אילון מאסק כבר לא האיש העשיר בעולם. מי עקף אותו?

מייסד אמזון ג'ף בזוס חזר להיות האיש העשיר בעולם, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג • זאת לאחר שאילון מאסק איבד כ-31 מיליארד דולר במהלך השנה האחרונה, בעוד שבזוס צבר 23 מיליארד דולר

אילון מאסק / צילום: Shutterstock
אילון מאסק / צילום: Shutterstock

ג'ף בזוס השיב לעצמו את תואר האיש העשיר בעולם, והצליח לעקוף את אילון מאסק - כך על פי מדד המיליארדרים של בלומברג.

"רעידת אדמה": השוויצרים סידרו לעצמם במשאל עם משכורת 13 לכל פנסיונר 
משאירה אבק לאנבידיה: המניה שזינקה ב-1,000% בשנה 
המחקר הישראלי שעלה למאסק בחבילת שכר של 56 מיליארד דולר

שווי נכסיו הנקי של מייסד אמזון  עמד על 200 מיליארד דולר, בעוד מאסק נמצא אחריו עם 198 מיליארד דולר. מאסק איבד כ-31 מיליארד דולר במהלך השנה האחרונה, בעוד שבזוס צבר 23 מיליארד דולר, לפי נתוני המדד.

מניית טסלה  צללה אתמול (ב') בכ-7% והשלימה ירידה של 25% מתחילת השנה. על פי רויטרס המשקיעים התאכזבו מנתוני המכירות בסין שהציגה החברה של מאסק בחודש פברואר, שהיו נמוכים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההערכות הן שהפגיעה במכירות הגיעה על רקע התגברות התחרות יחד עם ההאטה במכירות במהלך חג ראש השנה בסין. באתר מרקט וואטץ' מסבירים כי הסיבה לירידות במניית יצרנית המכוניות החשמליות דווקא נעוצה בכוונת החברה להוריד את מחירי מוצריה בסין ובארה"ב.

מאסק החזיר לעצמו את התואר של העשיר בעולם במאי 2023, כשדחק את ברנאר ארנו, מנכ"ל LVMH (LVMHF), שמנהל אחת מקבוצות הענק הגדולות בעולם הכוללת מותגים כמו לואי ויטון, דיור וסלין. שלושת המיליארדרים - מאסק, ארנו ובזוס - התחרו ביניהם על המקום הראשון במשך חודשים. ארנו החזיק בתואר בזכות העלייה בהונו עקב זינוק במכירות מוצרי היוקרה שהוביל לעלייה במחיר המניה של LVMH.

קודם לכן השנה, שופט בבית משפט מדינתי בדלאוור פסל את חבילת השכר של מאסק משנת 2018 - ששוויה עלה על 50 מיליארד דולר - שעזרה להפוך אותו לאחד האנשים העשירים בעולם. 

התואר של האדם העשיר בעולם מחליף ידיים כל כמה חודשים, בהתאם לביצועי השוק. מאסק וארנו עדיין מחזיקים בהון רב - משנת 2020, שווי נכסיהם הנקי של חמשת האנשים העשירים בעולם זינק ב-114% לסך של 869 מיליארד דולר, לאחר התאמה לאינפלציה, על פי דוח האי-שוויון השנתי של ארגון אוקספם.