בתקופה כה לחוצה, גם במבה יכולה לרגש ולהפוך לפרסומת האהובה ביותר

הקמפיין הכלל-ישראלי של אסם רושם אהדה גבוהה כבר בשבוע הראשון לעלייתו לאוויר, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • המפרסם שרשם את ההשקעה הגבוהה ביותר הוא מותג הרכב החשמלי הסיני XPENG

אליעד בקמפיין במבה של אסם / צילום: צילום מסך
אליעד בקמפיין במבה של אסם / צילום: צילום מסך

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.

הפסקת הפרסומות עדיין לא חזרה לעצמה, אבל מפרסמים גדולים רבים כבר נמצאים באוויר עם קמפיינים, ולאחרונה הצטרפו גם חברות המזון. כך, תנובה עלתה בקמפיין מכירתי ל"סדרה הצמחונית" שלה, בלי שום אזכור מלחמתי ובלי ניסיון מאולץ לקישור.

משרד הביטחון בעסקת ענק והמבוכה של טורקיה 
האקסית שקודמה, מנהל ההשקעות שפוטר וההאשמות שנדחו: סערה בקרן הגידור הגדולה בעולם 

אסם, לעומת זאת, עלתה בקמפיין לבמבה שכולו מבוסס על הישראליות ותחושת הבית, וכמובן על התינוק המפורסם - אבל גם פה, בלי להגיד "יחד ננצח" או כל קלישאת רגש מלחמתית אחרת. שני הקמפיינים הם באמצעות מקאן ת"א.

 

השימוש בשיר ילדים שכאילו נכתב במיוחד עכשיו אבל בכלל לקוח מפסטיגל הקורונה (בביצוע הפרזנטור אליעד), הסיטואציות מחיי היומיום והחמידות הכללית מסייעים לפרסומת הבמבה להתברג במקום הראשון באהדה. אסם היא גם המשקיע השלישי בגודלו על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, עם כמיליון שקל.

מותגי רכב רבים עלו לאחרונה בקמפיינים לא מספיק מבודלים או יצירתיים, מה שלא מאפשר לצופה להבחין ביניהם, והתוצאה: אף אחד מהם אינו מתברג בדירוג. מתוכם, הפרסומת של מותג הרכב החשמלי הסיני XPENG היא המושקעת ביותר השבוע מבחינה תקציבית - כ־1.4 מיליון שקל.

המותג, שנכנס לאחרונה לישראל, בחר באלון אבוטבול כפרזנטור וברגעים משני מציאות בתולדות העולם המערבי המודרני, כדי להעביר את המסר שזה גם מה שעומד לקרות כעת בישראל. כיאה לפרסומת רכב בניחוח גלובלי, הכול מלוטש ונוצץ, אבל כאמור התוצאה אינה מספיקה לכניסה לעשירייה.

אלון אבוטבול בקמפיין XPENG / צילום: צילום מסך
 אלון אבוטבול בקמפיין XPENG / צילום: צילום מסך

השבוע מתברגים בדירוג ארבעת הבנקים הגדולים, למרות שאף אחד מהם לא היה כלל באוויר. זה גם לא הפריע לפרסומת של הפועלים להיות הזכורה ביותר, שבוע שלישי ברציפות. הפרסומת, שנועדה לקדם את "פק"ל המילואים" של הבנק, פועלת על הרגש באמצעות הצגת הקשר בין מילואימניקים לבני משפחותיהם שנותרו בעורף. עם זאת, מבחינת אהדה היא נמצאת רק במקום השמיני.

קמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך
 קמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

המהפך של בזק

רגע לפני ששנת 2023 מסתיימת, בחברת בזק - מהמפרסמים הגדולים במשק - נפרדים מהפרזנטור הוותיק גידי גוב. אחרי כ־15 שנות עבודה עם הזמר, ואינספור קמפיינים בכיכובו, הוחלט להחליפו בסטנדאפיסטית והשחקנית עדי אשכנזי.

במהלך 2023 התקבלה בבזק ההחלטה לחדש את הקו הפרסומי של החברה ב־2024. כחלק מכך, בחברה חיפשו דמות חדשה שתייצג את ערכי הישראליות ותשדר אותנטיות ומובילות, וכך הגיעה הבחירה באשכנזי. קמפיין ראשון בכיכובה אמור לעלות כבר בינואר. נזכיר כי במקביל משמשת אשכנזי כפרזנטורית של קניוני עופר - ובשבוע הבא אף אמורה לעלות לאוויר פרסומת חדשה בכיכובה.

משקיעים קצת יותר

ההשקעה בפרסום רושמת עלייה קלה, מ-26 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-28 מיליון שקל השבוע (היקף נמוך ביחס לימי שגרה).

שורות צפופות

ארבעה משרדי פרסום גדולים אחראים ל־90% מהפרסומות בדירוג.

בלי נשים

רק בפרסומת אחת בדירוג מופיעה פרזנטורית, וגם היא למעשה לא שודרה השבוע (רותם סלע לדיסקונט).