השילוש של ילדים, מלחמה ועמוס תמם מובילים את בנק הפועלים למקום הראשון בזכירות

הפרסומת האהובה ביותר שייכת זה השבוע השני לביטוח 9 ואודי כגן - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • חברת yes היא המפרסמת שרשמה את ההשקעה הגבוהה ביותר, עם כ־1.4 מיליון שקל

עמוס תמם בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך
עמוס תמם בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

זה זמן שהרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות בטלוויזיה מזכיר ימי שגרה, מה שיכול להעיד על יכולת ההכלה הלאומית של אירוע מתמשך. אחרי מספר חודשים שבהם ישראלים רבים היו דבוקים למסך, מגיעה תקופת ה"התאווררות" ולא רק בחו"ל.

אבל בהפסקת הפרסומות התמונה מעט אחרת, והשלוש שנחרטו השבוע הכי הרבה בזיכרון הצופים קשורות להשפעות המלחמה, בין אם במישרין (בנק הפועלים ובנק לאומי) או בעקיפין (פרטנר עם החיילים).

 

במקום הראשון בזכירות מתמקמת הפרסומת של בנק הפועלים, עם הצעת תמיכה לעצמאים ולעצמאיות שמקבלים "שוטף פלוס מאתיים" ומתמודדים "לבד מול כל המסים". בפרסומת לא נאמר מי אשם במצב, וגם ההצעה של הבנק קצת אמורפית - "דאגה לזכויות, הטבות ותנאים מועדפים". אבל התמהיל שכולל שימוש בילדים, עזרה לנפגעי המלחמה ופרזנטור אהוב כמו עמוס תמם עושה את העבודה, והתוצאה משתרשת בתודעה. אגב, לקראת סוף השבוע כבר עלה הבנק בפרסומת אחרת, גם היא קשורה למלחמה.

הפרסומת האהובה ביותר זה השבוע השני שייכת לגוף פיננסי אחר - ביטוח 9, ששומר על רציפות עם סדרת האב המאותגר טכנולוגית. בסרטון הנוכחי הוא מבלה על יאכטה בלב ים, הודות ל"ירושה" של 5 ביליון דולר מנסיך ניגרי, עד שהוא מגלה את טעותו. הקריאייטיב משעשע ("נהגוס פרסס במצוף"), וכגן מוכיח שאין גבול לאתגרי החיים - בים, ביבשה וברמזור (מתי יגיע תור האוויר?).

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך
 אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך

הדמיון החופשי של yes

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר הוא yes, עם כ־1.4 מיליון שקל בקמפיין בכיכובה של נועה קירל. הפרסומת, שמתברגת השבוע במקום הרביעי הן בזכירות והן באהדה, מציגה את הפקות המקור של החברה.

עם זאת, כדי "להתגבר" על כך שחלק מהשחקנים בהפקות האלה הם פרזנטורים של מותגים אחרים שרושמים נוכחות גבוהה על המסך (גל תורן לבנק לאומי, ליאור רז לביטוח ישיר), הפכו אותם לדמויות מצוירות בשחור־לבן - וקירל מסתובבת ביניהן ושרה. האם יש עם כך בעיה? כל אחד יכול להשיב כיד הדמיון החופשי הטובה עליו.

נועה קירל בקמפיין yes / צילום: צילום מסך
 נועה קירל בקמפיין yes / צילום: צילום מסך

במקום השני מבחינת השקעה נמצאת חברת שיכון ובינוי עם כ־1.37 מיליון שקל, בפרסומת המסכמת 100 שנות פעילות. במקום השלישי נמצאת חברת כלל ביטוח עם כ־1.3 מיליון שקל שהושקעו בפרסומות בכיכובו של אייל קיציס שמבלה בגינה הציבורית עם ילדים שאינם שלו, במטרה לקדם את ביטוח הבריאות מדיכלל extra. למרות ההשקעה, שתי החברות אינן מתברגות בדירוג.

ירידה בהשקעה

ההשקעה בפרסום יורדת מ־31 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־29 מיליון שקל השבוע

המשרד האהוב

המשרדים שאחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן שמיר סמסונוב (ביטוח 9), אדלר חומסקי & ורשבסקי (שטראוס) ומקאן ת"א (בנק לאומי)