צעירים שעובדים שעות ארוכות מחוץ לעיר ניו יורק, ולכן "מערכות יחסים רומנטיות נפוצות" מצוטטים עובדים בחברה לשעבר.

לדבריהם, צורת הניהול ההדוקה של ריי דליו עודדה תרבות של אי הסכמה גלויה, כאשר עובדים "בילו שעות בדירוג זה של זה, ורוב הפגישות הוקלטו" כדי שניתן יהיה ללמוד מהם בהמשך. העובדים המצוטטים מדברים על סביבת עבודה קשוחה שאינה מתאימה לכולם ומנגד אנשים שאומרים שזה עוזר ליצור את הקשרים העמוקים הללו, בהתאם לתפיסה של דליו. חלק מהעובדים עוזבים כעבור זמן קצר אך אלה שנשארים נוטים להישאר להרבה שנים. הסייג על מערכות יחסים הוא שזה אסור אם מדובר בעובדים בכפיפות ישירה או השפעה או שליטה על העסקת האדם השני.

בבלומברג מציינים שבר דעה ומיילס התקדמו במקביל בקרן הגידור. "עד 2019, הוא היה ראש משותף של מנוע ההשקעות - ברידג'ווטר למחקר, מסחר ובניית תיקים - אחד התפקידים המובילים בחברה. מיילס הפכה למנהלת משותפת של מחלקת מחקר מניות. היא נבחרה לשותפה עד 2021 ולימים תצטרף לוועדת ההשקעות. בר דעה קפץ לתפקיד המשנה למנכ"ל. הוא הפך למנכ"ל משותף ב-2022, שבע שנים בלבד לאחר שהצטרף לקרן הגידור", כתבו. עם זאת הם מציינים כי "בגלל מערכת היחסים הקודמת שלהם, בר דעה לא מעורבת בהחלטות לגבי השכר של מיילס".

ומה באשר למקרי? הוא כאמור היה מאורס למיילס. הוא הוביל את ההשקעות במטבעות של ברידג'ווטר ואת המחקר בסין ונשוי לעובדת אחר ברידג'ווטר, שעד לאחרונה הייתה ראש הסגל של בר דעה, על פי בלומברג.