מיקרוסופט צפויה לפטר 1,900 עובדים בחטיבת הגיימינג שלה

הקיצוצים מייצגים כ-8% מכלל חטיבת המשחקים של מיקרוסופט • רוב הפיטורים, על פי הדיווח, אמורים להתרחש בחברה שנרכשה לאחרונה, Activision Blizzard, אותה רכשה מיקרוסופט בסכום עתק של 69 מיליארד דולר

מיקרוסופט רכשה את Activision Blizzard בסכום של 69 מיליארד דולר / צילום: Associated Press, Jae C. Hong
מיקרוסופט רכשה את Activision Blizzard בסכום של 69 מיליארד דולר / צילום: Associated Press, Jae C. Hong

מיקרוסופט הודיעה היום (חמישי) כי היא מתכננת לקצץ לא פחות מ-1,900 משרות בחטיבת הגיימינג שלה, כך דיווח אתר החדשות The Verge, תוך שהוא מצטט תזכיר פנימי של ראש חטיבת המשחקים של החברה.

בלעדי | למרות המלחמה והמשבר בהייטק, השכר בענף עולה. אז למה המומחים מודאגים
מחפשים את המודל הכלכלי הבא: כך תיראה השנה הקרובה במדיה ובבידור

הקיצוצים מייצגים כ-8% מכלל חטיבת המשחקים של מיקרוסופט, כאשר רוב הפיטורים אמורים להתרחש בחברה שנרכשה לאחרונה, Activision Blizzard. מיקרוסופט רכשה את חברת הגיימינג באוקטובר אשתקד בסכום עתק של 69 מיליארד דולר. בתוך כך היא הגדילה את כוחה בשוק משחקי הווידאו עם כותרים רבי מכר, ובהם Call of Duty, וזאת על מנת להתחרות טוב יותר עם מובילת התעשייה חברת סוני.

בשנת הכספים 2023 של מיקרוסופט, שהסתיימה ביוני 2023, נרשמה בפעם הראשונה מזה שנים ירידה בהכנסות חטיבת המשחקים שלה - 15.47 מיליארד דולר במכירות, 4.6% פחות מאשר בשנת הכספים 2022. יש לציין כי חטיבת המשחקים של מיקרוסופט רושמת הכנסות ממכירת קונסולות האקסבוקס, מכירת משחקים, תמלוגים על תוכן מקורי, ענן מידע בתחום המשחקים ושירותי פרסום.