עובר לאנרגיה: התפקיד הבא של מנכ"ל רפאל היוצא

קרן ג'נריישן קפיטל, שחולשת על פורטפוליו נכסים בהיקף כ־3.8 מיליארד שקל, הודיעה על מינויו של מנכ"ל רפאל היוצא, אלוף (מיל') יואב הר־אבן, למנכ"ל PowerGen - חברת האנרגיה שבבעלות הקרן

יואב הר־אבן / צילום: דוברות רפאל
יואב הר־אבן / צילום: דוברות רפאל

קרן ג'נריישן קפיטל , שחולשת על פורטפוליו נכסים בהיקף כ־3.8 מיליארד שקל בתחומי האנרגיה, התחבורה, הפסולת, המים והלוגיסטיקה, הודיעה היום (ד') על מינויו של מנכ"ל רפאל היוצא, אלוף (מיל') יואב הר־אבן, למנכ"ל PowerGen - חברת האנרגיה שבבעלות הקרן. 

שחקנית גדולה נוספת נכנסת לתחום החשמל: בזק
מומחה הטילים שחוצה את הכביש ויכהן כמנכ"ל רפאל

הר־אבן עוזב את רפאל בתום כשמונה שנים מוצלחות, כשהחברה שוברת שיאי מכירות בזה אחר זה, עבור חברת אנרגיה שנמצאת בתנופה. רק השבוע נודע על חתימת מזכר הבנות בין PowerGen לבין בזק, להקמת חברה־בת משותפת בשיעורי החזקה זהים, לשיווק, מכירה ואספקת חשמל לצרכנים ביתיים ולעסקים קטנים.

המנכ"ל החדש, שהרמטכ"ל הרצי הלוי כלל אותו בצוות שמיועד לחקור את כשלי ה־7 באוקטובר, יביא עמו לתחם האנרגיה גם את 31 שנות הניסיון הצבאי שלו, כשבתפקידו האחרון כיהן כראש אגף מבצעים. כעת הוא יידרש להוביל את PowerGen בתור מי שתמזג תחתיה את כל פעילות החשמל של קרן ג'נריישן: תחנות כוח לייצור חשמל, מיזמי אנרגיה מתחדשת ואגירת אנרגיה, אגירה שאובה, אספקת חשמל וכן מתן פתרונות אנרגיה לצרכני קצה ולטעינת רכבים חשמליים.

במקטע הייצור, לחברה יש הספק מצטבר של 985 מגה־וואט בטכנולוגיה קונבנציונלית ו־120 מגה־וואט של אנרגיות מתחדשות. החברה נמצאת בשלבי הקמה של נכסי סולאר ואנרגיה קונבנציונלית בהיקף כ­־443 מגה־וואט. כמו כן, לחברה יש פרויקטים בשלבי ייזום בטכנולוגיות שונות בהיקף של כ־2.3 ג'יגה־וואט. 

לצד פרויקט האגירה השאובה בגלבוע (2,925 מגה־וואט שעה) ומיזם האגירה צמוד סולארי מצוי בשלבי הקמה (כ־440 מגה־וואט שעה, חלקו בהפעלה מסחרית), PowerGen מתכוונת ליזום היקפים אגירה גדולים. זאת, כאשר היא כבר מחזיקה צבר ייזום בהיקף כ־5,485 מגה־וואט שעה. במקטע הלקוחות והאספקה, שאותו מתכוונת PowerGen באמצעת השותפות עם בזק, החברה מקיימת פעילות אספקת חשמל וגז ללקוחות עסקיים, וכן פעילות טעינת רכבים חשמליים. 

"חברת אנרגיה ייחודית" 

"PowerGen היא חברת אנרגיה ייחודית, בעלת פוטנציאל ויכולות משמעותיות במשק האנרגיה והחשמל שנמצא בצמיחה מתמדת", מסר הר־אבן. "צבר נכסי האנרגיה המגוונים והאיכותיים שבבעלות PowerGen, לצד היכולות והידע המקצועי, הופכים את PowerGen לחברה שתוביל את משק האנרגיה בישראל".

יוסי זינגר, יו"ר ג'נרשיין קפיטל, וארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן, מסר: "אנו בטוחים שיכולותיו של הר־אבן להנהיג ולהוביל יצעידו את PowerGen בהצלחה רבה בדרך להפיכתה לחברה מובילה וייחודית. אנו ממשיכים ליישם את חזון הקרן להשאת ערך עבור משקיעינו דרך השקעות בתחומי התשתיות הלאומיות, תחומים מתפתחים, דינמיים ואטרקטיביים, אשר נחוצים לציבור ולמשק".