"רואים רמות פעילות שלא ראינו מאז 2021": באיטורו מכוונים להנפקה בשווי של מעל 3.5 מיליארד דולר

לפני כשלוש שנים ניסתה רשת ההשקעות החברתית להתמזג ל-SPAC בוול סטריט לפי שווי של כ-10 מיליארד דולר, אך המיזוג בוטל בקיץ 2022 • כעת החברה שוקלת שוב הנפקה - אך בשווי נמוך משמעותית של מעל 3.5 מיליארד דולר

יוני ורונן אסיא, מייסדי איטורו / צילום: איל יצהר
יוני ורונן אסיא, מייסדי איטורו / צילום: איל יצהר

לפני שלוש שנים, בשיא ההייפ של מניות הטכנולוגיה בוול סטריט, הודיעה רשת ההשקעות החברתית איטורו על מיזוג צפוי לחברת SPAC והפיכתה לחברה ציבורית בנאסד"ק לפי שווי של 10.4 מיליארד דולר.

נאייקס הודיעה על תמחור ההנפקה המשנית בנאסד"ק: ככה הגיבה המניה 
ניר דוד נבחר למנכ"ל החדש של בזק 

בהמשך, עיכובים רגולטוריים שונים מנעו את השלמת המיזוג עד סוף אותה שנה, ואפשרו למשקיעים בעסקה לפתוח את תנאי ההשקעה שלהם ולהפחית את שוויה של איטורו בעסקה ל-8.8 מיליארד דולר אחרי הכסף. אך גם תקופת הארכה של חצי שנה לא הספיקה להשלמת המיזוג עם SPAC של אשת העסקים האמריקאית בטסי כהן, ועל רקע השינוי לרעה במומנטום בשווקים, המיזוג בוטל סופית בקיץ 2022.

כעת, נראה שבאיטורו שוב חושבים על הגעה לשוק הציבורי. ב-Financial Times דווח כי החברה שוקלת שוב הנפקה בוול סטריט, והשווי המבוקש יהיה מעל 3.5 מיליארד דולר - אמנם נמוך משמעותית (בכמעט שני שליש) מהשווי לפיו הייתה אמורה איטורו להתמזג ל-SPAC, אך גבוה מסבב ההשקעה האחרון בחברה בשנה שעברה, אז גייסה 250 מיליון דולר ממשקיעים ובהם SoftBank ו-Ion Group.

"החברה בוחנת את התזמון הנכון להנפקה"

איטורו, שהוקמה ב-2007 על-ידי יוני אסיא, רונן אסיא ודודו רינג, פיתחה פלטפורמת מסחר למשקיעים במגוון נכסים, כגון סחורות, מניות, מדדים ומטבעות קריפטו. יוני אסיא, מנכ"ל איטורו, אמר ל-Financial Times כי החברה בוחנת את התזמון הנכון להנפקה, וכי למרות שהשוק הגדול ביותר בפעילותה הוא בריטניה, העדיפות היא הנפקה בארה"ב ששם יש מגוון רחב יותר של משקיעים.

לפי נתונים של Financial Times, איטורו מנהלת נכסי לקוחות בהיקף של 11.3 מיליארד דולר, ב-3 מיליון חשבונות, והיא נהנית מהעלייה במסחר קמעונאי בשוקי המניות בארה"ב ובאירופה ומהעלייה במחיר הביטקוין. "אנחנו רואים רמות פעילות שלא ראינו מאז 2021", אמר אסיא. כזכור, 2021 הייתה שנה של גאות אצל המשקיעים הפרטיים, על רקע מגפת הקורונה, ובהמשך ההיסטריה סביב מניות ה-meme. אסיא הוסיף כי "עד כה 2024 מתחילה להרגיש קצת כמו 2021. השווקים בשיא כל הזמנים וראינו עלייה ב-engagement למסחר במניות".

את איטורו משווים פעמים רבות לחברת רובין הוד, אך רובין הוד פונה לשוק האמריקאי ואיטורו חזקה יותר באירופה. רובין הוד החלה להיסחר בוול סטריט בקיץ 2021 בשווי של 32 מיליארד דולר ומנייתה איבדה מאז 55% כך ששווי החברה בנאסד"ק הוא 14.9 מיליארד דולר.