עורך העיתון הנפוץ ביותר בחוף המערבי סולק בעקבות סיקור ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: סקר חדש עם נתונים מדאיגים על התמיכה הגלובלית בישראל, עורך הלוס אנג'לס טיימס התפטר סביב הסיקור של ישראל בעיתון, וצרפת תומכת בישראל בהאג • כותרות העיתונים בעולם

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

הערכות: התקיפות בתימן ניתקו את קווי אספקת הנשק האיראני לחות'ים
WSJ | התוכניות של ארה"ב למזרח התיכון ביום שאחרי המלחמה בעזה לא מצליחות לתפוס תאוצה 

1סקר בינלאומי: התמיכה הגלובלית בישראל צנחה

סקר של חברת הסקרים והניתוח האמריקאית Morning Consult, שהתבצע באופן מקוון ב-43 מדינות ברחבי העולם, מצא כי התמיכה בישראל ירדה ב-42 מהן בגלל המלחמה בעזה. לפי הסקר, עליו מדווח השבועון האמריקאי TIME, התמיכה בישראל ירדה ב-18.5% בממוצע מספטמבר, לפני המלחמה, לנובמבר. בין המדינות שבהן הרוב עבר מתפיסה חיובית של ישראל לשלילית נמצאות סין, דרום-אפריקה וברזיל, כמו גם מדינות אחרות באמריקה הלטינית. רק בארה"ב, לפי הסקר המצוטט בניוזוויק, ישנו עדיין רוב של 16% למי שרואים את ישראל באופן חיובי. לפי החברה, בין 300 ל-6,000 בני אדם נשאלו באופן מקוון על עמדותיהם.

מאת אנה גורדון. מתוך TIME. לקריאת הכתבה המלאה.

2עורך הלוס אנג'לס טיימס סולק סביב הסיקור של ישראל בעיתון

עורך העיתון הנפוץ ביותר בחוף המערבי של ארה"ב, הלוס אנג'לס טיימס, התפטר בעקבות עימות עם הבעלים בנוגע לסיקור ישראל בעיתון; כך דיווח אתמול הניו יורק טיימס, מתחרה של העיתון. לפי הדיווח, העורך קווין מרידה אסר על כתבים שחתמו במשותף על גינוי חריף ופומבי למלחמה הישראלית בעזה לסקר את הנושא, בנימוק שהדבר יטה את הסיקור. מרידה, שהיה עורך של העיתון בשלוש השנים האחרונות, אמר כי "עזב אחרי התלבטויות רבות" ועל רקע "חילוקי דעות" עם הבעלים.

משפחת סון-שיאנג הקוריאנית רכשה את העיתון בכחצי מיליארד דולר ב-2018, ולאחר קיצוצים רבים, דווח, מרידה היה אמור להיות "כוח מייצב" במערכת. לפי הדיווחים, בני משפחת סון-שיאנג התנגדו להחלטה שלו בנוגע לסיקור המלחמה בעזה.

מאת בנג'מין מולין. מתוך הניו יורק טיימס. לקריאת כתבה המלאה.

3גם בצרפת תומכים בישראל בהאג

שר החוץ הצרפתי החדש סטפן סג'ורנה, שמונה במסגרת הממשלה החדשה שהקים הנשיא מקרון בתחילת השנה, גינה באופן חריף את העתירה הדרום-אפריקאית לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, שמאשימה את ישראל בג'נוסייד ברצועת עזה; כך מדווח הלה מונד הצרפתי.

לפי הדיווח, במהלך דיון בפרלמנט שבו נשאל מדוע צרפת אינה תומכת בעתירה, אמר השר כי "האשמת המדינה היהודית ברצח-עם היא חצייה של קו מוסרי. אסור לנצל את התפיסה של רצח-עם למטרות פוליטיות". למרות זאת, הוסיף, הממשלה הצרפתית קוראת ל"הפסקת ההפצצה השיטתית של עזה".

מתוך לה מונד. לקריאת הכתבה המלאה.

4בקנדה רוצים "לסייע לישראל להתמודד עם ההתקפות המיניות של חמאס"

כחודש אחרי התקפת הטרור של ה-7 באוקטובר, ואחרי שנחשפו ממדי מעשי הזוועה, כולל אונס והתקפות מיניות במהלכה, עוררה אוניברסיטת אלברטה סערה כאשר בחרה "לא להאמין" לעדויות הישראליות. ראשת המרכז לפגיעות מיניות פוטרה, וכעת, לפי דיווח בסוכנות הידיעות הקנדית, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הורה ל"צוות מיוחד של נשים" לבדוק "כיצד קנדה יכולה לסייע לישראל להתמודד עם האלימות המינית של חמאס ב-7 באוקטובר". קבוצה של אקדמאיות קנדיות ביקשה בעבר להקצות מיליוני דולרים למטרה. "לקורבנות הישראלים מגיע יותר מציוץ", אמרה אחת מהן, בהתייחס לגינויים שנשמעו עד כה מהממשלה הקנדית.

מאת דילן רוברטסון. Candian Press. לקריאת הכתבה המלאה.