ישראל במלחמה | סיקור שוטף

בלינקן בהצהרה: "יש יותר מדי קורבנות בעזה, הדיון בהאג – הסחת דעת"

אחרי מתקפת הכטב"מים מלבנון שכללה פגיעה בבסיס פיקוד הצפון, בלבנון דיווחו על חיסול פעיל חיזבאללה שהוביל את המתקפה • שגריר סעודיה בלונדון: עדיין מעוניינים בנרמול היחסים עם ישראל, לאחר המלחמה • בלינקן נועד עם קבינט המלחמה: "להגביר את הסיוע ההומניטרי בעזה" • הותרו לפרסום שמותיהם של 9 חיילי צה"ל שנפלו בעזה • עדכונים שוטפים

שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן / צילום: אמיל סלמן-הארץ
שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן / צילום: אמיל סלמן-הארץ

עדכונים שוטפים

22:41 - בחיזבאללה מכחישים את חיסול הבכיר

אחרי שדובר צה"ל קיבל אחריות לחיסול אבו מעדי, בכיר בחיזבאללה, בארגון הטרור הכחישו בהצהרה רשמית חריגה: "לא חוסל מפקד מערך הכטב"מים או מפקד המערך האווירי שלנו כפי שטענה ישראל". נציין כי דובר צה"ל אישר שחוסל מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של חיזבאללה.

22:30 - בניגוד לדברי בלינקן, שר האוצר סמוטריץ' הודיע: "נפעל לאפשר את פתיחת שערי עזה להגירה מרצון של פליטים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ישראל לא תעביר שקל לרשות הפלסטינית, וזאת בניגוד שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן. "ברוך הבא לישראל. אנו מעריכים מאוד את תמיכתה של ארה"ב בישראל, אך במה שנוגע לקיום שלנו בארצנו נפעל תמיד לפי האינטרס הישראלי", כתב.

"נמשיך להילחם בכל העוצמה כדי להשמיד את החמאס, לא נעביר שקל לרש"פ שיגיע למשפחות הנאצים בעזה", טען השר. בנוסף ביטא סמוטריץ' עמדה מנוגדת לזו של נתניהו (כפי שציין בלינקן בהצהרתו), בנוגע להגירת עזתיים: " נפעל כדי לאפשר את פתיחת שערי עזה להגירה מרצון של פליטים כפי שהקהילה הבין-לאומית נהגה כלפי הפליטים מסוריה ואוקראינה".

21:47 - קיצוץ מספר משרדי הממשלה בצל המלחמה: הצעד של השר שיקלי נתקל בקשיים

המהלך של השר עמיחי שיקלי לוותר על תפקיד השר לשוויון חברתי ולחזור לכנסת, נתקל בקשיים, כך דיווחנו הערב ב"מהדורה המרכזית". כדי לחזור לכנסת, על שיקלי להתפטר משני התפקידים שלו כשר (שוויון חברתי ותפוצות), ורק אז יוכל להישבע מחדש כשר התפוצות בלבד וכח"כ. חברי כנסת מהליכוד העבירו מסר לנתניהו שהם לא יתמכו במינוי המחודש של שיקלי, והסיבה היא שחלקם מבינים שהם הבאים בתור לשלם מחיר פוליטי.

20:50 - דובר צה"ל מאשר: ישראל חיסלה בכיר ביחידה האווירית של חיזבאללה

דובר צה"ל נשא הערב הצהרה ובה אישר כי צה"ל חיסל את מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של חיזבאללה, אבו מעדי. "אבו מעדי הוביל עשרות פעולות באמצעות כטב"מים. עשרות שיגורי כטב"מים בוצעו, שניים מהם פגעו בבסיס פיקוד הצפון, אין נפגעים ונגרם נזק שולי, ו-3 שעות לאחר מכן הוא חוסל עם פעילים נוספים".

דובר צה"ל אישר כי בנוסף לחיסול אבו מעדי, חוסלו שלושה מחבלים נוספים בלבנון. "נמשיך לפעול בנחישות מול כל איום בשטחנו. נמשיך לפעול כדי להביא מצב ביטחוני אחר לתושבי הצפון", אמר בהצהרה. על החטופים אמר: " מוטלת עלינו החובה המוסרית להחזיר את כולם הביתה".

20:20 - בלינקן בהצהרה לאחר המפגש עם משפחות החטופים: "עבורם - כל דקה היא נצח"

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן קיים הצהרה לאחר הפגישה עם משפחות החטופים: "פגשתי אותם כבר כמה פעמים. עבורם כל דקה היא נצח". עוד אמר בלינקן בהצהרה: "אנחנו עסוקים בהשבת החטופים, במניעת התרחבות הלחימה ובסיוע הומניטרי לפלסטינים. אנחנו עומדים לצד ישראל, חמאס ממשיך לקרוא להשמדתה".

לקראת הדיון בהאג, אמר שר החוץ בלינקן כי הדיון נגד ישראל הוא "הסחת דעת", אך ציין כי מספר ההרוגים בעזה "גבוה מדי". בלינקן התייחס גם לסיוע ההומניטרי בעזה, וטען שיש להגדיל אותו ולוודא שהוא מגיע באופן בטוח. על הלחימה בגבול הצפון: "ארה"ב עומדת לצד ישראל, אנחנו רוצים להבטיח שגבול הצפון יהיה בטוח".

20:15 - המגעים לעסקה לשחרור חטופים: משלחת ישראלית ונציגי חמאס יגיעו למצרים

בימים הקרובים תצא משלחת בדרגי עבודה של השב"כ וגורמים אחרים למצרים במטרה לראות איך מתקדמים במשא ומתן לשחרור חטופים, כך דיווחנו הערב ב"מהדורה המרכזית". בישראל מקווים שיהיה אפשר לקשור בין הדרישה להחזרת תושבים עזתיים לצפון עזה ובין שחרור החטופים. המצרים זימנו גם את נציגי חמאס. גורם ישראלי טען: הפערים עדיין גדולים מאוד.

20:00 - צה"ל חשף תיעוד של היתקלות לוחמי הצנחנים במחבלי חמאס בח'אן יונס

פנים אל פנים, בתוך בית, צה"ל חשף תיעוד מהיתקלות לוחמי צנחנים במחבלי חמאס בח'אן יונס. בקרב בתוך מבנה במעוז הטרור התבצרו כמה מחבלים. לאחר שהמחבלים זרקו רימונים ופתחו בירי, הלוחמים חתרו למגע - וחיסלו אותם. דובר צה"ל הודיע כי בהיתקלות נהרג כלב עוקץ שפעל עם הכוח, וכי שבעה לוחמים נפצעו.

19:59 - לשכת רה"מ: נתניהו הנחה לעצור פינוי והריסה של בתי לוחמים

לשכת ראש הממשלה הודיעה לאחר פינוי המאחז בגוש עציון הלילה, כי ראש הממשלה נתניהו הנחה שכל עוד נמשכת המלחמה, ייעצרו פינויים והריסתם של בתי לוחמים ומשרתי מילואים מתיישבים ביהודה ושומרון.

19:48 - היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה: מדינת ישראל וגופי הביטחון מחויבים לפעול לפי הדין הבינ"ל ודיני הלחימה

היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה פרסמו הבהרה לאחר פניות שהתקבלו בעניין התבטאויות בנושא מלחמת "חרבות ברזל", ובה ביקשו "להבהיר את המובן מאליו". "מדינת ישראל, ובכלל זאת גופי הביטחון, מחויבים לפעול לפי עקרונות הדין הבין-לאומי ודיני הלחימה", מסרו.

"התבטאויות שיש בהן כדי לקרוא, בין היתר, לפגיעה מכוונת באזרחים בלתי מעורבים, נוגדות את המדיניות הנוהגת ועלולות להוות עבירות פליליות, לרבות עבירות הסתה. בימים אלה מצויים כמה מקרים בבחינה של גורמי אכיפת החוק".

18:47 - דיווח ברויטרס: מצרים דחתה הצעה של ישראל לפיקוח ישראלי רב יותר על אזור החיץ המצרי עם עזה

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח שמצרים דחתה הצעה של ישראל להגברת הפיקוח הישראלי על אזור החיץ בגבול מצרים-עזה. לפי הדיווח, מצרים מתעדפת את המאמצים לתיווך הפסקת אש לפני העבודה על ההסדרים שלאחר המלחמה.

19:40 - ממצאים ראשוניים בתחקיר האסון באל-בוריג': הפיצוץ לא נגרם מירי אויב

מתחקיר ראשוני של צה"ל עלה כי באסון באל-בוריג' שבו נהרגו 6 חיילים, חומר הנפץ הופעל מרשף פגז של טנק צה"לי. מערכת החבלה הופעלה אחרי ירי טנק, והתפוצצה מיד עם ירי הפגז.

18:35 - האיום החות'י: ספינת מלחמה בריטית בדרכה לים סוף

שר ההגנה של בריטניה גרנט שאפס הודיע שספינת המלחמה הבריטית HMS Richmond בדרכה לים סוף, כחלק מההתמודדות עם איום החות'ים. הספינה תצטרף לספינת המלחמה הבריטית HMS Diamond שכבר פועלת באזור.

18:16 - התרעות הופעלו בשדרות ובעוטף עזה

אזעקות נשמעו בשדרות בעקבות ירי רקטי. עיריית שדרות הודיעה כי חמש רקטות נורו לעבר העיר וכי שלוש מהן יורטו מעליה. השתיים האחרות יורטו או נפלו מחוץ לעיר. "אין נפגעים בגוף ולא נגרם נזק לרכוש".

18:00 - בלינקן נפגש עם נציגי משפחות חטופים אמריקנים

17:40 - דיווח בלבנון: כטב"ם ישראלי נוסף תקף בדרום המדינה

בלבנון דיווחו כי כטב"ם ישראלי תקף בכפר אל-ע'נדוריה שבדרום המדינה, מקום שבו מוקדם יותר הותקף רכב שהיו בו שלושה פעילי חיזבאללה. בהמשך, צה"ל הודיע כי תקף תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה באמצעות כלי טיס.

בצה"ל ציינו כי בנוסף לתקיפת התשתיות הצבאיות באמצעות כלי טיס, מטוס קרב של חיל האוויר תקף תשתית טרור של חיזבאללה במרחב הכפר יארון שבדרום לבנון, וכלי ארטילריה של צה"ל ירו לעבר מרחבים שונים בדרום לבנון. על חדירת כלי הטיס מסר צה"ל כי מטרה אחת יורטה.

על רקע התקיפות בלבנון, בחיזבאללה הודיעו רשמית על חיסולו של עלי חסין ברג'י, אחראי מערך הכטב"מים של חיזבאללה בדרום לבנון. בהצהרה של ארגון הטרור הוא כונה "שהיד לוחם" ולא מפקד, בשונה מבכיר כוח רדואן ויסאם א-טויל שחוסל אתמול. מתחילת המלחמה ארגון הטרור הצהיר על 158 הרוגים משורותיו.

17:30 - ארדן הציג באו"ם עוגת יום הולדת לכפיר ביבס, וביקש שהעוגה תישאר כתזכורת עד שישוב הביתה

השגריר באו"ם גלעד ארדן הציג עוגת יום הולדת לציון יום הולדתו של התינוק החטוף כפיר ביבס שיחול בקרוב, וביקש שהעוגה תישאר כתזכורת עד שישוב הביתה. בנאום בעצרת הכללית של האו"ם התייחס ארדן לביבס שיציין יום הולדת שנה בשבי חמאס.

ארדן פנה לשגרירים ואמר: "רבים מכם הורים, סבים וסבתות, מחכים לכל רגע ראשון של התינוק. אבל התינוק כפיר ביבס הוא סמל לאכזריות חמאס. כפיר צפוי 'לחגוג' את יום הולדתו הראשון בשבי חמאס. הוא אפילו לא יודע להגיד 'אימא'. האם הוא מקבל את מה שהוא צריך? איך אפשר להחזיק תינוק חטוף בידי טרוריסטים. הכי עצוב שהוא נשכח על ידי ארגון כמו האו"ם. אתם מדברים על הפסקת אש שתשאיר את השליטה בידי אנשים כאלה? כמה פשטתם את הרגל מוסרית?"

17:24 - שר החוץ של בריטניה: "מודאג מכך שיכול להיות שישראל עברה בעזה על החוק הבינ"ל"

שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון אמר שהוא מודאג מכך שייתכן וישראל עברה על החוק הבין-לאומי בפעילותה בעזה. לדבריו, הייעוץ המשפטי קובע כי ישראל עד כה עומדת בחוק הבין-לאומי, אולם תקריות רבות נותרו עדיין בדיון". 

17:18 - אזעקות בעוטף עזה

17:02 - גלנט נפגש עם בלינקן: "הגברת הלחץ על איראן חיונית ועשויה למנוע הסלמה אזורית בגזרות נוספות"

שר הביטחון יואב גלנט נועד עם שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן בקריה. בפגישתם, השניים שוחחו על התקדמות הלחימה ברצועת עזה, וגלנט אמר כי שינוי שיטת הלחימה בצפון הרצועה יקדם את ישראל להשגת מטרות המלחמה. גלנטו הדגיש כי במרחב ח'אן יונס הפעולה תתעצם ותימשך עד להגעה אל ראשי החמאס והשבת חטופים.

בנוסף הודיעה לשכת שר הביטחון כי השניים דנו במתיחות הביטחונית במזרח התיכון, ובפעולות הציר האיראני נגד ישראל באמצעות השלוחים. "שר הביטחון אמר לשר החוץ של ארה"ב כי רק הגברת הלחץ מצד ארה"ב על איראן תמנע הסלמה אזורית בגזרות נוספות". על הגזרה הצפונית אמר גלנט כי היעד העליון הוא החזרת התושבים לבתיהם בביטחון בתוך שינוי המצב הביטחוני במרחב הגבול: "ישראל תעדיף להגיע לכך באמצעות פתרון מדיני אך מערכת הביטחון מכינה חלופה צבאית לשם השגת מטרה זו".

17:00 - רובים ודגלי חמאס - בתוך כיתות: צה"ל פשט על האוניברסיטה האיסלאמית בח'אן יונס 

16:45 - ארגון המורים הודיע על שביתה ל-100 דקות ביום ראשון, כהזדהות עם החטופים

כאות הזדהות עם המחאה למען שחרור החטופים, ארגון המורים הודיע כי הוא מצטרף לקריאת ההסתדרות לשבות במשך 100 דקות ביום ראשון, משעה 12:00 ועד 13:40.

16:23 - בלינקן נועד עם קבינט המלחמה: "אישר מחדש את התמיכה בישראל"

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן נפגש עם רה"מ ועם שרי קבינט המלחמה. בהודעה שפורסמה לאחר הפגישה, נטען כי בלינקן "אישר מחדש את תמיכת ארה"ב בזכותה של ישראל למנוע חזרה של התקפות הטרור שהיו ב-7 באוקטובר". 

בנוסף, בלינקן הדגיש את חשיבות ההימנעות מפגיעה באזרחים ובתשתיות אזרחיות בעזה. "בלינקן וראש הממשלה דנו במאמצים המתמשכים להבטיח את שחרורם של כל בני הערובה ובחשיבות הגברת רמת הסיוע ההומניטרי להגיע לאזרחים בעזה", נכתב. 

16:20 - שגריר סעודיה בלונדון: עדיין מעוניינים בנרמול היחסים עם ישראל

שגריר סעודיה בבריטניה, הנסיך חאלד, אמר כי מדינתו עדיין מעוניינת בנרמול היחסים עם ישראל לאחר המלחמה בעזה. לדבריו, "הסכם היה קרוב", לפני 7.10, ו"כל עסקה חייבת להוביל להקמת מדינה פלסטינית".

15:55 - התרעות על חדירת כלי טיס ביישובים רבים בצפון

בכמה יישובים בקו העימות הופעלו התרעות פיקוד העורף בשעה האחרונה, בשל חשש לחדירת כלי טיס. בהמשך הודיע פיקוד העורף האירוע הסתיים.

14:56 - דיווח בלבנון: בהלוויית מפקד כוח רדואן חוסל בכיר ביחידה האווירית של חיזבאללה

כלי תקשורת במדינה מדווחים כי בתקיפה שבוצעה היום בלבנון חוסל מפקד אזור דרום ביחידה האווירית של ארגון הטרור. מדובר במחבל שהוביל את מתקפת הכטב"מים שבוצעה הבוקר לעבר ישראל, במהלכה הייתה פגיעה בבסיס פיקוד הצפון בצפת. בתוך כך, חיזבאללה הודיע על הפעיל ה-157 שנהרג מפרוץ המלחמה.

14:46 - אזעקות בגליל העליון בעקבות חשד לחדירת כלי טיס עוין

התרעות הופעלו ביישובים במועצה האזורית מבואות החרמון וביישובים בגליל העליון.

14:45 - ארה"ב לוחצת על ישראל להגדיל מיידית את הסיוע ההומניטרי לעזה

שר החוץ האמריקני בלינקן בשיחותיו בישראל: מצפים שתגדילו את הסיוע ההומניטרי לרצועה מיידית. מה שעובר לעזה לא מספיק.

14:15 - סוכל פיגוע בבנימין: מחבל ניסה לדקור - ונוטרל

מחבל חמוש בסכין ניסה לדקור בכביש 465 סמוך לצומת המשטרה הבריטית. כוחות הביטחון נטרלו את המחבל ומלבדו לא היו נפגעים באירוע.

14:00 - לחימת עוצבת הקומנדו בדרום הרצועה: "אני זורק רימון, מחבל נפל"

לוחמי עוצבת הקומנדו פועלים בלב מרחב ח'אן יונס, פושטים על תשתיות טרור ומתחמי תת-קרקע ומעמיקים את האחיזה המבצעית בדרום הרצועה. במהלך פעילותם חשפו עשרות פירים ובמהלך אחת הסריקות חוליית מחבלים יצאה מתוך פיר: הלוחמים השיבו באש וחיסלו את המחבלים.

לוחמי יחידת מגלן ניהלו קרבות מטווח קצר עם מחבלים והשמידו תשתיות טרור של חמאס. באירוע אחר ביממה האחרונה, צוות צלפים דובדבן זיהה בקרבתם מספר מחבלים וחיסלו תשעה מהם. בצה"ל מציינים כי לוחמי היחידה חיסלו מחבלים רבים בהיתקלויות, בהכוונת כלי טיס ובתקיפות של מכלול האש של עוצבת הקומנדו ועל ידי החימוש המדויק "עוקץ פלדה". עוד מצאו הלוחמים מדריך נשק, שכולל הוראות לשימוש בקלצ'ניקוב.

13:20: הותקף רכב רגע לפני הלוויית מפקד כוח רדואן

בלבנון מדווחים כי ישראל ביצעה תקיפה נוספת, סמוך לבית אחיו של בכיר חיזבאללה ויסאם א-טויל שחוסל - רגע לפני הלווייתו, ובסמוך למקום שבו היא נערכת. לפי דיווחים, אדם אחד נהרג בתקיפה.

12:20 - חמישה לוחמים נוספים נפלו בקרבות במרכז רצועת עזה

הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה:

רס״ר (מיל') עמית משה שחר (Amit Moshe Shahar), בן 25, מרמת יוחנן, לוחם ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

סרן (מיל') דניס קרוחמלוב וקסלר (Denis Krokhmalov Veksler), בן 32, מבאר שבע, קצין הנדסה קרבית ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

סרן (מיל') רון אפרימי (Ron Efrimi), בן 26, מהוד השרון, קצין הנדסה קרבית ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

רס״ר (מיל') רועי אברהם מימון (Roi Avraham Maimon), בן 24, מעפולה, פראמדיק לוחם ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

רס״ם (מיל') עקיבא יסינסקי (Akiva Yasinskiy), בן 35, מרמת גן, לוחם בגדוד ההנדסה 8173, חטיבת 'עציוני' (6), נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

בנוסף, לוחם במילואים בגדוד 8105, עוצבת 'שועלי המרום' (646), נפצע באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה.

11:35 - צה"ל תקף חוליית שיגור של כטב"מים בדרום לבנון

מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר הבוקר תשתית טרור בכפר כילא בדרום לבנון. כמו כן, הותקפה לפני זמן קצר חוליית שיגור של כלי טיס בלתי מאוישים בדרום לבנון.

11:17 - כטב"ם מלבנון פגע בבסיס פיקוד צפון, אין נפגעים

חיזבאללה מסר כי "בתגובה לחיסול סאלח אל-עארורי וויסאם א-טויל, תקפנו את בסיס פיקוד הצפון בצפת באמצעות כטב"מים". זו קבלת האחריות השנייה להיום של ארגון הטרור.

10:40 - דיווח ברויטרס: שלושת ההרוגים בתקיפת הרכב בדרום לבנון - פעילי חיזבאללה

10:10 - הנשיא הרצוג בפגישה עם מזכיר המדינה בלינקן: "מודים על תמיכתך ומחויבותך האיתנה לביטחון ישראל"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שמבקר בישראל. זוהי הפגישה החמישית של השניים מאז פרוץ המלחמה. השניים דנו על ההליך שנפתח נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, בתביעה של דרום אפריקה. הרצוג אמר: "אני רוצה להודות לארצות הברית של אמריקה, לנשיא ביידן ולממשל, ולך השר בלינקן על קריאתך המוסרית, על העובדה שאתה עומד איתן עם ישראל בקרב הזה, שקשור בבירור לאנושות ועם ערכי העולם החופשי".

10:07 - אזעקות בגליל העליון ובגולן

נשמעו התרעות בשל חדירת כלי טיס עוין ובשל ירי רקטי ביישובי אזור קו העימות והגליל העליון. כעבור מספר דקות נמסר מפיקוד העורף שאירוע חדירת כלי הטיס לשמי ישראל הסתיים.

9:57 - דיווח באל-מיאדין הלבנוני: כטב"ם ישראלי תקף רכב בכביש ואדי אל-חג'ר שבדרום המדינה

9:45 - אזעקות בגליל העליון, חשד לחדירת כלי טיס עוין בצפת

9:17 - דובר צה"ל: כ-40 מחבלים חוסלו בח'אן יונס, אותרו פירים תת קרקעיים ואמל"ח

מדובר צה"ל נמסר כי ביממה האחרונה הכוחות העמיקו את התמרון הקרקעי בעומק ח'אן יונס. במהלך ההתקפות חוסלו כ-40 מחבלים, אותרו מגוון רחב של אמצעי לחימה ואותרו פירים משמעותיים.

07:44 - צה"ל תוקף בדרום לבנון

צה"ל החל לתקוף בדרום לבנון, באזור הכפר כילא הסמוך לגבול, ליד מטולה ומשגב עם. זאת, אחרי יום הקרב המשמעותי אתמול בגבול לבנון, שבמסגרתו חוסל מפקד כוח רדואן בפיצוץ רכב, בפעולה שיוחסה לישראל.

6:00 - הותר לפרסום: ארבעה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה 

צה"ל התיר הבוקר (שלישי) לפרסום שמותיהם של ארבעה חללים שנפלו בקרבות ברצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

אלו שמות החללים: סמל רועי טל, בן 19, מכפר יהושע, לוחם בגדוד 94, חטיבת כפיר, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. רס"ל (מיל') דוד שורץ, בן 26, מאלעזר, לוחם בגדוד ההנדסה 8219, עוצבת "חצי האש" (551) , נפל בקרב בדרום רצועת עזה. רס"ל (מיל') יקיר הכסטר , בן 26, מירושלים, לוחם בגדוד ההנדסה 8291, עוצבת "חצי האש" (551), נפל בקרב בדרום רצועת עזה. רס"ל (מיל') גבריאל בלום, בן 27, מבית שמש, לוחם בצוות ההנדסה האוגדתי של אוגדה 36, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

כמו כן, שני קציני מילואים בחטיבה 646 נפצעו קשה בקרב במרכז רצועת עזה. לכתבה המלאה

6:00 - צה"ל מעמיק את הלחימה במרכז הרצועה, ומרחיב את הפעילות בדרומה

אתמול עדכן דובר צה"ל על המשך הלחימה ברצועת עזה. במחנה אל בורייג' שבמרכז עזה אותרה מחרטת ענק לייצור נשק ששימשה את חמאס ב-7 באוקטובר. היא נחשפה בידי צוותי הקרב של חטיבות 188 וגולני.

בח'אן יונס צה"ל הרחיב את התמרון. לפי צה"ל בקרבות שנוהלו בימים האחרונים חוסלו מחבלים רבים מטווח קצר, בירי פגזי טנקים ובשיתוף פעולה אווירי. בסריקות באזור אותרו מטענים, נשקים ומסמכים מודיעיניים.לכתבה המלאה

5:00 - 340 מפגינים פרו-פלסטינים נעצרו בניו יורק אחרי שחסמו כבישים

ניו יורק: מאות מפגינים פרו-פלסטינים חסמו כבישים מרכזיים וגשרים. יותר מ-300 מפגינים נעצרו בידי המשטרה המקומית.

3:00 - גורם אמריקני בכיר: בלינקן מצפה לדון ב"שלב הבא"

גורם אמריקני בכיר שצוטט ב-CNN אמר כי שר החוץ האמריקני בלינקן "מצפה" לדון עם שר הביטחון גלנט בתוכנית לשלב הבא במלחמה בעזה, במהלך ביקורו בארץ היום. עוד עלה כי האמריקנים צפויים לבקש מישראל לעבור ללחימה בעצימות נמוכה. "ארה"ב עדיין לא ראתה מעבר לשלב הבא", כך לפי הגורם האמריקני.

1:30 - 202 משאיות של סיוע הומניטרי הוכנסו לרצועה
הועברו אתמול לרצועת עזה 202 משאיות של סיוע הומניטרי, דרך המעברים רפיח וכרם שלום. 75% מהן הכילו מזון והיתר - מים, ציוד רפואי וציוד מחסה.

23:24 - גורם מצרי: משלחת ביטחונית ישראלית הגיעה לקהיר

בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי דווח מפי גורם מצרי כי משלחת ביטחונית ישראלית רמת דרג הגיעה אמש לקהיר כדי לחדש את המשא ומתן לעסקת חטופים. באל-ג'דיד צוין כי קהיר חידשה באופן רשמי את התיווך בין ישראל לבין חמאס.

23:19 - חיזבאללה: א-טויל שחוסל הוביל פעולות רבות נגד מוצבי צה"ל מאז 7 באוקטובר

חיזבאללה הודיע בהצהרה רשמית כי ויסאם א-טויל הוביל פעולות רבות נגד מוצבי צה"ל בגבול לבנון מאז 7 באוקטובר. "הוא זכה כמה פעמים לכבוד מצד נסראללה על פעולותיו", נטען. ערוץ אל-מיאדין הלבנוני שמזוהה עם חיזבאללה אמר כי לא ידוע סופית באיזה אופן חוסל ויסאם א-טויל שהיה על הכוונת של ישראל במשך שנים.

בנוסף, באל-מיאדין טענו כי הדיווחים שלפיהם טויל שימש כמפקד כוח רדואן - לא נכונים. בדיווח צוין כי מאז תחילת המלחמה, הוא היה כמה פעמים בשטח, סמוך לגבול. בנוסף, על פי הדיווח הוא פעל להעברת הניסיון הצבאי לפלגים הפלסטיניים בלבנון.

22:48 - שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן נחת בישראל

אנתוני בלינקן, שר החוץ של ארה"ב, נחת בישראל. דובר משרד החוץ האמריקני צייץ זמן קצר לאחר מכן: עזתים יצטרכו לשוב לבתיהם כאשר התנאים יאפשרו זאת. אין לאלץ אותם לעזוב את הרצועה.

21:38 - הזמר והלוחם עידן עמדי נפצע קשה בעזה

הזמר והשחקן שמשרת כלוחם מילואים בהנדסה קרבית, אושפז בבית החולים שיבא בתל השומר מורדם ומונשם. כשעה לפני התקרית שבה נפצע סיפר ל-N12 על הלחימה במרחב: "הפעילות פה זה בתוואי מאוד מרכזי. מצאו פה קילומטרים של מנהרות חפורות ואמל"ח מיוחד". לכתבה המלאה

20:50 - דובר צה"ל אחרי חיסול מפקד רדואן: "לא נשלים עם איום מהצפון"

תת אלוף דניאל הגרי התייחס אמש בהצהרה היומית לתקשורת לחיסול בסוריה: "חיסלנו את חסן עכאשה שהיה אחראי מרכזי לשיגור רקטות חמאס בשבועות האחרונים מסוריה לישראל". הגרי הדגיש: "לא נשלים עם איומים מצפון". בנוסף הצהיר דובר צה"ל כי הלחימה תימשך גם בשנת 2024: "הכוחות מתמקדים במרכז ובבדרום הרצועה באזור ח'אן יונס, ומנהלים שם קרבות קשים".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12