היא אחת הרוכשות הגדולות ביותר של נשק ישראלי, והחרמות לא מרתיעים אותה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מתיחות לקראת חודש הרמדאן, המשבר הכלכלי בלבנון פוגע גם בשכר החיילים, והיצוא הביטחוני של ישראל להודו • כותרות העיתונים בעולם 

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים. 

מחלוקות עם ביידן? ארה"ב מתייצבת לימין ישראל גם בהאג
●  ראיון | רופאת החטופים משיבא מגלה: כך עזרנו להם להחזיר את תחושת השליטה  

1מתיחות שיא בשתי החזיתות לקראת חודש הרמדאן

"כל האינדיקציות לגבי החזית הדרומית בלבנון ומלחמת ישראל ברצועת עזה מצביעות על כך ששתי החזיתות הללו עשויות להיות על סף התפתחויות דרמטיות לאחר חודש הרמדאן, שיגיע בשבועות הקרובים, אם לא לפניו", נכתב אמש באל-ג'מהוריה הלבנוני. נכתב כי "אדם שמכיר את העמדה האמריקאית אומר כי ארצות הברית, שמצהירה שהפסקת האש בעזה עדיין לא בשלה, נותנת לישראל יותר זמן להשיג את מטרותיה במלחמה שם". בהמשך נכתב כי "יחד עם זאת, היא לא יכולה למנוע את המלחמה הזו אם ישראל תחליט לנהל אותה בכל עת. למעשה, אותו גורם מוסיף כי ארה"ב אינה תומכת בכך שישראל תילחם בשתי מלחמות בו זמנית, והיא התריעה והזהירה אותם בעניין זה והודיעה להם שהיא מסוגלת לתמוך בהם במלחמה אחת".

בנוסף, צוין כי שתי החזיתות מהוות איום על מטרתה של ישראל, היא "הקמת מדינה יהדות טהורה", שכוללת "השמדת הפלסטינים ברצועת עזה, עקירתם של השורדים מביניהם למצרים", עקירתם של הפלסטינים בגליל ללבנון, וכן עקירתם של הפלסטינים תושבי הגדה לירדן. "היא נערכה לכך מאז שהקימה התנחלויות בגדה המערבית, המאוכלסות כיום ב-800 יהודים ישראלים".

מתוך אל ג'מהורייה הלבנוני, מאת טריק תרשישי. לקריאת הכתבה המלאה. 

2החיילים בלבנון נאלצים להשלים הכנסה כנהגי מוניות

"שכרם של חיילי לבנון ירד כל כך נמוך, עד שלרבים יש כעת עבודה נוספת כנהגי מוניות 'אובר' או עובדים בשירותי חניה", נכתב הבוקר בוושינגטון פוסט. "קמפיין GoFundMe הושק לתמיכה בשירותי חירום במדינה. אנשים שפקידו את כספם בבנקים בביירות הפגינו בזעם מול המטה של ​​בנק גדול בביירות מתוכלים שהבנק לא ישחרר את חסכונותיהם".

צוין כי "עוד לפני מלחמת ישראל-עזה, לבנון הייתה במשבר כלכלי: מאז 2019, התוצר המקומי הגולמי של המדינה ירד ב-50%, והעוני פוקד כיום 80% מהאוכלוסייה. מלחמה רחבה יותר, שמרחפת מזה זמן רב על רקע התכתשויות מתמשכות בין כוחות ישראליים לחיזבאללה לאורך גבולה הדרומי של לבנון, תהיה קטסטרופלית". עוד צוין כי לבנון אמנם שרדה "מלחמת אזרחים בת 15 שנים וסכסוך בין ישראל לחיזבאללה בשנת 2006, אך היא מותשת בשלב זה", כך לדברי סיימון נעים, פרופ' לכלכלה באוניברסיטה האמריקאית של ביירות. "המצב היום שונה לגמרי. ב-2006, במהלך המלחמה האחרונה עם ישראל, הייתה לנו כלכלה מתפקדת במלואה, הייתה לנו מערכת בנקאית מתפקדת שסיפקה אשראי למגזר הפרטי ותרמה לצמיחה, הייתה לנו ממשלה, היה לנו נשיא", צוטט נעים.

מתוך הוושינגטון פוטס, מאת מוחמד אל חמה. לקריאת הכתבה המלאה. 

3מה ישראל מייצאת להודו?

"היצוא הצבאי של ישראל להודו, הקונה הגדולה ביותר של ציוד ביטחוני ישראלי, לא הושפע מהמלחמה בעזה, אמרו מקור הודי ומקור ישראלי המודעים לפרטים", נכתב ברויטרס. "הודו ייבאה סחורה צבאית בשווי 2.9 מיליארד דולר מישראל בעשור האחרון, כולל מכ"מים, מל"טים למעקב ולחימה וטילים".

עוד נכתב כי "פעולותיה של ישראל יצרו צורך הולך וגובר בתחמושת, אך לא במכ"מים מהסוג שהיא מייצאת להודו, אמר המקור הישראלי. 'וידאנו שהיצוא (הצבאי) שלנו להודו לא יושפע', אמר". צוין כי "הבכיר ההודי אמר שישראל הבטיחה אספקה ​​קבועה של כלי נשק שנרכשו על ידי ניו דלהי, הכוללים גם רכיבי מזל"ט".

מתוך רויטרס, קרישנק קאושיק. לקריאת הכתבה המלאה. 

4הסיוט של משפחות החטופים

"ג'יליאן ופיט בריסלי אוספים את שברי חייהם המרוסקים. הם מנקים את הבית שבו נהרגו בתם ונכדותיהם על ידי חמאס ב-7 באוקטובר בתקווה שלחתנם אלי שרעבי - שעל פי החשד מוחזק בשבי בעזה - אולי יהיה למה לחזור הביתה", נכתב באתר החדשות AP, בכתבה שמביאה את סיפורן של משפחות החטופים הישראלים בעזה. "הזכוכית השבורה מהפריצה של המחבלים נוקתה. אך עדיין נותר לארוז את הבגדים של קרוביהם המתים. 'ממש לא רצינו שהוא יחזור ויראה את המצב בו הבית נמצא'", צוטטה בריסלי, שבתה ליאן שרעבי, בת 48, נרצחה בביתה בקיבוץ בארי במהלך מתקפת חמאס, יחד עם שתי בנות: נויה, 16; ויהל, בן 13. "כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה לקוות ולהתפלל שהוא בעזה. ומתישהו הוא יחזור".

נכתב כי "עשרות משפחות שקרוביהן נחטפו לעזה חיות בתוך סיוט. כמעט חמישה חודשים לתוך המלחמה, הם אוחזים בתקווה ששאר בני הערובה ישוחררו, אך היאוש הולך ומחלחל. לאחר סבבים מרובים של משא ומתן, הן חוששות שגם הישראלים וגם העולם מאבדים עניין במאבקם".

מתוך AP, מאת טיה גולדנברג. לקריאת הכתבה המלאה.