רד דוט קפיטל פרטנרס מגייסת 250 מיליון דולר להשקעה בחברות טק ישראליות

הקרן משקיעה בחברות עם הכנסות של 1-5 מיליון דולר, כמעט בכל ענפי ההייטק • יניב שטרן, שותף מייסד בקרן: "ישנם אתגרים שנצטרך להתמודד איתם לאורך תקופה ארוכה, אבל בסופו של דבר אני רואה גידול בכמות החברות האיכותיות"

רד דוט קפיטל פרטנרס גייסה כ-250 מיליון דולר / איור: גיל ג'יבלי
רד דוט קפיטל פרטנרס גייסה כ-250 מיליון דולר / איור: גיל ג'יבלי

בצל מלחמת חרבות ברזל שהובילה, בין היתר, לירידה משמעותית בהיקף ההשקעות הזרות והמקומית בתעשיית הטק המקומית, קרן ההון סיכון רד דוט קפיטל פרטנרס מודיעה היום (ב') על סגירה ראשונה של הקרן השלישית שלה, בסך של כ-250 מיליון דולר. הקרן מיועדת להשקעות בחברות סטארט-אפ ישראליות בסבבי A-C, משמע בסבבי צמיחה מוקדמת.

בלעדי | אחרי 20 שנה: השותפות הצמודה של הסייבר הישראלי מסתיימת בטונים צורמים
ניתוח | רשות החדשנות עוברת מתיחת פנים. האם זה מה שיעזור להייטק?

לפי ההודעה, לקרן התחייבויות משקיעים של מעל 200 מיליון דולר, והיא כבר נמצאת בשלבים של בחינת השקעות ראשונות בחברות מקומיות. הקרן משקיעה בחברות עם הכנסות של 1-5 מיליון דולר, כמעט בכל ענפי ההייטק, מלבד תחומי הרפואה, מכשור רפואי, פרמצבטיקה וחברות ביו-טק.

את הקרן הראשונה שלה גייסה רד דוט קפיטל פרטנרס בשנת 2016, זאת בסכום של 151 מיליון דולר. הקרן השנייה גוייסה כ-4 שנים לאחר מכן, ב2020, ועמדה על סך של 217 מיליון דולר.

Red Dot Capital Partners - מימין יניב שטרן, ברק סלומון, יורם אורון, דניאל ארדון ברץ, אטד פלד / צילום: Red Dot Capital Partners
 Red Dot Capital Partners - מימין יניב שטרן, ברק סלומון, יורם אורון, דניאל ארדון ברץ, אטד פלד / צילום: Red Dot Capital Partners

בין החברות בהן השקיעה רד דוט לאורך השנים נמצאת חברת Global-e , שהונפקה בנאסד"ק בשנת 2021 ונסחרת כיום בשווי שוק של כ-6.5 מיליארד דולר, חברת Armis שנרכשה בשנת 2020 על ידי קרן Insight Partners וקרן ההשקעות של גוגל לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר, חברת Granulate שנרכשה על ידי אינטל בסכום של 650 מיליון דולר וחברות נוספות ביניהן Coralogix, Travelier, Quantum Machines, Paragon ו-Trigo.

"זאת סגירה ראשונה של הקרן הנוכחית, ואנחנו ממשיכים עוד לגייס. אנחנו מאוד שמחים להמשיך להשקיע באקוסיטסיטם הישראלי, במוחד בתקופה הזאת" אומר לגלוס יניב שטרן, שותף מייסד בקרן. "ישנם אתגרים באקוסיסטם המקומי שנצטרך להתמודד איתם לאורך תקופה ארוכה, אבל בסופו של דבר אני רואה גידול בכמות החברות האיכותיות, אני רואה חברות מאוד מוצלחות שהתפתחו והגיעו לשלבים בהם הקרן שלנו משקיעה".

הוא מוסיף כי "אני רואה גם חברות שלא חשבתי שיצא לי להשקיע בהן, אבל הן חוזרות להיות באזורים שבהם נוח לנו להשקיע". לדברי שטרן, למרות המציאות הנוכחית המתאגרת, הזדמנויות ההשקעה עדיין אטרקטיביות. "בסוף היום אני אחראי על הכסף של המשקיעים, חלקם מוסדיים, ואנחנו לוקחים כל השקעה ברצינות. אני משקיע רק בחברות שאני חושב שהן טובות ושההשקעה בהן תניב רווח לכל המשקיעים". עוד אומר שטרן כי "הסטנדרט שלנו אפילו עלה בתקופה הנוכחית. הציפיות שלנו מחברות בחודשים האחרונים הן גבוהות יותר. ולאור זה, אנחנו מוצאים מקבץ לא קטן של חברות מאוד מעניינות".

את הקרן ייסדו יורם אורון ויניב שטרן, ועל השותפים שלה נמנים גם ברק סולמון, אטד פלד ודניאל ארדון ברץ. בין משקיעי הקרן ניתן למנות משקיעים מדרום מזרח אסיה כמו גם משקיעים מיפן, מאירופה ומארה"ב.

על המשקיעים הזרים אמר שטרן כי "בשנים האחרונות בנינו קשרים עסקיים משמעותיים בשווקים באסיה - כולל במדינות ללא יחסים רשמיים עם ישראל. אנו מאמינים שקשרים אלה חשובים מאי פעם ויכולים לתת רוח גבית חזקה לחברות טק ישראליות. לקרן גם משקיעים מארה"ב, אמריקה הלטינית ואירופה המאפשרים לנו לעזור לחברות גם בשווקים נוספים".