מינוי חדש: זה יהיה האיש החזק בשוק הנדל"ן של תל אביב

עו"ד ליאור שפירא ימונה ליו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה • הוועדה המקומית היא צומת מרכזי באישור או פסילה של כל תוכנית שמגיש יזם, וכוחו של יו"ר הוועדה נחשב לגדול במיוחד • שפירא יחליף את דורון ספיר, שכיהן בתפקיד למעלה מ-20 שנה

עו''ד ליאור שפירא,התמנה ליו''ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ת''א / צילום: רמי זרנגר
עו''ד ליאור שפירא,התמנה ליו''ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ת''א / צילום: רמי זרנגר

מועצת העיר תל אביב-יפו אישרה מינוי חדש לאחד מתפקידי המפתח החזקים בעיר - יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, או בשמה הרשמי ועדת המשנה לתכנון ובנייה. 

יו"ר הוועדה החדש הוא עו"ד ליאור שפירא, שנכנס למועצת העיר מהמקום החמישי ברשימתו של ראש העיר רון חולדאי. מועצת העיר אישרה את מינויו גם לתפקיד סגן ראש העירייה. שפירא הוא שותף במשרד י.שפירא ושות', ופעיל במשך שנים הן בעירייה והן בלשכת עורכי הדין. כעת יעזוב את המשרד. שפירא יחליף את דורון ספיר, שכיהן בתפקיד למעלה מ-20 שנה.

השוכרים חשבו שיש להם ודאות למשך עשור, וראו את המחיר קופץ ב־20%
תרמית הענק של חברת הנדל"ן: החובות נחשפים, והם מגיעים כבר למעל 200 מיליון שקל 
התכתשויות, האשמות ופרויקט ענק שתקוע באמצע: מאחורי הקלעים של סערת המטרו

שפירא אמר ל"לגלובס": "אני מתרגש ונפעם מהמעמד, התפקיד והאחריות, ומקווה לשרת את תושבי תל אביב יפו כמיטב יכולתי".

עד כה כיהן שפירא בין היתר כיו"ר מועצת העיר תל אביב יפו וכממלא מקום יו"ר הוועדה. בנוסף לכך, שפירא הוא סגן יו"ר לשכת עורכי הדין, חבר ועד מרכזי בלשכה, יו"ר מחוז תל אביב בלשכה, וחבר במועצה הארצית שלה.

בצומת מרכזי

ועדה מקומית מורכבת מנבחרי הציבור של הרשות המקומית. מדובר בערכאת התכנון הנמוכה ביותר, תחת הוועדה המחוזית והמועצה הארצית לתכנון ובנייה, אבל היא בעלת סמכויות נרחבות באישור ותכנון עירוני והיא זו שאחרית להוציא את היתרי הבנייה ליזמים.

בשנים האחרונות פועלת המדינה להאציל יותר ויותר סמכויות לוועדה המקומית על חשבון המחוזית, במיוחד לערים גדולות כמו תל אביב שזכו למעמד של ועדה עצמאית מוסמכת, במטרה לצמצם בירוקרטיה ולזרז הנפקת היתרים ותוכניות גם בהיקפים גדולים.

אי לכך, מדובר בצומת מרכזי באישור או פסילה או הרחבה של כל תוכנית שמגיש יזם, מה שכמובן הופך את כוחו של יו"ר הוועדה לגדול במיוחד.