ה-BBC נאלץ להתנצל שוב, ואיך מסקרים בלבנון את החיסולים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איך חיזבאללה עשוי להגיב על חיסולי הבכירים, BBC מתנצלים אחרי שהפיצו פייק ניוז ומי "זכה" בתואר האנטישמי של השנה? • כותרות העיתונים בעולם

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

למה דווקא דרום אפריקה יוצאת נגד ישראל?
דירוג צבאות העולם ל-2024: באיזה מקום מדורגת ישראל?
הדירוג השנתי: אלו הדרכונים החזקים ביותר בעולם, ואיפה ממוקם הישראלי 

1איך משפיעים חיסולי הבכירים של חיזבאללה על דעת הקהל בלבנון?

מ"רדוואן למירון... אלו האפשרויות של חיזבאללה", נכתב בכותרת של כתבה שפורסמה אמש בעיתון הלבנוני אל ג'מהורייה. "נראה שתל אביב, שאינה מצליחה להשיג ניצחונות ברורים בשטח, בין אם ברצועת עזה ובין אם בקו הגבול עם לבנון, מנסה לפצות על כך בתקיפות ממוקדות באמצעות חיסול של דמויות בולטות בעלות נוכחות סמלית", נכתב. "בביצוע פעולות אלו, האויב הישראלי מרוויח מיכולתו לחדור למודיעין ומיכולותיו הטכניות, בהנחה שבאמצעות תקיפות אלו הוא יכול להחזיר את כוח ההרתעה הנשחק שלו ולמתן את השפעת כשלי השדה שלו בחזיתות הקרב. עם זאת, למרות שהחיסולים כואבים ואי אפשר לזלזל בהם, מי שמכיר את הרכב גוף ההתנגדות בעזה ובלבנון מאשר כי הם לא משנים דבר במאזן הכוחות בשטח או במשוואות שנקבעו בעימות המתמשך מאז 7 באוקטובר".

הוסבר כי "לפיכך, הוא לא ישנה את אופי הדילמה הבסיסית העומדת בפני הכיבוש במאבקו מול תנועת חמאס וחיזבאללה, שכן הוא אינו יכול לשלוט ברצועת עזה לאחר כ-100 ימי לחימה, ואינו יכול להחזיר את המתנחלים העקורים מפלסטין הכבושה הצפונית למושבותיהם. נראה כי לחיזבאללה עומדות שתי אפשרויות: או לקבל את 'מות הקדושים' כחלק ממחיר המלחמה, כך שהיקף התגובה יהיה בגבולות זאת, או לשקול את מה שקרה כהפרה חדשה של כללי הקרב, הדורשת תגובה שמתקנת מחדש את האיזונים בחזית הדרומית".

מתוך אל ג'מהורייה, מאת אימאד מרמל. לקריאת הכתבה המלאה. 

2עוד התנצלות מבית BBC

"ה-BBC התנצל על דיווח על טענה לא מאומתת של חמאס על כך שהצבא הישראלי מבצע 'הוצאות להורג' של אזרחים פלסטינים בעזה", דווח אמש אתר החדשות דדליין. נכתב כי "ערוצי חדשות הרדיו של ה-BBC דיווחו על האשמה של חמאס בערב חג המולד", אך כעת הרשת מתנצלת ומסבירה כי "לא נעשו מאמצים מספיקים כדי לאשש את הטענה שהעלה ארגון הטרור". בהצהרה אמרה הרשת: "פרסמנו דווח על חמאס המאשים את הצבא הישראלי בביצוע הוצאות להורג ברצועת עזה. זו הייתה הצהרת חמאס, אבל למרות שההאשמות יוחסו לו והסיפור כלל את תגובת הצבא הישראלי, לא עשינו מספיק מאמץ כדי לחפש ראיות מאששות שיצדיקו את הדיווח על טענת חמאס. אנו מתנצלים על הטעות הזו".

מתוך דדליין, מאת ג'ייק קאנטר. לקריאת הכתבה המלאה. 

3הזוכה בסקר האנשטישמי של השנה

חברת הקונגרס האמריקאי מטעם המפלגה הדמוקרטית, ראשידה טליב, היא הזוכה בסקר "האנטישמי של השנה" כך פרסם אמש ארגון StopAntisemitism ברשת X (טוויטר לשעבר). החשבון, המתאר ​​את התואר כ"פרס חסר כבוד", בחר בטליב על פני מנהיג הטרור של חמאס איסמעיל הנייה והדוגמנית משפיענית ג'יג'י חדיד, שיחד היו שלושת הפיינליסטים בסקר, כך דווח אמש באתר החדשות NBC מונטנה.

"אות הקלון של טליב משקף היסטוריה ארוכה של אנטישמיות, אבל הצהרותיה בעקבות התקפות חמאס ב-7 באוקטובר היו בלתי מתקבלות על הדעת", צוטטה מנכ"לית StopAntisemitism, ליאורה רז. "טליב לא רק תלתה את האחריות לאירוע בקורבן, היא גם האשימה את ישראל בביצוע רצח עם בפלסטינים וממשיכה להגן על הקריאות לטיהור אתני של ישראל מיהודים ורצח עם", אמרה. ברשת החדשות פוקס ניוז דיווחו בנובמבר כי טליב חברה בקבוצת הפייסבוק ה"סודית", הקונגרס הפלסטיני-אמריקני, שמהללת את חמאס לאחר הטבח שביצע בעוטף.

מתוך NBC מונטנה, מאת ג'קסון ווקר. לקריאת הכתבה המלאה. 

4קבוצות ראדיקליות בהפגנה אנטי-ישראלית בניו יורק

"הפגנות המוניות נגד ישראל, שעצרו את התנועה מחוץ למנהטן ביום שני, תואמו בחשאי על ידי רדיקלים - והן הסלמה דרמטית של הטקטיקה שלהם", אומרים מומחים לניו יורק פוסט. העיתון דיווח כי "לפחות שש קבוצות אנטי-ישראליות קיצוניות עמדו מאחורי ההפגנות בשעות העומס שתקעו נוסעים בגשרי ברוקלין, מנהטן וויליאמסבורג ובמנהרת הולנד". לפי הדיווח, "הקבוצות, שכוללות את הסוציאליסטים הדמוקרטיים של אמריקה, שבין חבריה נמצאת חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, תיאמו את פעולותיהן ואז מילאו את חשבונות המדיה החברתית שלהן בסרטונים שהתענגו על הכאוס שגרמו".

דווח כי "שש הקבוצות הידועות שלקחו חלק במה שהן כינו 'קולקטיב אוטונומי' היו תנועת הנוער הפלסטינית; הסוציאליסטים הדמוקרטיים של אמריקה, סניף ניו יורק; סופרים נגד מלחמה בעזה; קול יהודי לשלום; אל-עוודה; והתנגדות קריטית".

מתוך הניו יורק פוסט, מאת מיכאל קפלן, שרה נתן, ג'ושוע רט מילר. לקריאת הכתבה המלאה.